Repository of the University of Belgrade Faculty of Law
University of Belgrade - Faculty of Law
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope

The Prohibition of Abuse Within the Council of Europe

Thumbnail
2018
Download 🢃
PDF (153.8Kb)
Authors
Regodić, Aleksandra
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Почетни кораци у правцу забране мучења, нечовечног и понижавајућег поступања или кажњавања предузети су на универзалном нивоу после Другог светског рата. Временом се у оквиру Савета Европе обезбеђују ефикаснији механизми за заштиту од злостављања, судски и вансудски, превентивног карактера. Активност се најпре одвија у члану 3 Европске конвенције о људским правима кроз еволуционистичко тумачење Европског суда за људска права. Затим се надовезује примена Европске конвенције против мучења на основу које је формиран Европски комитет против мучења. Његов основни задатак је да посећује места где се налазе лица лишена слободе и да упућује препоруке државама уговорницама ради побољшања положаја тих особа. С обзиром на то да сe у члану 3 само наводи да нико не сме бити подвргнут злостављању, стандарди створени праксом Суда и Комитета имају велики значај. На основу анализе пресуда и извештаја међународних тела, приметно је да постоји раскорак између нормативног напретка и дешавања... у прак- си. Непостојање делотворног механизма за санкционисање случајева злостављања и обештећење жртава, лоши материјални услови и пренасељеност затворских установа само су неки од уочених проблема са којима се Србија сусреће.

The initial steps towards the prohibition of torture, inhuman and degrading treatment or punishment were undertaken on the universal level, after World War II. Over time, within the Council of Europe, more effective mechanisms for protection against abuse, judicial and non-judicial of preventive character are provided. The activity first takes place under Article 3 of the European Convention on Human Rights through an evolutionary interpretation by the European Court of Human Rights. Then, the application of the European Convention against Torture on the basis of which the European Committee against Torture was established, is being supplemented. Its main task is to carry out visits to places where persons are deprived of their liberty and to make recommendations to the States Parties in order to improve the situation of those persons. Given that Article 3 merely states that no one shall be subjected to abuse, standards created through the practice of the Court and the Comm...ittee are of great importance. Based on the analysis of the judgments and reports of international bodies, it is noticeable that there is a discrepancy between normative progress and developments in practice. The absence of an effective mechanism for sanctioning cases of abuse and compensation of victims, poor material conditions and the overcrowding of prison facilities are just some of the problems that Serbia faces.

Keywords:
Oблици злостављања / Mеханизми заштите / Члан 3 Европске конвенције о људским правима / Европски комитет против мучења / Forms of abuse / Mechanisms of protection / Article 3 of the European Convention on human rights / The European Committee against Torture
Source:
Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII, 2018, 335-351
Publisher:
  • Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
Funding / projects:
  • Perspectives of Implementing European Standards in the Serbian Legal System (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179059)

ISBN: 978-86-7630-785-2

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2086
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CHAP
AU  - Regodić, Aleksandra
PY  - 2018
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2086
AB  - Почетни кораци у правцу забране мучења, нечовечног и
понижавајућег поступања или кажњавања предузети су на универзалном
нивоу после Другог светског рата. Временом се у оквиру Савета Европе
обезбеђују ефикаснији механизми за заштиту од злостављања, судски
и вансудски, превентивног карактера. Активност се најпре одвија у
члану 3 Европске конвенције о људским правима кроз еволуционистичко
тумачење Европског суда за људска права. Затим се надовезује примена
Европске конвенције против мучења на основу које је формиран Европски
комитет против мучења. Његов основни задатак је да посећује места
где се налазе лица лишена слободе и да упућује препоруке државама
уговорницама ради побољшања положаја тих особа. С обзиром на то да
сe у члану 3 само наводи да нико не сме бити подвргнут злостављању,
стандарди створени праксом Суда и Комитета имају велики значај. На
основу анализе пресуда и извештаја међународних тела, приметно је
да постоји раскорак између нормативног напретка и дешавања у прак-
си. Непостојање делотворног механизма за санкционисање случајева
злостављања и обештећење жртава, лоши материјални услови и
пренасељеност затворских установа само су неки од уочених проблема
са којима се Србија сусреће.
AB  - The initial steps towards the prohibition of torture, inhuman and degrading
treatment or punishment were undertaken on the universal level, after
World War II. Over time, within the Council of Europe, more effective mechanisms
for protection against abuse, judicial and non-judicial of preventive character
are provided. The activity first takes place under Article 3 of the European
Convention on Human Rights through an evolutionary interpretation by the
European Court of Human Rights. Then, the application of the European Convention
against Torture on the basis of which the European Committee against
Torture was established, is being supplemented. Its main task is to carry out
visits to places where persons are deprived of their liberty and to make recommendations
to the States Parties in order to improve the situation of those persons.
Given that Article 3 merely states that no one shall be subjected to abuse,
standards created through the practice of the Court and the Committee are of
great importance. Based on the analysis of the judgments and reports of international
bodies, it is noticeable that there is a discrepancy between normative
progress and developments in practice. The absence of an effective mechanism
for sanctioning cases of abuse and compensation of victims, poor material conditions
and the overcrowding of prison facilities are just some of the problems
that Serbia faces.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII
T1  - Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope
T1  - The Prohibition of Abuse Within the Council of Europe
EP  - 351
SP  - 335
ER  - 
@inbook{
author = "Regodić, Aleksandra",
year = "2018",
abstract = "Почетни кораци у правцу забране мучења, нечовечног и
понижавајућег поступања или кажњавања предузети су на универзалном
нивоу после Другог светског рата. Временом се у оквиру Савета Европе
обезбеђују ефикаснији механизми за заштиту од злостављања, судски
и вансудски, превентивног карактера. Активност се најпре одвија у
члану 3 Европске конвенције о људским правима кроз еволуционистичко
тумачење Европског суда за људска права. Затим се надовезује примена
Европске конвенције против мучења на основу које је формиран Европски
комитет против мучења. Његов основни задатак је да посећује места
где се налазе лица лишена слободе и да упућује препоруке државама
уговорницама ради побољшања положаја тих особа. С обзиром на то да
сe у члану 3 само наводи да нико не сме бити подвргнут злостављању,
стандарди створени праксом Суда и Комитета имају велики значај. На
основу анализе пресуда и извештаја међународних тела, приметно је
да постоји раскорак између нормативног напретка и дешавања у прак-
си. Непостојање делотворног механизма за санкционисање случајева
злостављања и обештећење жртава, лоши материјални услови и
пренасељеност затворских установа само су неки од уочених проблема
са којима се Србија сусреће., The initial steps towards the prohibition of torture, inhuman and degrading
treatment or punishment were undertaken on the universal level, after
World War II. Over time, within the Council of Europe, more effective mechanisms
for protection against abuse, judicial and non-judicial of preventive character
are provided. The activity first takes place under Article 3 of the European
Convention on Human Rights through an evolutionary interpretation by the
European Court of Human Rights. Then, the application of the European Convention
against Torture on the basis of which the European Committee against
Torture was established, is being supplemented. Its main task is to carry out
visits to places where persons are deprived of their liberty and to make recommendations
to the States Parties in order to improve the situation of those persons.
Given that Article 3 merely states that no one shall be subjected to abuse,
standards created through the practice of the Court and the Committee are of
great importance. Based on the analysis of the judgments and reports of international
bodies, it is noticeable that there is a discrepancy between normative
progress and developments in practice. The absence of an effective mechanism
for sanctioning cases of abuse and compensation of victims, poor material conditions
and the overcrowding of prison facilities are just some of the problems
that Serbia faces.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII",
booktitle = "Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope, The Prohibition of Abuse Within the Council of Europe",
pages = "351-335"
}
Regodić, A.. (2018). Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 335-351.
Regodić A. Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII. 2018;:335-351..
Regodić, Aleksandra, "Zabrana zlostavljanja u okviru Saveta Evrope" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII (2018):335-351.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the RALF Repository | Send Feedback

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the RALF Repository | Send Feedback

EU_logoOpenAIRERCUB