Tošić, Nadežda

Link to this page

Authority KeyName Variants
0c278190-5171-4581-a12a-7d3ac606af3e
  • Tošić, Nadežda (2)
Projects

Author's Bibliography

Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije

Tošić, Nadežda

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2017)

TY  - CHAP
AU  - Tošić, Nadežda
PY  - 2017
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2014
AB  - U radu se predstavlja Programski budžet koji korisnici budžetskih sredstava
primenjuju u celini od donošenja Zakona o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu.
Programski budžet sadrži programe, programske aktivnosti i projekte korisnika
budžetskih sredstava, koji se sprovode u cilju efikasnog upravljanja sredstvima po
predloženim programima, a koji doprinose ostvarenju strateških ciljeva u skladu sa
ekonomskom politikom zemlje. U delu projekata koji su podržani sredstvima EU za
pretpristupnu pomoć (IPA), programski budžet daje mogućnost da se projekti koji
su podržani sredstvima (IPA) posmatraju u okviru širih strateških ciljeva korisnika
budžeta. Programsku strukturu budžeta čine tri programske kategorije: program,
programska aktivnost i projekat. Program je skup mera koje korisnici budžetskih
sredstava sprovode u skladu sa svojim ključnim nadležnostima i utvrđenim srednjoročnim
ciljevima. Sastoji se od nezavisnih, ali tesno povezanih komponenata – programskih
aktivnosti i/ili projekata. Utvrđuje se i sprovodi od strane jednog ili više
korisnika budžetskih sredstava i nije vremenski ograničen. Programska aktivnost je
tekuća i kontinuirana delatnost korisnika budžetskih sredstava, koja nije vremenski
ograničena. Sprovođenjem programske aktivnosti se postižu ciljevi koji doprinose
dostizanju ciljeva programa. Utvrđuje se na osnovu uže definisanih nadležnosti
korisnika budžetskih sredstava i mora biti deo programa. Projekat je vremenski
ograničen poslovni poduhvat korisnika budžetskih sredstava čijim sprovođenjem se
postižu ciljevi projekta, odnosno programa.
AB  - The paper presents the Program Budget to budget users applied in entirety
since the adoption of the Law on the Budget of the Republic of Serbia for 2015. The
Program budget includes programs, program activities and projects of beneficiaries
of budget funds, which are being implemented in order to effectively manage
resources according to the proposed programs, which contribute to the achievement
of strategic goals in line with the economic policy of the country. In the part of The
Projects supported by the EU funds for pre-accession assistance (IPA), the Program
Budget provides the opportunity for projects supported by IPA funds to be viewed
within the broader strategic goals of budget users. The Program Structure of The
Budget consists of three program categories: the Program, the Program activity and
The Project. The program is a set of measures implemented by budget users in accordance
with their own key competencies and established mid-term objectives. It
consists of independent, but closely related components – program activities and/
or projects. Established and implemented by one or more budget users and is not
time-limited. Program activity is a current and continuous activity of budget users
funds, which are not time-limited. Implementation of program activities is achieved
goals that contribute to reaching the goals of the program. It is determined based on
the narrow definition defined responsibilities of budget users and must be part of
the program. The project is a time-limited business venture for budget users whose
implementation achieves objectives of the project or program.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII
T1  - Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije
T1  - Program Budget, its Characteristics and Importance in the Context of Internationally Accepted Standards and EU Recomendations
EP  - 373
SP  - 350
ER  - 
@inbook{
author = "Tošić, Nadežda",
year = "2017",
abstract = "U radu se predstavlja Programski budžet koji korisnici budžetskih sredstava
primenjuju u celini od donošenja Zakona o budžetu Republike Srbije za 2015. godinu.
Programski budžet sadrži programe, programske aktivnosti i projekte korisnika
budžetskih sredstava, koji se sprovode u cilju efikasnog upravljanja sredstvima po
predloženim programima, a koji doprinose ostvarenju strateških ciljeva u skladu sa
ekonomskom politikom zemlje. U delu projekata koji su podržani sredstvima EU za
pretpristupnu pomoć (IPA), programski budžet daje mogućnost da se projekti koji
su podržani sredstvima (IPA) posmatraju u okviru širih strateških ciljeva korisnika
budžeta. Programsku strukturu budžeta čine tri programske kategorije: program,
programska aktivnost i projekat. Program je skup mera koje korisnici budžetskih
sredstava sprovode u skladu sa svojim ključnim nadležnostima i utvrđenim srednjoročnim
ciljevima. Sastoji se od nezavisnih, ali tesno povezanih komponenata – programskih
aktivnosti i/ili projekata. Utvrđuje se i sprovodi od strane jednog ili više
korisnika budžetskih sredstava i nije vremenski ograničen. Programska aktivnost je
tekuća i kontinuirana delatnost korisnika budžetskih sredstava, koja nije vremenski
ograničena. Sprovođenjem programske aktivnosti se postižu ciljevi koji doprinose
dostizanju ciljeva programa. Utvrđuje se na osnovu uže definisanih nadležnosti
korisnika budžetskih sredstava i mora biti deo programa. Projekat je vremenski
ograničen poslovni poduhvat korisnika budžetskih sredstava čijim sprovođenjem se
postižu ciljevi projekta, odnosno programa., The paper presents the Program Budget to budget users applied in entirety
since the adoption of the Law on the Budget of the Republic of Serbia for 2015. The
Program budget includes programs, program activities and projects of beneficiaries
of budget funds, which are being implemented in order to effectively manage
resources according to the proposed programs, which contribute to the achievement
of strategic goals in line with the economic policy of the country. In the part of The
Projects supported by the EU funds for pre-accession assistance (IPA), the Program
Budget provides the opportunity for projects supported by IPA funds to be viewed
within the broader strategic goals of budget users. The Program Structure of The
Budget consists of three program categories: the Program, the Program activity and
The Project. The program is a set of measures implemented by budget users in accordance
with their own key competencies and established mid-term objectives. It
consists of independent, but closely related components – program activities and/
or projects. Established and implemented by one or more budget users and is not
time-limited. Program activity is a current and continuous activity of budget users
funds, which are not time-limited. Implementation of program activities is achieved
goals that contribute to reaching the goals of the program. It is determined based on
the narrow definition defined responsibilities of budget users and must be part of
the program. The project is a time-limited business venture for budget users whose
implementation achieves objectives of the project or program.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII",
booktitle = "Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije, Program Budget, its Characteristics and Importance in the Context of Internationally Accepted Standards and EU Recomendations",
pages = "373-350"
}
Tošić, N.. (2017). Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 350-373.
Tošić N. Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII. 2017;:350-373..
Tošić, Nadežda, "Programski budžet, njegove karakteristike i značaj u kontekstu međunarodno prihvaćenih standarda i preporuka Evropske unije" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII (2017):350-373.

Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama

Tošić, Nadežda

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2016)

TY  - CHAP
AU  - Tošić, Nadežda
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2024
AB  - Законом о буџету Републике Србије, одлукама о буџету и финан-
сијским плановима организација за обавезно социјално осигурање и прав-
ним лицима основаним са циљем задовољавања потреба у општем инте-
ресу, које немају индустријски или трговински карактер, са испуњеним
условима члана 2, став 1 Закона о јавним набавкама, утврђена су права
на трошење буџетских средстава – јавних средстава. У поступку тро-
шења буџетских – јавних средстава директни и индиректни буџетски
корисници и поменута правна лица основана са циљем задовољавања
потреба у општем интересу, које немају индустријски или трговински
карактер, закључују уговор о јавној набавци добара, финансијске имови-
не, пружању услуга или извођењу грађевинских радова, који морају бити
закључени у складу са прописима којима се регулишу јавне набавке (члан
57 Закона о буџетском систему). Контрола законитог и наменског ко-
ришћења буџетских – јавних средстава која се састоји у томе да кон-
тролни органи (Државна ревизорска институција, Буџетска инспекција,
Интерна ревизија и др.) врше контролу код корисника поменутих сред-
става у смислу правилности примене одредаба основних прописа (Закона
о буџетском систему, Закона о јавним набавкама и њихових подзакон-
ских аката и др.) и у случају утврђених неправилности предузимају одго-
варајуће мере прописане тим законима. Такав начин контроле и предузи-
мања мера против правних и физичких одговорних лица код директних
и индиректни буџетских корисника, као и поменутих правних лица ос-
нованих са циљем задовољавања потреба у општем интересу, које не-
мају индустријски или трговински карактер, врши се због тога да би се
приликом трошења средстава буџета – јавних средстава кроз набавку
добара, услуга и радова постигли ефекти да се са што мање утрошених
средстава набави што више квалитетнијих добара, услуга и радова.
AB  - The Lаw On Budget of The Republic of Serbia, Budget Decision and Financial
plan: an organization for mandatory social insurance and legal entity
established for the purpose of meeting needs in the general interest not having
an industrial or commercial character field with the requirements of Article
2, paragraph 1 of Public Procurement Law are the legal bases for the right to
spend budgetary funds-public funds. In the process of budget spending of public
funds direct and indirect budget beneficiaries as well as above-mentioned
legal entity established for the purpose of meeting needs in the general interest
not having an industrial or commercial character, conclude public procurement
contract for procurement of goods, financial assets, provision of services
or construction works. Such contracts must be concluded in line with legislation
regulating public procurement (Article 57 of the Budget System Law). Control
of legal and purposeful use of budgetary-public funds is related to the fact that
the control authorities (Supreme Audit Institution, Budget Inspection, Internal
audit, etc.) perform control of the users of the mentioned funds in regard to the
correctness of the application of the provisions of the basic regulation (Budget
System Law, Public Procurement Law and the secondary legislation. etc.) and
in the case of established irregularities take appropriate measures laid down
by these laws. Тhis method of control and taking measures against legal and
physical responsible persons at direct and indirect budget beneficiaries and legal
entities established for the purpose of meeting needs in the general interest not
having an industrial or commercial character is performed for the reasons of
spending budget funds-public funds through the purchase of goods, service and
constructive works to achieve effects with less funds spent procure more better
quality goods, services and work.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI
T1  - Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama
T1  - Control of Legality and Purposefulness of Spending of Budgetary Funds in the Sense the Provisions of Public Procurement Law
EP  - 329
SP  - 308
ER  - 
@inbook{
author = "Tošić, Nadežda",
year = "2016",
abstract = "Законом о буџету Републике Србије, одлукама о буџету и финан-
сијским плановима организација за обавезно социјално осигурање и прав-
ним лицима основаним са циљем задовољавања потреба у општем инте-
ресу, које немају индустријски или трговински карактер, са испуњеним
условима члана 2, став 1 Закона о јавним набавкама, утврђена су права
на трошење буџетских средстава – јавних средстава. У поступку тро-
шења буџетских – јавних средстава директни и индиректни буџетски
корисници и поменута правна лица основана са циљем задовољавања
потреба у општем интересу, које немају индустријски или трговински
карактер, закључују уговор о јавној набавци добара, финансијске имови-
не, пружању услуга или извођењу грађевинских радова, који морају бити
закључени у складу са прописима којима се регулишу јавне набавке (члан
57 Закона о буџетском систему). Контрола законитог и наменског ко-
ришћења буџетских – јавних средстава која се састоји у томе да кон-
тролни органи (Државна ревизорска институција, Буџетска инспекција,
Интерна ревизија и др.) врше контролу код корисника поменутих сред-
става у смислу правилности примене одредаба основних прописа (Закона
о буџетском систему, Закона о јавним набавкама и њихових подзакон-
ских аката и др.) и у случају утврђених неправилности предузимају одго-
варајуће мере прописане тим законима. Такав начин контроле и предузи-
мања мера против правних и физичких одговорних лица код директних
и индиректни буџетских корисника, као и поменутих правних лица ос-
нованих са циљем задовољавања потреба у општем интересу, које не-
мају индустријски или трговински карактер, врши се због тога да би се
приликом трошења средстава буџета – јавних средстава кроз набавку
добара, услуга и радова постигли ефекти да се са што мање утрошених
средстава набави што више квалитетнијих добара, услуга и радова., The Lаw On Budget of The Republic of Serbia, Budget Decision and Financial
plan: an organization for mandatory social insurance and legal entity
established for the purpose of meeting needs in the general interest not having
an industrial or commercial character field with the requirements of Article
2, paragraph 1 of Public Procurement Law are the legal bases for the right to
spend budgetary funds-public funds. In the process of budget spending of public
funds direct and indirect budget beneficiaries as well as above-mentioned
legal entity established for the purpose of meeting needs in the general interest
not having an industrial or commercial character, conclude public procurement
contract for procurement of goods, financial assets, provision of services
or construction works. Such contracts must be concluded in line with legislation
regulating public procurement (Article 57 of the Budget System Law). Control
of legal and purposeful use of budgetary-public funds is related to the fact that
the control authorities (Supreme Audit Institution, Budget Inspection, Internal
audit, etc.) perform control of the users of the mentioned funds in regard to the
correctness of the application of the provisions of the basic regulation (Budget
System Law, Public Procurement Law and the secondary legislation. etc.) and
in the case of established irregularities take appropriate measures laid down
by these laws. Тhis method of control and taking measures against legal and
physical responsible persons at direct and indirect budget beneficiaries and legal
entities established for the purpose of meeting needs in the general interest not
having an industrial or commercial character is performed for the reasons of
spending budget funds-public funds through the purchase of goods, service and
constructive works to achieve effects with less funds spent procure more better
quality goods, services and work.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI",
booktitle = "Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama, Control of Legality and Purposefulness of Spending of Budgetary Funds in the Sense the Provisions of Public Procurement Law",
pages = "329-308"
}
Tošić, N.. (2016). Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 308-329.
Tošić N. Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI. 2016;:308-329..
Tošić, Nadežda, "Kontrola zakonitog i namenskog trošenja budžetskih sredstava u smislu primene odredaba Zakona o javnim nabavkama" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI (2016):308-329.