Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika
Sexual intercourse through abuse of position by teacher
Abstract
U radu se razmatra pitanje dozvoljenosti seksualnih odnosa između nastavnika i učenika, pre svega iz ugla postojećih krivičnopravnih zabrana. I u slučaju kada je seksualni odnos između nastavnika i učenika pravom dozvoljen, zbog pozicije neravnopravnosti ovih subjekata opravdano se dovodi u sumnju socijalno-etička prihvatljivost takvog odnosa. Pretežni deo rada je posvećen pravno-dogmatskoj analizi zakonskih obeležja krivičnog dela obljube zloupotrebom položaja, kada se kao učinilac pojavljuje nastavnik ili vaspitač. S obzirom na to da inkriminisanje ovog delikta nije nesporno, neophodno je da se njegova kriminalna zona restriktivno tumači, tako da obuhvati samo slučajeve u kojima zaista dolazi do zloupotrebe položaja ili poverenja.
The paper analyses the question of the permissibility of sexual relationships between teachers and students, primarily from the perspective of existing criminal prohibitions. And in those cases in which the sexual relationship between teacher and student is legally allowed, the position of inequality of these persons reasonably casts doubt on the social- ethical acceptability of such a relationship. Most of the work is devoted to legal-dogmatic analysis of the actus reus and mens rea of the offence of sexual intercourse through abuse of position by teacher or educator. Given the fact that this offence is arguable, it is essential that criminal zone in this case should be interpreted restrictively, so as to cover only cases in which really comes to the abuse of position or trust.
Keywords:
zloupotreba položaja / vaspitač / seksualni odnosi / nastavnik / teacher / sexual relations / educator / abuse of positionSource:
Teme, 2015, 39, 3, 887-902Publisher:
- Univerzitet u Nišu, Niš
Collections
Institution/Community
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - JOUR AU - Vuković, Igor AU - Đokić, Ivan PY - 2015 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/877 AB - U radu se razmatra pitanje dozvoljenosti seksualnih odnosa između nastavnika i učenika, pre svega iz ugla postojećih krivičnopravnih zabrana. I u slučaju kada je seksualni odnos između nastavnika i učenika pravom dozvoljen, zbog pozicije neravnopravnosti ovih subjekata opravdano se dovodi u sumnju socijalno-etička prihvatljivost takvog odnosa. Pretežni deo rada je posvećen pravno-dogmatskoj analizi zakonskih obeležja krivičnog dela obljube zloupotrebom položaja, kada se kao učinilac pojavljuje nastavnik ili vaspitač. S obzirom na to da inkriminisanje ovog delikta nije nesporno, neophodno je da se njegova kriminalna zona restriktivno tumači, tako da obuhvati samo slučajeve u kojima zaista dolazi do zloupotrebe položaja ili poverenja. AB - The paper analyses the question of the permissibility of sexual relationships between teachers and students, primarily from the perspective of existing criminal prohibitions. And in those cases in which the sexual relationship between teacher and student is legally allowed, the position of inequality of these persons reasonably casts doubt on the social- ethical acceptability of such a relationship. Most of the work is devoted to legal-dogmatic analysis of the actus reus and mens rea of the offence of sexual intercourse through abuse of position by teacher or educator. Given the fact that this offence is arguable, it is essential that criminal zone in this case should be interpreted restrictively, so as to cover only cases in which really comes to the abuse of position or trust. PB - Univerzitet u Nišu, Niš T2 - Teme T1 - Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika T1 - Sexual intercourse through abuse of position by teacher EP - 902 IS - 3 SP - 887 VL - 39 UR - conv_1786 ER -
@article{ author = "Vuković, Igor and Đokić, Ivan", year = "2015", abstract = "U radu se razmatra pitanje dozvoljenosti seksualnih odnosa između nastavnika i učenika, pre svega iz ugla postojećih krivičnopravnih zabrana. I u slučaju kada je seksualni odnos između nastavnika i učenika pravom dozvoljen, zbog pozicije neravnopravnosti ovih subjekata opravdano se dovodi u sumnju socijalno-etička prihvatljivost takvog odnosa. Pretežni deo rada je posvećen pravno-dogmatskoj analizi zakonskih obeležja krivičnog dela obljube zloupotrebom položaja, kada se kao učinilac pojavljuje nastavnik ili vaspitač. S obzirom na to da inkriminisanje ovog delikta nije nesporno, neophodno je da se njegova kriminalna zona restriktivno tumači, tako da obuhvati samo slučajeve u kojima zaista dolazi do zloupotrebe položaja ili poverenja., The paper analyses the question of the permissibility of sexual relationships between teachers and students, primarily from the perspective of existing criminal prohibitions. And in those cases in which the sexual relationship between teacher and student is legally allowed, the position of inequality of these persons reasonably casts doubt on the social- ethical acceptability of such a relationship. Most of the work is devoted to legal-dogmatic analysis of the actus reus and mens rea of the offence of sexual intercourse through abuse of position by teacher or educator. Given the fact that this offence is arguable, it is essential that criminal zone in this case should be interpreted restrictively, so as to cover only cases in which really comes to the abuse of position or trust.", publisher = "Univerzitet u Nišu, Niš", journal = "Teme", title = "Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika, Sexual intercourse through abuse of position by teacher", pages = "902-887", number = "3", volume = "39", url = "conv_1786" }
Vuković, I.,& Đokić, I.. (2015). Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika. in Teme Univerzitet u Nišu, Niš., 39(3), 887-902. conv_1786
Vuković I, Đokić I. Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika. in Teme. 2015;39(3):887-902. conv_1786 .
Vuković, Igor, Đokić, Ivan, "Obljuba zloupotrebom položaja nastavnika" in Teme, 39, no. 3 (2015):887-902, conv_1786 .