Repozitorijum Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Anali Pravnog fakulteta u Beogradu / The Annals of the Faculty of Law in Belgrade
  • Pregled zapisa
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Anali Pravnog fakulteta u Beogradu / The Annals of the Faculty of Law in Belgrade
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost

Bosnia and Herzegovina as a state union sui generis: A temporary solution or a model for the future

Nema prikaza
Autori
Dmičić, Mile
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
CC BY
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Rad obuhvata osnovne elemente ustavno-pravnog uređenja Bosne i Hercegovine (dalje: BiH), po mnogo čemu specifične i slože ne državne zajednice. Ona se sastoji od dva en ti teta: Republike Srpske i Federacije BiH, kao i od Brčko Distrikta, čiji je status karakterističan (zbog čega se u naučnim i stručnim raspravama i analizama neretko ističe da je reč o trećem entitetu BiH). Je dan od njenih entiteta, Federacija BiH, tako đe ima složen oblik državnog uređenja odnosno sastoji se od deset kantona. Ovakva situacija u ce lini, kao i aktivna uloga među narodne zajednice u BiH, odražavaju se, između ostalog, i na ustavni i pravni poredak ove složene državne zajednice. Ustav i državnost BiH nisu utemeljeni državnim pravom, ni voljom naroda i građana, ni od strane legitimno izabranih institucija, već međunarodnim pravom i voljom međunarodne zajednice. Dakle, to je novi ustav, ustav tranzicije i ustav sačinjen po meri i modelu novog svetskog poretka. Analiza međunarodnih i unutrašnjih akata od u...stavno-pravnog značaja, uz kritičke komentare i komparativne osvrte, pored ostalog, otkriva da ustavni sistem BiH pokazuje znatne razlike u odnosu na druge ustave u nizu karakteristika - u sadržini konstrukciji i leksici, što otežava logičko sređivanje i racionalno ovladavanje veoma složenom građom ustavne stvarnosti BiH, dajući joj generalno obeležje ustavnog sistema sui generis.

The author calls attention to the growing need of reaching a common understanding of legal nature of Bosnia and Herzegovina, and on the appropriate forms of state polity and governance. The author believes in possibility of such a shared understanding, along with the full internal consensus and respect for the European legal tradition. It should be built on the grounds of respect for the basic principles of international and domestic law, and it should lead to definition and establishment of a complex state of Bosnia and Herzegovina - a confederation or federation sui generis, which, by all means, should not represent an obstacle to the European integration processes. A constitutional order based on the Dayton Peace Agreement should be preserved, in accordance with the principle of pacta sunt servanda.
Ključne reči:
ustavne promene / nacionalni interes / kantoni / integracioni procesi / distrikt / dejtonski sporazum / national interest / integration process / district / Dayton peace agreement / constitutional changes / cantons
Izvor:
Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 2010, 58, 1, 211-228

ISSN: 0003-2565

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1483
Kolekcije
  • Anali Pravnog fakulteta u Beogradu / The Annals of the Faculty of Law in Belgrade
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Dmičić, Mile
PY  - 2010
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1483
AB  - Rad obuhvata osnovne elemente ustavno-pravnog uređenja Bosne i Hercegovine (dalje: BiH), po mnogo čemu specifične i slože ne državne zajednice. Ona se sastoji od dva en ti teta: Republike Srpske i Federacije BiH, kao i od Brčko Distrikta, čiji je status karakterističan (zbog čega se u naučnim i stručnim raspravama i analizama neretko ističe da je reč o trećem entitetu BiH). Je dan od njenih entiteta, Federacija BiH, tako đe ima složen oblik državnog uređenja odnosno sastoji se od deset kantona. Ovakva situacija u ce lini, kao i aktivna uloga među narodne zajednice u BiH, odražavaju se, između ostalog, i na ustavni i pravni poredak ove složene državne zajednice. Ustav i državnost BiH nisu utemeljeni državnim pravom, ni voljom naroda i građana, ni od strane legitimno izabranih institucija, već međunarodnim pravom i voljom međunarodne zajednice. Dakle, to je novi ustav, ustav tranzicije i ustav sačinjen po meri i modelu novog svetskog poretka. Analiza međunarodnih i unutrašnjih akata od ustavno-pravnog značaja, uz kritičke komentare i komparativne osvrte, pored ostalog, otkriva da ustavni sistem BiH pokazuje znatne razlike u odnosu na druge ustave u nizu karakteristika - u sadržini konstrukciji i leksici, što otežava logičko sređivanje i racionalno ovladavanje veoma složenom građom ustavne stvarnosti BiH, dajući joj generalno obeležje ustavnog sistema sui generis.
AB  - The author calls attention to the growing need of reaching a common understanding of legal nature of Bosnia and Herzegovina, and on the appropriate forms of state polity and governance. The author believes in possibility of such a shared understanding, along with the full internal consensus and respect for the European legal tradition. It should be built on the grounds of respect for the basic principles of international and domestic law, and it should lead to definition and establishment of a complex state of Bosnia and Herzegovina - a confederation or federation sui generis, which, by all means, should not represent an obstacle to the European integration processes. A constitutional order based on the Dayton Peace Agreement should be preserved, in accordance with the principle of pacta sunt servanda.
T2  - Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
T1  - Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost
T1  - Bosnia and Herzegovina as a state union sui generis: A temporary solution or a model for the future
EP  - 228
IS  - 1
SP  - 211
VL  - 58
UR  - conv_3079
ER  - 
@article{
author = "Dmičić, Mile",
year = "2010",
abstract = "Rad obuhvata osnovne elemente ustavno-pravnog uređenja Bosne i Hercegovine (dalje: BiH), po mnogo čemu specifične i slože ne državne zajednice. Ona se sastoji od dva en ti teta: Republike Srpske i Federacije BiH, kao i od Brčko Distrikta, čiji je status karakterističan (zbog čega se u naučnim i stručnim raspravama i analizama neretko ističe da je reč o trećem entitetu BiH). Je dan od njenih entiteta, Federacija BiH, tako đe ima složen oblik državnog uređenja odnosno sastoji se od deset kantona. Ovakva situacija u ce lini, kao i aktivna uloga među narodne zajednice u BiH, odražavaju se, između ostalog, i na ustavni i pravni poredak ove složene državne zajednice. Ustav i državnost BiH nisu utemeljeni državnim pravom, ni voljom naroda i građana, ni od strane legitimno izabranih institucija, već međunarodnim pravom i voljom međunarodne zajednice. Dakle, to je novi ustav, ustav tranzicije i ustav sačinjen po meri i modelu novog svetskog poretka. Analiza međunarodnih i unutrašnjih akata od ustavno-pravnog značaja, uz kritičke komentare i komparativne osvrte, pored ostalog, otkriva da ustavni sistem BiH pokazuje znatne razlike u odnosu na druge ustave u nizu karakteristika - u sadržini konstrukciji i leksici, što otežava logičko sređivanje i racionalno ovladavanje veoma složenom građom ustavne stvarnosti BiH, dajući joj generalno obeležje ustavnog sistema sui generis., The author calls attention to the growing need of reaching a common understanding of legal nature of Bosnia and Herzegovina, and on the appropriate forms of state polity and governance. The author believes in possibility of such a shared understanding, along with the full internal consensus and respect for the European legal tradition. It should be built on the grounds of respect for the basic principles of international and domestic law, and it should lead to definition and establishment of a complex state of Bosnia and Herzegovina - a confederation or federation sui generis, which, by all means, should not represent an obstacle to the European integration processes. A constitutional order based on the Dayton Peace Agreement should be preserved, in accordance with the principle of pacta sunt servanda.",
journal = "Anali Pravnog fakulteta u Beogradu",
title = "Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost, Bosnia and Herzegovina as a state union sui generis: A temporary solution or a model for the future",
pages = "228-211",
number = "1",
volume = "58",
url = "conv_3079"
}
Dmičić, M.. (2010). Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 58(1), 211-228.
conv_3079
Dmičić M. Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu. 2010;58(1):211-228.
conv_3079 .
Dmičić, Mile, "Bosna i Hercegovina kao državna zajednica sui generis - privremeno rešenje ili model za budućnost" in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 58, no. 1 (2010):211-228,
conv_3079 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB