Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka
Segregation in the Education System in Serbia : Legal Framework and Sensitive Data Protection

2017
Preuzimanje 🢃
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Segregacija u ustanovama obrazovnog sistema još uvek postoji u mnogim
evropskim zemljama, pa i u Srbiji. Žrtve segregacije su najčešće učenici romske nacionalnost
i učenici sa invaliditetom, ali i učenici iz drugih ugroženih društvenih
grupa. Iako je segregacija zabranjena međunarodnim i domaćim antidiskriminacionim
propisima i javnim politikama, de facto postoje segregisane škole i segregisana
odeljenja u okviru škola. Za uspešnu eliminaciju segregacije potrebno je raspolagati
relevantnim podacima i na osnovu njih kreirati adekvatne mere. Prikupljanje
podataka o nacionalnoj pripadnosti učenika, kao naročito osetljivih podataka,
podleže posebnom pravnom režimu. Ipak, standardi ljudskih prava ne isključuju
prikupljanje ovih podataka, ali pod uslovima koji su iscrpno navedeni, odnosno
ukoliko su namenjeni određenim ciljevima i ukoliko postoje jasne garancije zaštite.
Nepostojanje adekvatnih evidencija u sistemu obrazovanja i vaspitanja u značajnoj
meri otežava donošenje i spr...ovođenje mera i propisa koji za cilj imaju socijalnu
inkluziju, onemogućava statističke dokaze u postupcima pred nadležnim organima,
kao i sprovođenje obaveza koje proizlaze iz međunarodnih dokumenata i procesa
evropskih integracija.
Segregation in education institutions remains to exist in many European
countries, including Serbia. Victims of segregation are mostly Roma students and
students with disabilities, but also pupils from other vulnerable social groups. Although
segregation is prohibited by international and domestic anti-discrimination
laws and public policies, there are de facto segregated schools and segregated classes
within the schools. In order to eliminate segregation, it is necessary to provide relevant
data and to create adequate evidence-based measures. Collection of data on
students nationality, as particularly sensitive data, is subject to a special legal regime.
However, human rights standards do not exclude the collection of these data,
but conditions for collection are enumerated in detail and they should be intended
to specific purposes with clear guarantees protection. The lack of adequate records
in educational system significantly impedes the adoption and implementation of
m...easures and regulations aimed at social inclusion, prevents statistical evidence in
proceedings before the competent authorities, as well as the fulfillment of obligations
from international documents and European integration process.
Ključne reči:
Segregacija / Pravo na obrazovanje / Diskriminacija / Osetljivi podaci / Podaci o nacionalnoj pripadnosti / Socijalna inkluzija / Segregation / Right to education / Discrimination / Sensitive data / Ethnic data / Social inclusionIzvor:
Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII, 2017, 502-517Izdavač:
- Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
Finansiranje / projekti:
- Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179059)
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - CHAP AU - Stjelja, Ivana PY - 2017 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2052 AB - Segregacija u ustanovama obrazovnog sistema još uvek postoji u mnogim evropskim zemljama, pa i u Srbiji. Žrtve segregacije su najčešće učenici romske nacionalnost i učenici sa invaliditetom, ali i učenici iz drugih ugroženih društvenih grupa. Iako je segregacija zabranjena međunarodnim i domaćim antidiskriminacionim propisima i javnim politikama, de facto postoje segregisane škole i segregisana odeljenja u okviru škola. Za uspešnu eliminaciju segregacije potrebno je raspolagati relevantnim podacima i na osnovu njih kreirati adekvatne mere. Prikupljanje podataka o nacionalnoj pripadnosti učenika, kao naročito osetljivih podataka, podleže posebnom pravnom režimu. Ipak, standardi ljudskih prava ne isključuju prikupljanje ovih podataka, ali pod uslovima koji su iscrpno navedeni, odnosno ukoliko su namenjeni određenim ciljevima i ukoliko postoje jasne garancije zaštite. Nepostojanje adekvatnih evidencija u sistemu obrazovanja i vaspitanja u značajnoj meri otežava donošenje i sprovođenje mera i propisa koji za cilj imaju socijalnu inkluziju, onemogućava statističke dokaze u postupcima pred nadležnim organima, kao i sprovođenje obaveza koje proizlaze iz međunarodnih dokumenata i procesa evropskih integracija. AB - Segregation in education institutions remains to exist in many European countries, including Serbia. Victims of segregation are mostly Roma students and students with disabilities, but also pupils from other vulnerable social groups. Although segregation is prohibited by international and domestic anti-discrimination laws and public policies, there are de facto segregated schools and segregated classes within the schools. In order to eliminate segregation, it is necessary to provide relevant data and to create adequate evidence-based measures. Collection of data on students nationality, as particularly sensitive data, is subject to a special legal regime. However, human rights standards do not exclude the collection of these data, but conditions for collection are enumerated in detail and they should be intended to specific purposes with clear guarantees protection. The lack of adequate records in educational system significantly impedes the adoption and implementation of measures and regulations aimed at social inclusion, prevents statistical evidence in proceedings before the competent authorities, as well as the fulfillment of obligations from international documents and European integration process. PB - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje T2 - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII T1 - Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka T1 - Segregation in the Education System in Serbia : Legal Framework and Sensitive Data Protection EP - 517 SP - 502 ER -
@inbook{ author = "Stjelja, Ivana", year = "2017", abstract = "Segregacija u ustanovama obrazovnog sistema još uvek postoji u mnogim evropskim zemljama, pa i u Srbiji. Žrtve segregacije su najčešće učenici romske nacionalnost i učenici sa invaliditetom, ali i učenici iz drugih ugroženih društvenih grupa. Iako je segregacija zabranjena međunarodnim i domaćim antidiskriminacionim propisima i javnim politikama, de facto postoje segregisane škole i segregisana odeljenja u okviru škola. Za uspešnu eliminaciju segregacije potrebno je raspolagati relevantnim podacima i na osnovu njih kreirati adekvatne mere. Prikupljanje podataka o nacionalnoj pripadnosti učenika, kao naročito osetljivih podataka, podleže posebnom pravnom režimu. Ipak, standardi ljudskih prava ne isključuju prikupljanje ovih podataka, ali pod uslovima koji su iscrpno navedeni, odnosno ukoliko su namenjeni određenim ciljevima i ukoliko postoje jasne garancije zaštite. Nepostojanje adekvatnih evidencija u sistemu obrazovanja i vaspitanja u značajnoj meri otežava donošenje i sprovođenje mera i propisa koji za cilj imaju socijalnu inkluziju, onemogućava statističke dokaze u postupcima pred nadležnim organima, kao i sprovođenje obaveza koje proizlaze iz međunarodnih dokumenata i procesa evropskih integracija., Segregation in education institutions remains to exist in many European countries, including Serbia. Victims of segregation are mostly Roma students and students with disabilities, but also pupils from other vulnerable social groups. Although segregation is prohibited by international and domestic anti-discrimination laws and public policies, there are de facto segregated schools and segregated classes within the schools. In order to eliminate segregation, it is necessary to provide relevant data and to create adequate evidence-based measures. Collection of data on students nationality, as particularly sensitive data, is subject to a special legal regime. However, human rights standards do not exclude the collection of these data, but conditions for collection are enumerated in detail and they should be intended to specific purposes with clear guarantees protection. The lack of adequate records in educational system significantly impedes the adoption and implementation of measures and regulations aimed at social inclusion, prevents statistical evidence in proceedings before the competent authorities, as well as the fulfillment of obligations from international documents and European integration process.", publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje", journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII", booktitle = "Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka, Segregation in the Education System in Serbia : Legal Framework and Sensitive Data Protection", pages = "517-502" }
Stjelja, I.. (2017). Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 502-517.
Stjelja I. Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII. 2017;:502-517..
Stjelja, Ivana, "Segregacija u obrazovnom sistemu Srbije : pravni okvir i zaštita osetljivih podataka" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII (2017):502-517.