Repozitorijum Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација

Responsibility of the state for damage due to terrorist acts, public demonstration or manifestation

Thumbnail
2024
Preuzimanje 🢃
PDF (150.0Kb)
Autori
Rapajić, Milan
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Међу посебним случајевима одговорности, веома значајно место заузима одговорност за штету насталу услед те- рористичких аката, јавних демонстрација и манифестација. Појачана одговорност државе за штету која настаје у условима у члану 180 Закона о облигационим односима, треба да постоји у погледу штета које су последице телесне повреде или смрти, али и у погледу штета насталих непосредно на материјалним добри- ма физичких лица. Закон облигационим односима код овог вида одговорности не регулише штету која је причињена правним ли- цима. У раду, аутор de lege ferenda предлаже да право на накнаду штете имају и правна лица. Држава одговара у смислу члана 180 Закона и према учесницима јавних демонстрација и манифеста- ција и то солидарно са организаторима ових акција. Одговорност државе у српском праву и праву већине бивших југословенских ре- публика које су у свој правни систем преузеле Закон о облигационим односима је објективна и базира се на законском преваљивању ри- зика,... случајних штета са оштећеног на одговорно лице под зако- ном одређеним условима, у складу са принципом солидарности, а из разлога правичности. Одговорност државе којом се обезбеђује да оштећени брже и лакше оствари накнаду, може бити искључе- на искључивом кривицом оштећеног лица. Држава, а некад је то била друштвено-политичка заједница по изворном решењу Закона о облигационим односима, када исплати накнаду штете има пра- во регреса према одговорном проузроковачу. У раду су, такође, при- казана нека упоредно-правна решења, али је закључено да нема ни једној појединачног одштетно-правног система који пружа потпу- ну и ефикасну накнаду свим оштећеним у терористичким акти- ма, јавним демонстрацијама и манифестацијама. Решења у упо- редном праву су таква да постоје она која омогућавају примену општих правила облигационог права и/или да постоје посебни фондови за накнаду штете. Закључује се да штете настале услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација постају веома честе и да нема назнака да ће их мање бити. Упра- во, супротно. Проширење овог вида штете мора бити праћено одговарајућом правном регулативом.

Among the special cases of responsibility, a very important place is held by the responsibility for damage caused by terrorist acts, public demonstrations and manifestations. Increased responsibility of the state for damages arising under the conditions in Article 180 of the Law on Obligations, should exist in terms of damages that are the result of bodily injury or death, but also in terms of damages caused directly to the material assets of natural persons. The Law on Obligations for this type of liability does not regulate damage caused to legal entities. In the paper, the author of de lege ferenda proposes that legal entities also have the right to compensation for damages. The state is responsible in terms of Article 180 of the Law and towards the participants of public demonstrations and manifestations, in solidarity with the organizers of these actions. The responsibility of the state in Serbian law and the law of the majority of the former Yugoslav republics that a...dopted the Law on Obligations into their legal system is objective and is based on the legal transfer of risks, accidental damages from the injured party to the responsible person under the conditions determined by law, in accordance with the principle of solidarity, and for reasons of fairness. The responsibility of the state, which ensures that the injured party gets compensation faster and easier, can be excluded due to the sole fault of the injured party. The state, and once it was a socio-political community, according to the original solution of the Law on Obligations, when it pays compensation for damages, it has the right of recourse against the responsible party. The paper also presents some comparative legal solutions, but it is concluded that there is not a single compensation-legal system that provides full and effective compensation to all those injured in terrorist acts, public demonstrations and manifestations. Solutions in comparative law are such that there are those that enable the application of the general rules of obligation law and/or that there are special funds for compensation of damages. It is concluded that damages caused by terrorist acts, public demonstrations or manifestations are becoming very frequent and that there are no indications that they will decrease. Exactly, opposite. The extension of this type of damage must be accompanied by appropriate legal regulation.

Ključne reči:
одговорност / штета / терористички акти / јавне демонстрације / манифестације / држава / Закон о облигационим односима / responsibility / damage / terrorist acts / public demonstrations / manifestations / state / Law on Obligations
Izvor:
Однос међународног кривичног и националног кривичног права : зборник радова са међународне научне конференције, Палић, 14–17. јун 2024. године. Том 2 / Relation between international and national criminal law : Volume II, 2024, 501-515
Izdavač:
  • Beograd : Udruženje za međunarodno krivično pravo : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu

DOI: 10.51204/Zbornik_UMKP_24162A

ISBN: 978-86-6132-125-2

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2169
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CONF
AU  - Rapajić, Milan
PY  - 2024
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2169
AB  - Међу посебним случајевима одговорности, веома
значајно место заузима одговорност за штету насталу услед те-
рористичких аката, јавних демонстрација и манифестација.
Појачана одговорност државе за штету која настаје у условима у
члану 180 Закона о облигационим односима, треба да постоји у
погледу штета које су последице телесне повреде или смрти, али
и у погледу штета насталих непосредно на материјалним добри-
ма физичких лица. Закон облигационим односима код овог вида
одговорности не регулише штету која је причињена правним ли-
цима. У раду, аутор de lege ferenda предлаже да право на накнаду
штете имају и правна лица. Држава одговара у смислу члана 180
Закона и према учесницима јавних демонстрација и манифеста-
ција и то солидарно са организаторима ових акција. Одговорност
државе у српском праву и праву већине бивших југословенских ре-
публика које су у свој правни систем преузеле Закон о облигационим
односима је објективна и базира се на законском преваљивању ри-
зика, случајних штета са оштећеног на одговорно лице под зако-
ном одређеним условима, у складу са принципом солидарности, а
из разлога правичности. Одговорност државе којом се обезбеђује
да оштећени брже и лакше оствари накнаду, може бити искључе-
на искључивом кривицом оштећеног лица. Држава, а некад је то
била друштвено-политичка заједница по изворном решењу Закона
о облигационим односима, када исплати накнаду штете има пра-
во регреса према одговорном проузроковачу. У раду су, такође, при-
казана нека упоредно-правна решења, али је закључено да нема ни
једној појединачног одштетно-правног система који пружа потпу-
ну и ефикасну накнаду свим оштећеним у терористичким акти-
ма, јавним демонстрацијама и манифестацијама. Решења у упо-
редном праву су таква да постоје она која омогућавају примену општих правила облигационог права и/или да постоје посебни
фондови за накнаду штете. Закључује се да штете настале услед
терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација
постају веома честе и да нема назнака да ће их мање бити. Упра-
во, супротно. Проширење овог вида штете мора бити праћено
одговарајућом правном регулативом.
AB  - Among the special cases of responsibility, a very important place
is held by the responsibility for damage caused by terrorist acts, public
demonstrations and manifestations. Increased responsibility of the state
for damages arising under the conditions in Article 180 of the Law on
Obligations, should exist in terms of damages that are the result of bodily
injury or death, but also in terms of damages caused directly to the material
assets of natural persons. The Law on Obligations for this type of liability
does not regulate damage caused to legal entities. In the paper, the
author of de lege ferenda proposes that legal entities also have the right to
compensation for damages. The state is responsible in terms of Article 180
of the Law and towards the participants of public demonstrations and
manifestations, in solidarity with the organizers of these actions. The responsibility
of the state in Serbian law and the law of the majority of the
former Yugoslav republics that adopted the Law on Obligations into their
legal system is objective and is based on the legal transfer of risks, accidental
damages from the injured party to the responsible person under the conditions
determined by law, in accordance with the principle of solidarity, and
for reasons of fairness. The responsibility of the state, which ensures that
the injured party gets compensation faster and easier, can be excluded
due to the sole fault of the injured party. The state, and once it was a
socio-political community, according to the original solution of the Law
on Obligations, when it pays compensation for damages, it has the right
of recourse against the responsible party. The paper also presents some
comparative legal solutions, but it is concluded that there is not a single
compensation-legal system that provides full and effective compensation
to all those injured in terrorist acts, public demonstrations and manifestations.
Solutions in comparative law are such that there are those that
enable the application of the general rules of obligation law and/or that
there are special funds for compensation of damages. It is concluded that
damages caused by terrorist acts, public demonstrations or manifestations
are becoming very frequent and that there are no indications that they will
decrease. Exactly, opposite. The extension of this type of damage must be
accompanied by appropriate legal regulation.
PB  - Beograd : Udruženje za međunarodno krivično pravo : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu
C3  - Однос међународног кривичног и националног кривичног права  : зборник радова са међународне научне конференције, Палић,  14–17. јун 2024. године. Том 2 /  Relation between international and national  criminal law : Volume II
T1  - Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација
T1  - Responsibility of the state for damage due to terrorist acts, public demonstration or manifestation
EP  - 515
SP  - 501
DO  - 10.51204/Zbornik_UMKP_24162A
ER  - 
@conference{
author = "Rapajić, Milan",
year = "2024",
abstract = "Међу посебним случајевима одговорности, веома
значајно место заузима одговорност за штету насталу услед те-
рористичких аката, јавних демонстрација и манифестација.
Појачана одговорност државе за штету која настаје у условима у
члану 180 Закона о облигационим односима, треба да постоји у
погледу штета које су последице телесне повреде или смрти, али
и у погледу штета насталих непосредно на материјалним добри-
ма физичких лица. Закон облигационим односима код овог вида
одговорности не регулише штету која је причињена правним ли-
цима. У раду, аутор de lege ferenda предлаже да право на накнаду
штете имају и правна лица. Држава одговара у смислу члана 180
Закона и према учесницима јавних демонстрација и манифеста-
ција и то солидарно са организаторима ових акција. Одговорност
државе у српском праву и праву већине бивших југословенских ре-
публика које су у свој правни систем преузеле Закон о облигационим
односима је објективна и базира се на законском преваљивању ри-
зика, случајних штета са оштећеног на одговорно лице под зако-
ном одређеним условима, у складу са принципом солидарности, а
из разлога правичности. Одговорност државе којом се обезбеђује
да оштећени брже и лакше оствари накнаду, може бити искључе-
на искључивом кривицом оштећеног лица. Држава, а некад је то
била друштвено-политичка заједница по изворном решењу Закона
о облигационим односима, када исплати накнаду штете има пра-
во регреса према одговорном проузроковачу. У раду су, такође, при-
казана нека упоредно-правна решења, али је закључено да нема ни
једној појединачног одштетно-правног система који пружа потпу-
ну и ефикасну накнаду свим оштећеним у терористичким акти-
ма, јавним демонстрацијама и манифестацијама. Решења у упо-
редном праву су таква да постоје она која омогућавају примену општих правила облигационог права и/или да постоје посебни
фондови за накнаду штете. Закључује се да штете настале услед
терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација
постају веома честе и да нема назнака да ће их мање бити. Упра-
во, супротно. Проширење овог вида штете мора бити праћено
одговарајућом правном регулативом., Among the special cases of responsibility, a very important place
is held by the responsibility for damage caused by terrorist acts, public
demonstrations and manifestations. Increased responsibility of the state
for damages arising under the conditions in Article 180 of the Law on
Obligations, should exist in terms of damages that are the result of bodily
injury or death, but also in terms of damages caused directly to the material
assets of natural persons. The Law on Obligations for this type of liability
does not regulate damage caused to legal entities. In the paper, the
author of de lege ferenda proposes that legal entities also have the right to
compensation for damages. The state is responsible in terms of Article 180
of the Law and towards the participants of public demonstrations and
manifestations, in solidarity with the organizers of these actions. The responsibility
of the state in Serbian law and the law of the majority of the
former Yugoslav republics that adopted the Law on Obligations into their
legal system is objective and is based on the legal transfer of risks, accidental
damages from the injured party to the responsible person under the conditions
determined by law, in accordance with the principle of solidarity, and
for reasons of fairness. The responsibility of the state, which ensures that
the injured party gets compensation faster and easier, can be excluded
due to the sole fault of the injured party. The state, and once it was a
socio-political community, according to the original solution of the Law
on Obligations, when it pays compensation for damages, it has the right
of recourse against the responsible party. The paper also presents some
comparative legal solutions, but it is concluded that there is not a single
compensation-legal system that provides full and effective compensation
to all those injured in terrorist acts, public demonstrations and manifestations.
Solutions in comparative law are such that there are those that
enable the application of the general rules of obligation law and/or that
there are special funds for compensation of damages. It is concluded that
damages caused by terrorist acts, public demonstrations or manifestations
are becoming very frequent and that there are no indications that they will
decrease. Exactly, opposite. The extension of this type of damage must be
accompanied by appropriate legal regulation.",
publisher = "Beograd : Udruženje za međunarodno krivično pravo : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu",
journal = "Однос међународног кривичног и националног кривичног права  : зборник радова са међународне научне конференције, Палић,  14–17. јун 2024. године. Том 2 /  Relation between international and national  criminal law : Volume II",
title = "Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација, Responsibility of the state for damage due to terrorist acts, public demonstration or manifestation",
pages = "515-501",
doi = "10.51204/Zbornik_UMKP_24162A"
}
Rapajić, M.. (2024). Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација. in Однос међународног кривичног и националног кривичног права  : зборник радова са међународне научне конференције, Палић,  14–17. јун 2024. године. Том 2 /  Relation between international and national  criminal law : Volume II
Beograd : Udruženje za međunarodno krivično pravo : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu., 501-515.
https://doi.org/10.51204/Zbornik_UMKP_24162A
Rapajić M. Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација. in Однос међународног кривичног и националног кривичног права  : зборник радова са међународне научне конференције, Палић,  14–17. јун 2024. године. Том 2 /  Relation between international and national  criminal law : Volume II. 2024;:501-515.
doi:10.51204/Zbornik_UMKP_24162A .
Rapajić, Milan, "Одговорност државе за штету услед терористичких аката, јавних демонстрација или манифестација" in Однос међународног кривичног и националног кривичног права  : зборник радова са међународне научне конференције, Палић,  14–17. јун 2024. године. Том 2 /  Relation between international and national  criminal law : Volume II (2024):501-515,
https://doi.org/10.51204/Zbornik_UMKP_24162A . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB