Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti
Директива о реструктурирању и несолвентности – све ће то закони позлатити
2019
Preuzimanje 🢃
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Усклађивање са Директивом о реструктурирању и несолвент-
ности намеће потребу за првом свеобухватном реформом стечајног
оквира у Републици Србији након 2010. године. Неопходне измене ће
обухватати увођење неколико нових института попут наметања
плана несагласној класи, значајну промену улоге стечајних судија и
обавезу уређења стечаја предузетника и поступка ослобођења од
дуга. С обзиром да је реч о директиви минималне хармонизације,
државе чланице (и Србија) имају бројне могућности да приликом
транспозиције прилагоде захтеве који су наметнути директивом.
Ефекте директиве тешко је предвидети. У раду разматрамо диле-
ме и критике, могуће последице и потенцијална решења којима би
се српски стечајни оквир (оквир за превентивно реструктурирање)
ускладио са новом Директивом.
The Directive on restructuring and insolvency requires the implementation
of the first comprehensive reform of the Serbian insolvency
framework since 2010. Required changes will include the introduction of
cross-class cramdown of dissenting classes, a fundamental shift of the
role of bankruptcy judges and the introduction of entrepreneurs’ insolvency
and debt discharge proceedings. As a minimum harmonization directive,
it provides the Member States (and Serbia) with numerous options
to exceed the requirements when transposing Directives into national law.
The effects of the Directive’s implementation are difficult to foresee. In
this article, we review the recent academic debate and examine possible
consequences and potential solutions in the context of Serbian insolvency
and preventive restructuring framework.
Ključne reči:
наметање плана / несагласни повериоци / ослобађање од дуга / позлата / cramdown / dissenting classes / debt discharge proceedings / gold-platingIzvor:
Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019, 2019, 58-80Izdavač:
- Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
Finansiranje / projekti:
- Usklađivanje poslovnog prava Srbije sa pravom Evropske unije (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179077)
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - CHAP AU - Radulović, Branko PY - 2019 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2284 AB - Усклађивање са Директивом о реструктурирању и несолвент- ности намеће потребу за првом свеобухватном реформом стечајног оквира у Републици Србији након 2010. године. Неопходне измене ће обухватати увођење неколико нових института попут наметања плана несагласној класи, значајну промену улоге стечајних судија и обавезу уређења стечаја предузетника и поступка ослобођења од дуга. С обзиром да је реч о директиви минималне хармонизације, државе чланице (и Србија) имају бројне могућности да приликом транспозиције прилагоде захтеве који су наметнути директивом. Ефекте директиве тешко је предвидети. У раду разматрамо диле- ме и критике, могуће последице и потенцијална решења којима би се српски стечајни оквир (оквир за превентивно реструктурирање) ускладио са новом Директивом. AB - The Directive on restructuring and insolvency requires the implementation of the first comprehensive reform of the Serbian insolvency framework since 2010. Required changes will include the introduction of cross-class cramdown of dissenting classes, a fundamental shift of the role of bankruptcy judges and the introduction of entrepreneurs’ insolvency and debt discharge proceedings. As a minimum harmonization directive, it provides the Member States (and Serbia) with numerous options to exceed the requirements when transposing Directives into national law. The effects of the Directive’s implementation are difficult to foresee. In this article, we review the recent academic debate and examine possible consequences and potential solutions in the context of Serbian insolvency and preventive restructuring framework. PB - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje T2 - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019 T1 - Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti T1 - Директива о реструктурирању и несолвентности – све ће то закони позлатити EP - 80 SP - 58 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2284 ER -
@inbook{
author = "Radulović, Branko",
year = "2019",
abstract = "Усклађивање са Директивом о реструктурирању и несолвент-
ности намеће потребу за првом свеобухватном реформом стечајног
оквира у Републици Србији након 2010. године. Неопходне измене ће
обухватати увођење неколико нових института попут наметања
плана несагласној класи, значајну промену улоге стечајних судија и
обавезу уређења стечаја предузетника и поступка ослобођења од
дуга. С обзиром да је реч о директиви минималне хармонизације,
државе чланице (и Србија) имају бројне могућности да приликом
транспозиције прилагоде захтеве који су наметнути директивом.
Ефекте директиве тешко је предвидети. У раду разматрамо диле-
ме и критике, могуће последице и потенцијална решења којима би
се српски стечајни оквир (оквир за превентивно реструктурирање)
ускладио са новом Директивом., The Directive on restructuring and insolvency requires the implementation
of the first comprehensive reform of the Serbian insolvency
framework since 2010. Required changes will include the introduction of
cross-class cramdown of dissenting classes, a fundamental shift of the
role of bankruptcy judges and the introduction of entrepreneurs’ insolvency
and debt discharge proceedings. As a minimum harmonization directive,
it provides the Member States (and Serbia) with numerous options
to exceed the requirements when transposing Directives into national law.
The effects of the Directive’s implementation are difficult to foresee. In
this article, we review the recent academic debate and examine possible
consequences and potential solutions in the context of Serbian insolvency
and preventive restructuring framework.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019",
booktitle = "Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti, Директива о реструктурирању и несолвентности – све ће то закони позлатити",
pages = "80-58",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2284"
}
Radulović, B.. (2019). Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019 Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 58-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2284
Radulović B. Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019. 2019;:58-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2284 .
Radulović, Branko, "Direktiva o restrukturiranju i nesolventnosti – sve će to zakoni pozlatiti" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019 (2019):58-80, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2284 .



