Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu

Compulsory public offering for the sale of securities in the international, comparative and Yugoslav law

Нема приказа
Аутори
Jovanović, Nebojša
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Upoređivanjem sa vodećim zakonodavstvima u svetu, kao i sa novonastalim zakonima o vrednosnim papirima u istočnoevropskim državama, zaključuje se da naše pravo bitno zaostaje za savremenim potrebama uređivanja javne ponude za prodaju vrednosnih papira. Ono je tu vrlo sumarno, sa brojnim prazninama i nejasnostima, usled kojih će sigurno da nastanu brojni nesporazumi i sporovi u praksi sa razvojem akcionarstva kod nas. Osnovne mane su: 1) neuređenost javne ponude za preprodaju nejavno emitovanih hartija, čime se omogućava izigravanje propisa o obavezi javne emisije, 2) sloboda emitenta u izboru između javne i nejavne emisije obligacionih vrednosnih papira, čime se bitno umanjuje sigurnost i zaštita ulagača; 3) nerazlikovanje izuzetaka od obaveze isticanja javne ponude i od obaveze pribavljanja Komisijine dozvole čime se stvara nepotrebna zabuna i nesigurnost među emitentima o načinu prikupljanja kapitala; 4) malobrojnost predviđenih izuzetaka od obavezne javne ponude, čime se poskupljuje... sakuljanje kapitala u emisiji i destimuliše ovaj način investiranja u privredu; 5) slab i zavistan položaj Komisije za hartije od vrednosti i njena nejaka normativna, nadzorna i izvršna (kaznena i zaštitna) ovlašćenja; 6) brojne jezičke, jezičkopravne i zakonopisačke nejasnosti i nelogičnosti (npr. 'javni poziv za upis i kupovinu'). Kad su mane tako krupne i brojne, sigurno je da Zakon o hartijama od vrednosti ne sme da opstane takav kakav je, jer ćemo inače, kao društvo, da budemo nespremi i zatečeni potresima u trgovini hartijama. Zbog toga bi trebalo da se što pre donese nov zakon, koji bi na savremen i zadovoljavajući način uredio tu trgovinu. Poslovica kaže da se budala uči na svojim greškama, a pametan na tuđim. Ako su razvijene zemlje bile 'budale' u prošlosti, učeći se na svojim greškama (berzanskim krahovima i drugim finansijskim potresima) u uređivanju ove osetljive delatnosti, ne mora to i mi da budemo. Pruža nam se retka prilika da sada budemo 'pametni' i da, dok još nemamo razvijen i masovan promet vrednosnih papira, donesemo dobar zakon, učeći se na lošim iskustvima drugih zemalja. Ipak, s obzirom na naš mentalitet i pređašnje iskustvo, verovatno da ćemo i ovu priliku da ispustimo.

Извор:
Pravo i privreda, 2000, 37, 5-8, 434-452
Издавач:
  • Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd

ISSN: 0354-3501

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/148
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CONF
AU  - Jovanović, Nebojša
PY  - 2000
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/148
AB  - Upoređivanjem sa vodećim zakonodavstvima u svetu, kao i sa novonastalim zakonima o vrednosnim papirima u istočnoevropskim državama, zaključuje se da naše pravo bitno zaostaje za savremenim potrebama uređivanja javne ponude za prodaju vrednosnih papira. Ono je tu vrlo sumarno, sa brojnim prazninama i nejasnostima, usled kojih će sigurno da nastanu brojni nesporazumi i sporovi u praksi sa razvojem akcionarstva kod nas. Osnovne mane su: 1) neuređenost javne ponude za preprodaju nejavno emitovanih hartija, čime se omogućava izigravanje propisa o obavezi javne emisije, 2) sloboda emitenta u izboru između javne i nejavne emisije obligacionih vrednosnih papira, čime se bitno umanjuje sigurnost i zaštita ulagača; 3) nerazlikovanje izuzetaka od obaveze isticanja javne ponude i od obaveze pribavljanja Komisijine dozvole čime se stvara nepotrebna zabuna i nesigurnost među emitentima o načinu prikupljanja kapitala; 4) malobrojnost predviđenih izuzetaka od obavezne javne ponude, čime se poskupljuje sakuljanje kapitala u emisiji i destimuliše ovaj način investiranja u privredu; 5) slab i zavistan položaj Komisije za hartije od vrednosti i njena nejaka normativna, nadzorna i izvršna (kaznena i zaštitna) ovlašćenja; 6) brojne jezičke, jezičkopravne i zakonopisačke nejasnosti i nelogičnosti (npr. 'javni poziv za upis i kupovinu'). Kad su mane tako krupne i brojne, sigurno je da Zakon o hartijama od vrednosti ne sme da opstane takav kakav je, jer ćemo inače, kao društvo, da budemo nespremi i zatečeni potresima u trgovini hartijama. Zbog toga bi trebalo da se što pre donese nov zakon, koji bi na savremen i zadovoljavajući način uredio tu trgovinu. Poslovica kaže da se budala uči na svojim greškama, a pametan na tuđim. Ako su razvijene zemlje bile 'budale' u prošlosti, učeći se na svojim greškama (berzanskim krahovima i drugim finansijskim potresima) u uređivanju ove osetljive delatnosti, ne mora to i mi da budemo. Pruža nam se retka prilika da sada budemo 'pametni' i da, dok još nemamo razvijen i masovan promet vrednosnih papira, donesemo dobar zakon, učeći se na lošim iskustvima drugih zemalja. Ipak, s obzirom na naš mentalitet i pređašnje iskustvo, verovatno da ćemo i ovu priliku da ispustimo.
PB  - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
C3  - Pravo i privreda
T1  - Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu
T1  - Compulsory public offering for the sale of securities in the international, comparative and Yugoslav law
EP  - 452
IS  - 5-8
SP  - 434
VL  - 37
UR  - conv_1845
ER  - 
@conference{
author = "Jovanović, Nebojša",
year = "2000",
abstract = "Upoređivanjem sa vodećim zakonodavstvima u svetu, kao i sa novonastalim zakonima o vrednosnim papirima u istočnoevropskim državama, zaključuje se da naše pravo bitno zaostaje za savremenim potrebama uređivanja javne ponude za prodaju vrednosnih papira. Ono je tu vrlo sumarno, sa brojnim prazninama i nejasnostima, usled kojih će sigurno da nastanu brojni nesporazumi i sporovi u praksi sa razvojem akcionarstva kod nas. Osnovne mane su: 1) neuređenost javne ponude za preprodaju nejavno emitovanih hartija, čime se omogućava izigravanje propisa o obavezi javne emisije, 2) sloboda emitenta u izboru između javne i nejavne emisije obligacionih vrednosnih papira, čime se bitno umanjuje sigurnost i zaštita ulagača; 3) nerazlikovanje izuzetaka od obaveze isticanja javne ponude i od obaveze pribavljanja Komisijine dozvole čime se stvara nepotrebna zabuna i nesigurnost među emitentima o načinu prikupljanja kapitala; 4) malobrojnost predviđenih izuzetaka od obavezne javne ponude, čime se poskupljuje sakuljanje kapitala u emisiji i destimuliše ovaj način investiranja u privredu; 5) slab i zavistan položaj Komisije za hartije od vrednosti i njena nejaka normativna, nadzorna i izvršna (kaznena i zaštitna) ovlašćenja; 6) brojne jezičke, jezičkopravne i zakonopisačke nejasnosti i nelogičnosti (npr. 'javni poziv za upis i kupovinu'). Kad su mane tako krupne i brojne, sigurno je da Zakon o hartijama od vrednosti ne sme da opstane takav kakav je, jer ćemo inače, kao društvo, da budemo nespremi i zatečeni potresima u trgovini hartijama. Zbog toga bi trebalo da se što pre donese nov zakon, koji bi na savremen i zadovoljavajući način uredio tu trgovinu. Poslovica kaže da se budala uči na svojim greškama, a pametan na tuđim. Ako su razvijene zemlje bile 'budale' u prošlosti, učeći se na svojim greškama (berzanskim krahovima i drugim finansijskim potresima) u uređivanju ove osetljive delatnosti, ne mora to i mi da budemo. Pruža nam se retka prilika da sada budemo 'pametni' i da, dok još nemamo razvijen i masovan promet vrednosnih papira, donesemo dobar zakon, učeći se na lošim iskustvima drugih zemalja. Ipak, s obzirom na naš mentalitet i pređašnje iskustvo, verovatno da ćemo i ovu priliku da ispustimo.",
publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd",
journal = "Pravo i privreda",
title = "Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu, Compulsory public offering for the sale of securities in the international, comparative and Yugoslav law",
pages = "452-434",
number = "5-8",
volume = "37",
url = "conv_1845"
}
Jovanović, N.. (2000). Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu. in Pravo i privreda
Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 37(5-8), 434-452.
conv_1845
Jovanović N. Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu. in Pravo i privreda. 2000;37(5-8):434-452.
conv_1845 .
Jovanović, Nebojša, "Obaveznost javne ponude za prodaju vrednosnih papira u međunarodnom, uporednom i domaćem pravu" in Pravo i privreda, 37, no. 5-8 (2000):434-452,
conv_1845 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB