Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije
Апстракт
Cilj ovog rada je da skrene pažnju na složeno i kompleksno pitanje poreske harmonizacije. Evropska integracija i globalizacija podrazumevaju veću meĐuzavisnost poreskih politika zemalja. Opravdanje za poresku harmonizaciju je najmanje dvostruko. Prvo, poreske razlike mogu da naruše alokaciju resursa (prvenstveno kapitala). Drugi argument koji govori u prilog poreskoj harmonizaciji oslanja se na činjenicu da bi poreska konkurencija mogla da dovede do smanjenja poreza na mobilne osnovice, a na račun nemobilnih. MeĐutim, politički razlozi mogu da imaju uticaj na sprovoĐenje poreske harmonizacije. OdreĐene poreske razlike izmeĐu zemalja-članica EU su prihvatljive i razumne, ali one ne treba da naruše koristi od harmonizacije njihovih poreskih sistema.
The aim of this paper is to draw readers attention on the complex issue of tax harmonization. European integration and globalization suppose that tax policies become more interdependent. The justification for tax harmonization is at least twofold. First, tax discrepancies may distort the allocation of resources (primarily capital). The second argument for tax harmonization relies on the fact that tax competition could lead governments to reduce taxes on mobile bases at the expense of immovable bases. However, political reasons may have an influence on introducing tax harmonization. Certain tax differences among EU countries are acceptable and reasonable, but they should not hamper the benefits of harmonization of their taxation systems.
Кључне речи:
poreska harmonizacija / integracija / globalizacija / tax harmonization / integration / globalizationИзвор:
Industrija, 2008, 36, 4, 69-77Издавач:
- Ekonomski institut, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 149019: Poreski sistem Srbije i priključenje Evropskoj Uniji - mogućnosti i problemi
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - JOUR AU - Ilić-Popov, Gordana PY - 2008 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/369 AB - Cilj ovog rada je da skrene pažnju na složeno i kompleksno pitanje poreske harmonizacije. Evropska integracija i globalizacija podrazumevaju veću meĐuzavisnost poreskih politika zemalja. Opravdanje za poresku harmonizaciju je najmanje dvostruko. Prvo, poreske razlike mogu da naruše alokaciju resursa (prvenstveno kapitala). Drugi argument koji govori u prilog poreskoj harmonizaciji oslanja se na činjenicu da bi poreska konkurencija mogla da dovede do smanjenja poreza na mobilne osnovice, a na račun nemobilnih. MeĐutim, politički razlozi mogu da imaju uticaj na sprovoĐenje poreske harmonizacije. OdreĐene poreske razlike izmeĐu zemalja-članica EU su prihvatljive i razumne, ali one ne treba da naruše koristi od harmonizacije njihovih poreskih sistema. AB - The aim of this paper is to draw readers attention on the complex issue of tax harmonization. European integration and globalization suppose that tax policies become more interdependent. The justification for tax harmonization is at least twofold. First, tax discrepancies may distort the allocation of resources (primarily capital). The second argument for tax harmonization relies on the fact that tax competition could lead governments to reduce taxes on mobile bases at the expense of immovable bases. However, political reasons may have an influence on introducing tax harmonization. Certain tax differences among EU countries are acceptable and reasonable, but they should not hamper the benefits of harmonization of their taxation systems. PB - Ekonomski institut, Beograd T2 - Industrija T1 - Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije EP - 77 IS - 4 SP - 69 VL - 36 UR - conv_1273 ER -
@article{ author = "Ilić-Popov, Gordana", year = "2008", abstract = "Cilj ovog rada je da skrene pažnju na složeno i kompleksno pitanje poreske harmonizacije. Evropska integracija i globalizacija podrazumevaju veću meĐuzavisnost poreskih politika zemalja. Opravdanje za poresku harmonizaciju je najmanje dvostruko. Prvo, poreske razlike mogu da naruše alokaciju resursa (prvenstveno kapitala). Drugi argument koji govori u prilog poreskoj harmonizaciji oslanja se na činjenicu da bi poreska konkurencija mogla da dovede do smanjenja poreza na mobilne osnovice, a na račun nemobilnih. MeĐutim, politički razlozi mogu da imaju uticaj na sprovoĐenje poreske harmonizacije. OdreĐene poreske razlike izmeĐu zemalja-članica EU su prihvatljive i razumne, ali one ne treba da naruše koristi od harmonizacije njihovih poreskih sistema., The aim of this paper is to draw readers attention on the complex issue of tax harmonization. European integration and globalization suppose that tax policies become more interdependent. The justification for tax harmonization is at least twofold. First, tax discrepancies may distort the allocation of resources (primarily capital). The second argument for tax harmonization relies on the fact that tax competition could lead governments to reduce taxes on mobile bases at the expense of immovable bases. However, political reasons may have an influence on introducing tax harmonization. Certain tax differences among EU countries are acceptable and reasonable, but they should not hamper the benefits of harmonization of their taxation systems.", publisher = "Ekonomski institut, Beograd", journal = "Industrija", title = "Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije", pages = "77-69", number = "4", volume = "36", url = "conv_1273" }
Ilić-Popov, G.. (2008). Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije. in Industrija Ekonomski institut, Beograd., 36(4), 69-77. conv_1273
Ilić-Popov G. Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije. in Industrija. 2008;36(4):69-77. conv_1273 .
Ilić-Popov, Gordana, "Poreska harmonizacija u okvirima Evropske integracije" in Industrija, 36, no. 4 (2008):69-77, conv_1273 .