Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava
Invitation to treat from the perspective of comparative and Serbian law
Апстракт
Autorka polazi od analize poziva na ponudu, karakteristika i pravnih posledica ove ugovorne inicijative. Njene specifičnosti izdvojene su i kroz poređenje sa drugim ugovornim inicijativama - ponudom, pozivom na pregovore, jednostranim obećanjem i javnim obećanjem nagrade. Centralni deo rada je posvećen analizi slučajeva koji se smatraju ponudom u srpskom, francuskom, švajcarskom, nemačkom i engleskom pravu. To su reklame, oglasi, katalozi i njima slična oglašavanja, izlaganje robe sa ili bez označene cene, aukcije i tenderi. Prikazana je i pravna priroda onlajn oglasa i aukcija. Autorka nastoji da objasni razloge konkretnih uporednopravnih rešenja i izvede zaključke koji opravdavaju kvalifikaciju ugovornih inicijativa kao poziva na ponudu, odnosno kritikuje predočena rešenja. Takođe, posebna pažnja je posvećena analizi srpskog pozitivnog prava, čije odredbe se porede sa rešenjima drugih pravnih sistema, od kojih su neka poslužila kao uzor našem zakonodavcu.
The author begins with an analysis of an invitation to treat, its characteristics and legal consequences. Its peculiarities are also highlighted through comparison with other contractual initiatives - an offer, an invitation to negotiations, a unilateral promise, and a public promise of reward. The central part of the work is devoted to the analysis of cases that are qualified as the invitation to treat in Serbian, French, Swiss, German, and English law. These are advertisements, dis play of goods with or without a marked price, auctions, and tenders. The legal nature of online advertisements and online auctions is presented as well. The author explains the reasons for specific comparative law solutions and draws conclusions that justify the qualification of contractual initiatives as invitations to treat or she criticizes the solutions presented. Also, attention is devoted to the analysis of Serbian positive law since its provisions are compared with the solutions of other legal syste...ms. Furthermore, some of those provisions served as a model for Serbian legislator.
Кључне речи:
ponuda / oglas / izlaganje robe / Invitatio ad offerendum / aukcija / offer / Invitatio ad offerendum / display of goods / auction / adver tisementИзвор:
Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad, 2023, 57, 3, 769-793Издавач:
- Univerzitet u Novom Sadu - Pravni fakultet, Novi Sad
Финансирање / пројекти:
- Projekat Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu: Savremeni problemi pravnog sistema Srbije
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - JOUR AU - Džipković, Ksenija PY - 2023 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1405 AB - Autorka polazi od analize poziva na ponudu, karakteristika i pravnih posledica ove ugovorne inicijative. Njene specifičnosti izdvojene su i kroz poređenje sa drugim ugovornim inicijativama - ponudom, pozivom na pregovore, jednostranim obećanjem i javnim obećanjem nagrade. Centralni deo rada je posvećen analizi slučajeva koji se smatraju ponudom u srpskom, francuskom, švajcarskom, nemačkom i engleskom pravu. To su reklame, oglasi, katalozi i njima slična oglašavanja, izlaganje robe sa ili bez označene cene, aukcije i tenderi. Prikazana je i pravna priroda onlajn oglasa i aukcija. Autorka nastoji da objasni razloge konkretnih uporednopravnih rešenja i izvede zaključke koji opravdavaju kvalifikaciju ugovornih inicijativa kao poziva na ponudu, odnosno kritikuje predočena rešenja. Takođe, posebna pažnja je posvećena analizi srpskog pozitivnog prava, čije odredbe se porede sa rešenjima drugih pravnih sistema, od kojih su neka poslužila kao uzor našem zakonodavcu. AB - The author begins with an analysis of an invitation to treat, its characteristics and legal consequences. Its peculiarities are also highlighted through comparison with other contractual initiatives - an offer, an invitation to negotiations, a unilateral promise, and a public promise of reward. The central part of the work is devoted to the analysis of cases that are qualified as the invitation to treat in Serbian, French, Swiss, German, and English law. These are advertisements, dis play of goods with or without a marked price, auctions, and tenders. The legal nature of online advertisements and online auctions is presented as well. The author explains the reasons for specific comparative law solutions and draws conclusions that justify the qualification of contractual initiatives as invitations to treat or she criticizes the solutions presented. Also, attention is devoted to the analysis of Serbian positive law since its provisions are compared with the solutions of other legal systems. Furthermore, some of those provisions served as a model for Serbian legislator. PB - Univerzitet u Novom Sadu - Pravni fakultet, Novi Sad T2 - Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad T1 - Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava T1 - Invitation to treat from the perspective of comparative and Serbian law EP - 793 IS - 3 SP - 769 VL - 57 DO - 10.5937/zrpfns57-46897 UR - conv_2605 ER -
@article{ author = "Džipković, Ksenija", year = "2023", abstract = "Autorka polazi od analize poziva na ponudu, karakteristika i pravnih posledica ove ugovorne inicijative. Njene specifičnosti izdvojene su i kroz poređenje sa drugim ugovornim inicijativama - ponudom, pozivom na pregovore, jednostranim obećanjem i javnim obećanjem nagrade. Centralni deo rada je posvećen analizi slučajeva koji se smatraju ponudom u srpskom, francuskom, švajcarskom, nemačkom i engleskom pravu. To su reklame, oglasi, katalozi i njima slična oglašavanja, izlaganje robe sa ili bez označene cene, aukcije i tenderi. Prikazana je i pravna priroda onlajn oglasa i aukcija. Autorka nastoji da objasni razloge konkretnih uporednopravnih rešenja i izvede zaključke koji opravdavaju kvalifikaciju ugovornih inicijativa kao poziva na ponudu, odnosno kritikuje predočena rešenja. Takođe, posebna pažnja je posvećena analizi srpskog pozitivnog prava, čije odredbe se porede sa rešenjima drugih pravnih sistema, od kojih su neka poslužila kao uzor našem zakonodavcu., The author begins with an analysis of an invitation to treat, its characteristics and legal consequences. Its peculiarities are also highlighted through comparison with other contractual initiatives - an offer, an invitation to negotiations, a unilateral promise, and a public promise of reward. The central part of the work is devoted to the analysis of cases that are qualified as the invitation to treat in Serbian, French, Swiss, German, and English law. These are advertisements, dis play of goods with or without a marked price, auctions, and tenders. The legal nature of online advertisements and online auctions is presented as well. The author explains the reasons for specific comparative law solutions and draws conclusions that justify the qualification of contractual initiatives as invitations to treat or she criticizes the solutions presented. Also, attention is devoted to the analysis of Serbian positive law since its provisions are compared with the solutions of other legal systems. Furthermore, some of those provisions served as a model for Serbian legislator.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu - Pravni fakultet, Novi Sad", journal = "Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad", title = "Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava, Invitation to treat from the perspective of comparative and Serbian law", pages = "793-769", number = "3", volume = "57", doi = "10.5937/zrpfns57-46897", url = "conv_2605" }
Džipković, K.. (2023). Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava. in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad Univerzitet u Novom Sadu - Pravni fakultet, Novi Sad., 57(3), 769-793. https://doi.org/10.5937/zrpfns57-46897 conv_2605
Džipković K. Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava. in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad. 2023;57(3):769-793. doi:10.5937/zrpfns57-46897 conv_2605 .
Džipković, Ksenija, "Poziv na ponudu iz ugla uporednog i srpskog prava" in Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad, 57, no. 3 (2023):769-793, https://doi.org/10.5937/zrpfns57-46897 ., conv_2605 .