Repozitorijum Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva)

Исламско банкарство према ЕУ (западном) банкарству (настанак и правне основе исламског банкарства)

Thumbnail
2017
Preuzimanje 🢃
PDF (348.6Kb)
Autori
Jovanović, Nebojša
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Писац је овај рад замислио као почетни у низу од неколико радова које намерава да објави о исламском банкарству. Реч је о обимнијем истраживању исламског права у банкарству, које се не може испричати у једном чланку. Циљ истраживања је да се сагле- да суштина исламског банкарства као новог правца у банкарству у поређењу са западним (класичним, хришћанским) банкарством које постоји у Европској унији и већини других земаља у свету, а нарочито у западним. У овом раду се објашњава појам исламског банкарства, његова историја, основе исламске религије и права, те основна начела банкарства у исламском свету. Питања послова ис- ламског банкарства, исламског банкарског система и исламске бан- ке остављена су за друге радове. Суштинска особеност исламског банкарског права у односу на класично, укључујући и српско, јесте у томе што оно забрањује банкама наплату камате у њиховом пословању, како активне, тако и пасивне. Пошто исламске банке послују ради стицања добити, као и класичне..., осмислиле су посебан начин пословања у складу са исламским правом и моралом. Његова суштина јесте у томе да сви учесници пословног подухвата којег банка финансира (банчини улагачи, банка и носилац подухвата – нпр. зајмопримац), заједно учествују и у добити и у губитку који из њега да проистекну. У том циљу исламска банка закључује са својим улагачима и носиоцем подухвата (нпр. акционарским друштвом) посебне врсте уговора које су непознате у праву ЕУ и Србије (нпр. мудараба, мушарака, мурабаха, иџара, истисна). Писац у закључку разматра допустивост исламског банкарства у Србији.

The writer conceived this paper as the initial one within a series of several papers, which he intends to publish about the Islamic banking. This is a part of a larger research on Islamic law in banking, which cannot be retold within only one article. The research aim is comprehension of substance of Islamic banking, as a new type of banking in comparison with conventional (traditional, Christian) banking, which exist in the European Union and other Christian countries, but especially in the western countries. This paper explains the notion of Islamic banking, its creation and development, basis of Islamic religion and law, as well as the main principles of banking in the Islamic world. Issues concerning the Islamic banking transactions, Islamic banking system and Islamic bank are left for the other papers. The key particularity of Islamic banking law in comparison with traditional one is prohibition to a bank to charge or collect the interest, either passive (to her credi...tors; e.g. investors), or active one (to her debtors; e.g. credit users). Since Islamic banks carry on their business to acquire profit, like conventional ones, they conceived a special way of doing business in accordance with Islamic law and ethics. The substance of the Islamic way of doing banking business is that all participants of a business adventure financed by an Islamic bank (e.g. bank, her investors, credit user) participate together both in profits and in losses derived from it. For that reason bank conclude with other participants (e.g. depositors, joint stock company) the special types of contracts, which are not known in the EU law, as well as in Serbia (e.g. muradaba, musharaka, mrabaha, ijara, istisna). In the conclusion, the writer considers the legality of Islamic banking in Serbia.

Ključne reči:
банка / банкарство / исламско банкарство / исламско право / шеријатско право / камата / bank / banking / Islamic banking / Islamic law / interest
Izvor:
Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017, 2017, 223-260
Izdavač:
  • Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
Finansiranje / projekti:
  • Usklađivanje poslovnog prava Srbije sa pravom Evropske unije (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179077)

ISBN: 978-86-7630-727-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2234
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CHAP
AU  - Jovanović, Nebojša
PY  - 2017
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2234
AB  - Писац је овај рад замислио као почетни у низу од неколико
радова које намерава да објави о исламском банкарству. Реч је о
обимнијем истраживању исламског права у банкарству, које се не
може испричати у једном чланку. Циљ истраживања је да се сагле-
да суштина исламског банкарства као новог правца у банкарству
у поређењу са западним (класичним, хришћанским) банкарством
које постоји у Европској унији и већини других земаља у свету, а
нарочито у западним. У овом раду се објашњава појам исламског
банкарства, његова историја, основе исламске религије и права, те
основна начела банкарства у исламском свету. Питања послова ис-
ламског банкарства, исламског банкарског система и исламске бан-
ке остављена су за друге радове. Суштинска особеност исламског
банкарског права у односу на класично, укључујући и српско, јесте
у томе што оно забрањује банкама наплату камате у њиховом
пословању, како активне, тако и пасивне. Пошто исламске банке
послују ради стицања добити, као и класичне, осмислиле су посебан
начин пословања у складу са исламским правом и моралом. Његова
суштина јесте у томе да сви учесници пословног подухвата којег
банка финансира (банчини улагачи, банка и носилац подухвата –
нпр. зајмопримац), заједно учествују и у добити и у губитку који из
њега да проистекну. У том циљу исламска банка закључује са својим
улагачима и носиоцем подухвата (нпр. акционарским друштвом)
посебне врсте уговора које су непознате у праву ЕУ и Србије (нпр.
мудараба, мушарака, мурабаха, иџара, истисна). Писац у закључку
разматра допустивост исламског банкарства у Србији.
AB  - The writer conceived this paper as the initial one within a series
of several papers, which he intends to publish about the Islamic banking.
This is a part of a larger research on Islamic law in banking, which cannot
be retold within only one article. The research aim is comprehension
of substance of Islamic banking, as a new type of banking in comparison
with conventional (traditional, Christian) banking, which exist in the European
Union and other Christian countries, but especially in the western
countries. This paper explains the notion of Islamic banking, its creation
and development, basis of Islamic religion and law, as well as the
main principles of banking in the Islamic world. Issues concerning the
Islamic banking transactions, Islamic banking system and Islamic bank
are left for the other papers. The key particularity of Islamic banking law
in comparison with traditional one is prohibition to a bank to charge or
collect the interest, either passive (to her creditors; e.g. investors), or active
one (to her debtors; e.g. credit users). Since Islamic banks carry on
their business to acquire profit, like conventional ones, they conceived a
special way of doing business in accordance with Islamic law and ethics.
The substance of the Islamic way of doing banking business is that all
participants of a business adventure financed by an Islamic bank (e.g.
bank, her investors, credit user) participate together both in profits and in
losses derived from it. For that reason bank conclude with other participants
(e.g. depositors, joint stock company) the special types of contracts,
which are not known in the EU law, as well as in Serbia (e.g. muradaba,
musharaka, mrabaha, ijara, istisna). In the conclusion, the writer considers
the legality of Islamic banking in Serbia.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017
T1  - Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva)
T1  - Исламско банкарство према ЕУ (западном) банкарству (настанак и правне основе исламског банкарства)
EP  - 260
SP  - 223
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234
ER  - 
@inbook{
author = "Jovanović, Nebojša",
year = "2017",
abstract = "Писац је овај рад замислио као почетни у низу од неколико
радова које намерава да објави о исламском банкарству. Реч је о
обимнијем истраживању исламског права у банкарству, које се не
може испричати у једном чланку. Циљ истраживања је да се сагле-
да суштина исламског банкарства као новог правца у банкарству
у поређењу са западним (класичним, хришћанским) банкарством
које постоји у Европској унији и већини других земаља у свету, а
нарочито у западним. У овом раду се објашњава појам исламског
банкарства, његова историја, основе исламске религије и права, те
основна начела банкарства у исламском свету. Питања послова ис-
ламског банкарства, исламског банкарског система и исламске бан-
ке остављена су за друге радове. Суштинска особеност исламског
банкарског права у односу на класично, укључујући и српско, јесте
у томе што оно забрањује банкама наплату камате у њиховом
пословању, како активне, тако и пасивне. Пошто исламске банке
послују ради стицања добити, као и класичне, осмислиле су посебан
начин пословања у складу са исламским правом и моралом. Његова
суштина јесте у томе да сви учесници пословног подухвата којег
банка финансира (банчини улагачи, банка и носилац подухвата –
нпр. зајмопримац), заједно учествују и у добити и у губитку који из
њега да проистекну. У том циљу исламска банка закључује са својим
улагачима и носиоцем подухвата (нпр. акционарским друштвом)
посебне врсте уговора које су непознате у праву ЕУ и Србије (нпр.
мудараба, мушарака, мурабаха, иџара, истисна). Писац у закључку
разматра допустивост исламског банкарства у Србији., The writer conceived this paper as the initial one within a series
of several papers, which he intends to publish about the Islamic banking.
This is a part of a larger research on Islamic law in banking, which cannot
be retold within only one article. The research aim is comprehension
of substance of Islamic banking, as a new type of banking in comparison
with conventional (traditional, Christian) banking, which exist in the European
Union and other Christian countries, but especially in the western
countries. This paper explains the notion of Islamic banking, its creation
and development, basis of Islamic religion and law, as well as the
main principles of banking in the Islamic world. Issues concerning the
Islamic banking transactions, Islamic banking system and Islamic bank
are left for the other papers. The key particularity of Islamic banking law
in comparison with traditional one is prohibition to a bank to charge or
collect the interest, either passive (to her creditors; e.g. investors), or active
one (to her debtors; e.g. credit users). Since Islamic banks carry on
their business to acquire profit, like conventional ones, they conceived a
special way of doing business in accordance with Islamic law and ethics.
The substance of the Islamic way of doing banking business is that all
participants of a business adventure financed by an Islamic bank (e.g.
bank, her investors, credit user) participate together both in profits and in
losses derived from it. For that reason bank conclude with other participants
(e.g. depositors, joint stock company) the special types of contracts,
which are not known in the EU law, as well as in Serbia (e.g. muradaba,
musharaka, mrabaha, ijara, istisna). In the conclusion, the writer considers
the legality of Islamic banking in Serbia.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017",
booktitle = "Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva), Исламско банкарство према ЕУ (западном) банкарству (настанак и правне основе исламског банкарства)",
pages = "260-223",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234"
}
Jovanović, N.. (2017). Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva). in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 223-260.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234
Jovanović N. Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva). in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017. 2017;:223-260.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234 .
Jovanović, Nebojša, "Islamsko bankarstvo prema EU (zapadnom) bankarstvu (nastanak i pravne osnove islamskog bankarstva)" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017 (2017):223-260,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2234 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB