Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti

Директива о дистрибуцији осигурања и персонализовано саветовање потрошача – са освртом на концепт процене адекватности

Thumbnail
2018
Преузимање 🢃
PDF (287.3Kb)
Аутори
Petrović Tomić, Nataša
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
16 година од усвајања Директиве о посредовању у осигурању, Европска комисија је представила један од најамбициознијих пројеката након Директиве Solvency II. Директива о дистрибуцији осигурања, чија имплементација је за сада одложена до 1. ок- тобра 2018. године, доноси низ радикалних измена за дистрибу- тере осигурања. Ауторка се бави новоустановљеном обавезом саветовања заснованом на концепту адекватности, какав до сада није постојао у Европској унији. С обзиром на то да се измењени регулаторни оквир односи на све форме дистрибуције осигурања – укључујући и осигураваче који директно продају осигурање – очекује се далекосежни утицај на пружање услуга осигурања. Сама Ди- ректива о дистрибуцији осигурања прецизно дефинише опсег дуж- ности информисања, субјекте на које се односи, као и начин на који треба да се изврши. Посебан аспект дужности информисања представљају правила која се односе на саветовање. Савет треба да буде правичан и заснован на персонализованој анализи и ...да сад- ржи персонализовану препоруку потрошачу. Ауторка потенцира да је за заштиту потрошача услуга осигурања кључно да се сви дис- трибутери придржавају резулата теста захтева и потреба, у циљу гарантовања транспарентности као примарног циља Директиве о дистрибуцији осигурања. То ће омогућити да сви потрошачи услуга осигурања уживају исти степен заштите, без обзира на различите канале дистрибуције осигурања.

16 years after adoption of Insurance Mediation Directive, European Commission has presented one of the most ambitious projects after Solvency II Directive. Insurance Distribution Directive, whose implementation is postponed until October 1 2018, brings a number of key changes for distributers of insurance. Author is dealing with newly established duty to advice based on the concept of suitability that has not existed until now in the European Union. Having in mind that new regulatory framework will apply not only to insurance intermediation services but also covers all forms of insurance distribution – including direct sales carried out by insurers – it is expected its significantly influence on the process of providing insurance services. Insurance Distribution Directive very precisely defines the scope of information duties; entities to oblige to perform these duties as well as the manner in which information duties must be performed. The rules on advice are the special a...spect of information duties. Advice should be provided on the basis of a fair and personalized analysis. If advice is provided, a consumer must be provided with a personalized recommendation. Author points out that all distributers of insurance should meet the consumer “demands and needs test” in order to guarantee transparency as a primary goal of consumer protection under the Insurance Distribution Directive. In that way consumers will benefit from the same level of protection despite the differences between the distribution channels.

Кључне речи:
осигурање / заштита потрошача / дистрибуција осигурања / тест захтева и потреба / саветовање / адекватност / insurance / consumer protection / insurance distribution / demand and needs test / advice / suitability
Извор:
Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018, 2018, 413-433
Издавач:
  • Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
Финансирање / пројекти:
  • Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179077)

ISBN: 978-86-7630-776-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2274
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CHAP
AU  - Petrović Tomić, Nataša
PY  - 2018
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2274
AB  - 16 година од усвајања Директиве о посредовању у осигурању,
Европска комисија је представила један од најамбициознијих
пројеката након Директиве Solvency II. Директива о дистрибуцији
осигурања, чија имплементација је за сада одложена до 1. ок-
тобра 2018. године, доноси низ радикалних измена за дистрибу-
тере осигурања. Ауторка се бави новоустановљеном обавезом
саветовања заснованом на концепту адекватности, какав до сада
није постојао у Европској унији. С обзиром на то да се измењени
регулаторни оквир односи на све форме дистрибуције осигурања –
укључујући и осигураваче који директно продају осигурање – очекује
се далекосежни утицај на пружање услуга осигурања. Сама Ди-
ректива о дистрибуцији осигурања прецизно дефинише опсег дуж-
ности информисања, субјекте на које се односи, као и начин на
који треба да се изврши. Посебан аспект дужности информисања
представљају правила која се односе на саветовање. Савет треба
да буде правичан и заснован на персонализованој анализи и да сад-
ржи персонализовану препоруку потрошачу. Ауторка потенцира да
је за заштиту потрошача услуга осигурања кључно да се сви дис-
трибутери придржавају резулата теста захтева и потреба, у циљу
гарантовања транспарентности као примарног циља Директиве о
дистрибуцији осигурања. То ће омогућити да сви потрошачи услуга
осигурања уживају исти степен заштите, без обзира на различите
канале дистрибуције осигурања.
AB  - 16 years after adoption of Insurance Mediation Directive, European
Commission has presented one of the most ambitious projects after
Solvency II Directive. Insurance Distribution Directive, whose implementation
is postponed until October 1 2018, brings a number of key changes
for distributers of insurance. Author is dealing with newly established
duty to advice based on the concept of suitability that has not existed
until now in the European Union. Having in mind that new regulatory framework will apply not only to insurance intermediation services but
also covers all forms of insurance distribution – including direct sales
carried out by insurers – it is expected its significantly influence on the
process of providing insurance services. Insurance Distribution Directive
very precisely defines the scope of information duties; entities to oblige
to perform these duties as well as the manner in which information duties
must be performed. The rules on advice are the special aspect of information
duties. Advice should be provided on the basis of a fair and personalized
analysis. If advice is provided, a consumer must be provided with
a personalized recommendation. Author points out that all distributers
of insurance should meet the consumer “demands and needs test” in order
to guarantee transparency as a primary goal of consumer protection
under the Insurance Distribution Directive. In that way consumers will
benefit from the same level of protection despite the differences between
the distribution channels.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018
T1  - Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti
T1  - Директива о дистрибуцији осигурања и персонализовано саветовање потрошача – са освртом на концепт процене адекватности
EP  - 433
SP  - 413
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274
ER  - 
@inbook{
author = "Petrović Tomić, Nataša",
year = "2018",
abstract = "16 година од усвајања Директиве о посредовању у осигурању,
Европска комисија је представила један од најамбициознијих
пројеката након Директиве Solvency II. Директива о дистрибуцији
осигурања, чија имплементација је за сада одложена до 1. ок-
тобра 2018. године, доноси низ радикалних измена за дистрибу-
тере осигурања. Ауторка се бави новоустановљеном обавезом
саветовања заснованом на концепту адекватности, какав до сада
није постојао у Европској унији. С обзиром на то да се измењени
регулаторни оквир односи на све форме дистрибуције осигурања –
укључујући и осигураваче који директно продају осигурање – очекује
се далекосежни утицај на пружање услуга осигурања. Сама Ди-
ректива о дистрибуцији осигурања прецизно дефинише опсег дуж-
ности информисања, субјекте на које се односи, као и начин на
који треба да се изврши. Посебан аспект дужности информисања
представљају правила која се односе на саветовање. Савет треба
да буде правичан и заснован на персонализованој анализи и да сад-
ржи персонализовану препоруку потрошачу. Ауторка потенцира да
је за заштиту потрошача услуга осигурања кључно да се сви дис-
трибутери придржавају резулата теста захтева и потреба, у циљу
гарантовања транспарентности као примарног циља Директиве о
дистрибуцији осигурања. То ће омогућити да сви потрошачи услуга
осигурања уживају исти степен заштите, без обзира на различите
канале дистрибуције осигурања., 16 years after adoption of Insurance Mediation Directive, European
Commission has presented one of the most ambitious projects after
Solvency II Directive. Insurance Distribution Directive, whose implementation
is postponed until October 1 2018, brings a number of key changes
for distributers of insurance. Author is dealing with newly established
duty to advice based on the concept of suitability that has not existed
until now in the European Union. Having in mind that new regulatory framework will apply not only to insurance intermediation services but
also covers all forms of insurance distribution – including direct sales
carried out by insurers – it is expected its significantly influence on the
process of providing insurance services. Insurance Distribution Directive
very precisely defines the scope of information duties; entities to oblige
to perform these duties as well as the manner in which information duties
must be performed. The rules on advice are the special aspect of information
duties. Advice should be provided on the basis of a fair and personalized
analysis. If advice is provided, a consumer must be provided with
a personalized recommendation. Author points out that all distributers
of insurance should meet the consumer “demands and needs test” in order
to guarantee transparency as a primary goal of consumer protection
under the Insurance Distribution Directive. In that way consumers will
benefit from the same level of protection despite the differences between
the distribution channels.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018",
booktitle = "Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti, Директива о дистрибуцији осигурања и персонализовано саветовање потрошача – са освртом на концепт процене адекватности",
pages = "433-413",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274"
}
Petrović Tomić, N.. (2018). Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 413-433.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274
Petrović Tomić N. Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018. 2018;:413-433.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274 .
Petrović Tomić, Nataša, "Direktiva o distribuciji osiguranja i personalizovano savetovanje potrošača – sa osvrtom na koncept procene adekvatnosti" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018 (2018):413-433,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2274 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB