Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja

Environmental role of tax instruments in transport

Нема приказа
Аутори
Ilić-Popov, Gordana
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Većina ekoloških problema u gradskim područjima može se pripisati drumskom saobraćaju. U radu se razmatra moguća uloga poreza u smanjivanju eksternih troškova, koji nastaju u vezi sa saobraćajem (ekološki troškovi, troškovi izazvani saobraćajnim udesima, troškovi izazvani 'zagušenjem' u saobraćaju troškovi korišćenja saobraćajne infrastrukture). U razmatranju mogućeg doprinosa koje bi oporezivanje moglo da ima u regulisanju zagađivanja vazduha, ključno je pitanje veze koja postoji između raspoloživih poreskih instrumenata, s jedne strane, i nivoa emisija koje dolaze iz različitih izvora, s druge strane. U radu se daje obuhvatan pregled postojeće strukture poreza koji opterećuju saobraćaj (pre svega, drumski saobraćaj) kako u zemljama- članicama OECD, tako i u zemljama Centralne i Istočne Evrope. Mnoge zemlje su uvele niže stope poreza na bezolovni benzin; većina zemalja je uvela posebne akcize na motorna goriva; neke države su restrukturirale godišnje poreze na motorna vozila, u nameri... da povećaju upotrebu manje ekološki štetnih automobila. Porezi treba da iskažu kombinovane efekte, koji su najčešće u međusobnom sadejstvu, a koji su izazvani različitim eksternalijama u saobraćaju. S druge strane, oni treba da podstaknu odgovarajući izbor pojedinaca, koji će biti usmeren u ekološki željenom pravcu.

Many of the environmental problems of urban areas can be attributed to road transport. This article considers the possible role of taxes in reducing transport-related social costs (environmental costs, accident costs congestion costs, costs of consumption of the road infrastructure). In considering the possible contribution that can be made by taxation to the regulation of air pollution, a key issue is that of the linkage between the available tax instruments and the level of emissions from different sources. The article provides a comprehensive summary of the existing structure of taxes on transport (primarily road transport) in OECD states, as well as in the Central and Eastern European countries. Many countries have introduced lower rates of tax on unleaded petrol; the majority of countries levy specific excise duties upon motor fuels; some have restructured annual vehicle taxes to favor less-polluting vehicles; etc. Taxes should reflect the combined and interacting effects of diffe...rent externalities in transport. On the other hand, they should induce environmentally appropriate choice by individuals.

Кључне речи:
životna sredina / zaštita / saobraćaj / porezi / naknade / transport / taxes / protection / environment / charges
Извор:
Pravo i privreda, 2000, 37, 3-4, 29-45
Издавач:
  • Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd

ISSN: 0354-3501

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/141
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Ilić-Popov, Gordana
PY  - 2000
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/141
AB  - Većina ekoloških problema u gradskim područjima može se pripisati drumskom saobraćaju. U radu se razmatra moguća uloga poreza u smanjivanju eksternih troškova, koji nastaju u vezi sa saobraćajem (ekološki troškovi, troškovi izazvani saobraćajnim udesima, troškovi izazvani 'zagušenjem' u saobraćaju troškovi korišćenja saobraćajne infrastrukture). U razmatranju mogućeg doprinosa koje bi oporezivanje moglo da ima u regulisanju zagađivanja vazduha, ključno je pitanje veze koja postoji između raspoloživih poreskih instrumenata, s jedne strane, i nivoa emisija koje dolaze iz različitih izvora, s druge strane. U radu se daje obuhvatan pregled postojeće strukture poreza koji opterećuju saobraćaj (pre svega, drumski saobraćaj) kako u zemljama- članicama OECD, tako i u zemljama Centralne i Istočne Evrope. Mnoge zemlje su uvele niže stope poreza na bezolovni benzin; većina zemalja je uvela posebne akcize na motorna goriva; neke države su restrukturirale godišnje poreze na motorna vozila, u nameri da povećaju upotrebu manje ekološki štetnih automobila. Porezi treba da iskažu kombinovane efekte, koji su najčešće u međusobnom sadejstvu, a koji su izazvani različitim eksternalijama u saobraćaju. S druge strane, oni treba da podstaknu odgovarajući izbor pojedinaca, koji će biti usmeren u ekološki željenom pravcu.
AB  - Many of the environmental problems of urban areas can be attributed to road transport. This article considers the possible role of taxes in reducing transport-related social costs (environmental costs, accident costs congestion costs, costs of consumption of the road infrastructure). In considering the possible contribution that can be made by taxation to the regulation of air pollution, a key issue is that of the linkage between the available tax instruments and the level of emissions from different sources. The article provides a comprehensive summary of the existing structure of taxes on transport (primarily road transport) in OECD states, as well as in the Central and Eastern European countries. Many countries have introduced lower rates of tax on unleaded petrol; the majority of countries levy specific excise duties upon motor fuels; some have restructured annual vehicle taxes to favor less-polluting vehicles; etc. Taxes should reflect the combined and interacting effects of different externalities in transport. On the other hand, they should induce environmentally appropriate choice by individuals.
PB  - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
T2  - Pravo i privreda
T1  - Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja
T1  - Environmental role of tax instruments in transport
EP  - 45
IS  - 3-4
SP  - 29
VL  - 37
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141
UR  - conv_1839
ER  - 
@article{
author = "Ilić-Popov, Gordana",
year = "2000",
abstract = "Većina ekoloških problema u gradskim područjima može se pripisati drumskom saobraćaju. U radu se razmatra moguća uloga poreza u smanjivanju eksternih troškova, koji nastaju u vezi sa saobraćajem (ekološki troškovi, troškovi izazvani saobraćajnim udesima, troškovi izazvani 'zagušenjem' u saobraćaju troškovi korišćenja saobraćajne infrastrukture). U razmatranju mogućeg doprinosa koje bi oporezivanje moglo da ima u regulisanju zagađivanja vazduha, ključno je pitanje veze koja postoji između raspoloživih poreskih instrumenata, s jedne strane, i nivoa emisija koje dolaze iz različitih izvora, s druge strane. U radu se daje obuhvatan pregled postojeće strukture poreza koji opterećuju saobraćaj (pre svega, drumski saobraćaj) kako u zemljama- članicama OECD, tako i u zemljama Centralne i Istočne Evrope. Mnoge zemlje su uvele niže stope poreza na bezolovni benzin; većina zemalja je uvela posebne akcize na motorna goriva; neke države su restrukturirale godišnje poreze na motorna vozila, u nameri da povećaju upotrebu manje ekološki štetnih automobila. Porezi treba da iskažu kombinovane efekte, koji su najčešće u međusobnom sadejstvu, a koji su izazvani različitim eksternalijama u saobraćaju. S druge strane, oni treba da podstaknu odgovarajući izbor pojedinaca, koji će biti usmeren u ekološki željenom pravcu., Many of the environmental problems of urban areas can be attributed to road transport. This article considers the possible role of taxes in reducing transport-related social costs (environmental costs, accident costs congestion costs, costs of consumption of the road infrastructure). In considering the possible contribution that can be made by taxation to the regulation of air pollution, a key issue is that of the linkage between the available tax instruments and the level of emissions from different sources. The article provides a comprehensive summary of the existing structure of taxes on transport (primarily road transport) in OECD states, as well as in the Central and Eastern European countries. Many countries have introduced lower rates of tax on unleaded petrol; the majority of countries levy specific excise duties upon motor fuels; some have restructured annual vehicle taxes to favor less-polluting vehicles; etc. Taxes should reflect the combined and interacting effects of different externalities in transport. On the other hand, they should induce environmentally appropriate choice by individuals.",
publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd",
journal = "Pravo i privreda",
title = "Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja, Environmental role of tax instruments in transport",
pages = "45-29",
number = "3-4",
volume = "37",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141, conv_1839"
}
Ilić-Popov, G.. (2000). Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja. in Pravo i privreda
Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 37(3-4), 29-45.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141
Ilić-Popov G. Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja. in Pravo i privreda. 2000;37(3-4):29-45.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141 .
Ilić-Popov, Gordana, "Ekološka uloga poreskih instrumenata u oblasti saobraćaja" in Pravo i privreda, 37, no. 3-4 (2000):29-45,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_141 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB