Repozitorijum Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

(Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju

(Un)certainty in the price of air ticket

Thumbnail
2022
Preuzimanje 🢃
1369.pdf (171.5Kb)
Autori
Janković, Svetislav
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
U radu se razmatra neizvesnost koju trpe potrošači pri kupovini avio-karata. Ona se ispoljava u dva oblika. Prvo, kao nedorečenost u ceni karte prilikom njene kupovine, tako što se u početnim koracima kupovine ističe jedna cena, a docnije, pri neposrednom zaključenju ugovora, potrošaču se predočava druga, konačna cena uvećana najčešće za naknade za registrovani prtljag, obroke u toku leta i osiguranje. Drugi oblik neizvesnosti postoji kada je prevoz vazduhoplovom sastavni deo složenijeg ugovora o organizovanju putovanja. Tada je moguće da se poveća ukupna cena čitavog paket aranžmana zbog povećanja cene prevoza, najčešće iz razloga promena na tržištu nafte. Zaključuje se da su oba povećanja cene karte neopravdana, s obzirom na to da stvaraju neizvesnost na strani potrošača, iako je drugi oblik pravno uređen, i najčešće nedvosmisleno predočen korisniku.
In the article, the author considers the uncertainty in the price of air tickets which is manifested in two ways. The first one is difficulty in cognition of real price of ticket due to many of advertising methods which are aimed to attract as many as possible new passengers. Usually, the price at the beginning of the process of purchasing the ticket is much lower than the final price at the end of the process of its purchase. The second example of uncertainty is present in the package tour arrangement where is possible to increase the overall price due to reasons on the carrier's side (usually due to an increase in the price of fuel). The author concludes that both of the aforementioned occasions of increasing the price of the tickets are unacceptable because of protecting reasons of consumers.
Ključne reči:
Ugovor o organizovanju putovanja / Povećanje cene karte / Internet prodaja karata / Avio-karta / Package Tour Arrangement / Online Booking / Increasing the Price / Airline Ticket
Izvor:
Pravo i privreda, 2022, 60, 3, 478-498
Izdavač:
  • Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
Finansiranje / projekti:
  • Projekat Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu: Savremeni problemi pravnog sistema Srbije

DOI: 10.55836/PiP_22304A

ISSN: 0354-3501

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1372
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Janković, Svetislav
PY  - 2022
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1372
AB  - U radu se razmatra neizvesnost koju trpe potrošači pri kupovini avio-karata. Ona se ispoljava u dva oblika. Prvo, kao nedorečenost u ceni karte prilikom njene kupovine, tako što se u početnim koracima kupovine ističe jedna cena, a docnije, pri neposrednom zaključenju ugovora, potrošaču se predočava druga, konačna cena uvećana najčešće za naknade za registrovani prtljag, obroke u toku leta i osiguranje. Drugi oblik neizvesnosti postoji kada je prevoz vazduhoplovom sastavni deo složenijeg ugovora o organizovanju putovanja. Tada je moguće da se poveća ukupna cena čitavog paket aranžmana zbog povećanja cene prevoza, najčešće iz razloga promena na tržištu nafte. Zaključuje se da su oba povećanja cene karte neopravdana, s obzirom na to da stvaraju neizvesnost na strani potrošača, iako je drugi oblik pravno uređen, i najčešće nedvosmisleno predočen korisniku.
AB  - In the article, the author considers the uncertainty in the price of air tickets which is manifested in two ways. The first one is difficulty in cognition of real price of ticket due to many of advertising methods which are aimed to attract as many as possible new passengers. Usually, the price at the beginning of the process of purchasing the ticket is much lower than the final price at the end of the process of its purchase. The second example of uncertainty is present in the package tour arrangement where is possible to increase the overall price due to reasons on the carrier's side (usually due to an increase in the price of fuel). The author concludes that both of the aforementioned occasions of increasing the price of the tickets are unacceptable because of protecting reasons of consumers.
PB  - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
T2  - Pravo i privreda
T1  - (Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju
T1  - (Un)certainty in the price of air ticket
EP  - 498
IS  - 3
SP  - 478
VL  - 60
DO  - 10.55836/PiP_22304A
UR  - conv_2365
ER  - 
@article{
author = "Janković, Svetislav",
year = "2022",
abstract = "U radu se razmatra neizvesnost koju trpe potrošači pri kupovini avio-karata. Ona se ispoljava u dva oblika. Prvo, kao nedorečenost u ceni karte prilikom njene kupovine, tako što se u početnim koracima kupovine ističe jedna cena, a docnije, pri neposrednom zaključenju ugovora, potrošaču se predočava druga, konačna cena uvećana najčešće za naknade za registrovani prtljag, obroke u toku leta i osiguranje. Drugi oblik neizvesnosti postoji kada je prevoz vazduhoplovom sastavni deo složenijeg ugovora o organizovanju putovanja. Tada je moguće da se poveća ukupna cena čitavog paket aranžmana zbog povećanja cene prevoza, najčešće iz razloga promena na tržištu nafte. Zaključuje se da su oba povećanja cene karte neopravdana, s obzirom na to da stvaraju neizvesnost na strani potrošača, iako je drugi oblik pravno uređen, i najčešće nedvosmisleno predočen korisniku., In the article, the author considers the uncertainty in the price of air tickets which is manifested in two ways. The first one is difficulty in cognition of real price of ticket due to many of advertising methods which are aimed to attract as many as possible new passengers. Usually, the price at the beginning of the process of purchasing the ticket is much lower than the final price at the end of the process of its purchase. The second example of uncertainty is present in the package tour arrangement where is possible to increase the overall price due to reasons on the carrier's side (usually due to an increase in the price of fuel). The author concludes that both of the aforementioned occasions of increasing the price of the tickets are unacceptable because of protecting reasons of consumers.",
publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd",
journal = "Pravo i privreda",
title = "(Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju, (Un)certainty in the price of air ticket",
pages = "498-478",
number = "3",
volume = "60",
doi = "10.55836/PiP_22304A",
url = "conv_2365"
}
Janković, S.. (2022). (Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju. in Pravo i privreda
Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 60(3), 478-498.
https://doi.org/10.55836/PiP_22304A
conv_2365
Janković S. (Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju. in Pravo i privreda. 2022;60(3):478-498.
doi:10.55836/PiP_22304A
conv_2365 .
Janković, Svetislav, "(Ne)izvesnost cene putne karte u vazdušnom saobraćaju" in Pravo i privreda, 60, no. 3 (2022):478-498,
https://doi.org/10.55836/PiP_22304A .,
conv_2365 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB