Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije

Thumbnail
2016
Преузимање 🢃
PDF (119.4Kb)
Аутори
Jovanović, Aleksandra
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Анализа карактера везе између репутације и регулације – супституција и/или комплементарност – даје теоријске основе за регулаторну реформу. Аутор дискутује да ли је традиционални еко- номски модел репутације данас примењив на понашање корпорација у редуковању информационе асиметрије. С друге стране, улога репутације се ревитализује захваљујући иновативним технологијама и на њима заснованој економији дељења која настаје као одговор на економску кризу. Иако многи супротстављају два поменута секто- ра, пре свега на идеолошкој и вредносној равни, економија дељења показује идеје/решења које могу бити релевантне и за традиционал- ни сектор који је уобичајено прекомерно регулисан. Аутор закључује да проблем непримењивости традиционалног модела репутације треба тражити у регулацији/државној интервенцији која, уместо да дозволи тржишту да казни, под различитим изговорима спаша- ва од одговорности и стечаја оне који су урушавањем сопствене репутације довели до озбиљних економских ...и социјалних екстерних ефеката.

The paper analyzes the nature of relationship between reputation and regulation – substitution and/or complementary – and offers theoretical basis for regulatory reform. The author discusses the contested applicability of the model of reputation in corporate sector today. On the other side, the role of reputation has been revitalized due to the development of sharing economy and innovative technologies. Although, sharing economy and traditional economic sector are understood as opposites in regard of ideological and value considerations, the sharing economy demonstrates ideas/solutions that could be relevant for traditional sector which is usually overregulated. The author finds that the problem of applicability of the traditional model of reputation mostly rests with regulation/ interventionist policy which rescues corporations from economic responsibility and bankruptcy instead letting the market work and punish all the economic agents that undermine their own reputation... and generate serious economic and social external effects.

Кључне речи:
репутација / репутациони посредници / овладавање репутационим посредником / економија дељења / ЕУ агенда за економију колаборативне потрошње / reputation / reputational intermediaries / “capture of the reputational intermediary” / sharing economy / a European agenda for the collaborative economy
Извор:
Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016, 2016, 129-145
Издавач:
  • Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
Финансирање / пројекти:
  • Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179077)

ISBN: 978-86-7630-675-6

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2209
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CHAP
AU  - Jovanović, Aleksandra
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2209
AB  - Анализа карактера везе између репутације и регулације –
супституција и/или комплементарност – даје теоријске основе за
регулаторну реформу. Аутор дискутује да ли је традиционални еко-
номски модел репутације данас примењив на понашање корпорација
у редуковању информационе асиметрије. С друге стране, улога
репутације се ревитализује захваљујући иновативним технологијама
и на њима заснованој економији дељења која настаје као одговор на
економску кризу. Иако многи супротстављају два поменута секто-
ра, пре свега на идеолошкој и вредносној равни, економија дељења
показује идеје/решења које могу бити релевантне и за традиционал-
ни сектор који је уобичајено прекомерно регулисан. Аутор закључује
да проблем непримењивости традиционалног модела репутације
треба тражити у регулацији/државној интервенцији која, уместо
да дозволи тржишту да казни, под различитим изговорима спаша-
ва од одговорности и стечаја оне који су урушавањем сопствене
репутације довели до озбиљних економских и социјалних екстерних
ефеката.
AB  - The paper analyzes the nature of relationship between reputation
and regulation – substitution and/or complementary – and offers theoretical
basis for regulatory reform. The author discusses the contested
applicability of the model of reputation in corporate sector today. On the
other side, the role of reputation has been revitalized due to the development
of sharing economy and innovative technologies. Although, sharing
economy and traditional economic sector are understood as opposites
in regard of ideological and value considerations, the sharing economy
demonstrates ideas/solutions that could be relevant for traditional sector
which is usually overregulated. The author finds that the problem of applicability
of the traditional model of reputation mostly rests with regulation/
interventionist policy which rescues corporations from economic
responsibility and bankruptcy instead letting the market work and punish
all the economic agents that undermine their own reputation and generate
serious economic and social external effects.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016
T1  - Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije
EP  - 145
SP  - 129
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209
ER  - 
@inbook{
author = "Jovanović, Aleksandra",
year = "2016",
abstract = "Анализа карактера везе између репутације и регулације –
супституција и/или комплементарност – даје теоријске основе за
регулаторну реформу. Аутор дискутује да ли је традиционални еко-
номски модел репутације данас примењив на понашање корпорација
у редуковању информационе асиметрије. С друге стране, улога
репутације се ревитализује захваљујући иновативним технологијама
и на њима заснованој економији дељења која настаје као одговор на
економску кризу. Иако многи супротстављају два поменута секто-
ра, пре свега на идеолошкој и вредносној равни, економија дељења
показује идеје/решења које могу бити релевантне и за традиционал-
ни сектор који је уобичајено прекомерно регулисан. Аутор закључује
да проблем непримењивости традиционалног модела репутације
треба тражити у регулацији/државној интервенцији која, уместо
да дозволи тржишту да казни, под различитим изговорима спаша-
ва од одговорности и стечаја оне који су урушавањем сопствене
репутације довели до озбиљних економских и социјалних екстерних
ефеката., The paper analyzes the nature of relationship between reputation
and regulation – substitution and/or complementary – and offers theoretical
basis for regulatory reform. The author discusses the contested
applicability of the model of reputation in corporate sector today. On the
other side, the role of reputation has been revitalized due to the development
of sharing economy and innovative technologies. Although, sharing
economy and traditional economic sector are understood as opposites
in regard of ideological and value considerations, the sharing economy
demonstrates ideas/solutions that could be relevant for traditional sector
which is usually overregulated. The author finds that the problem of applicability
of the traditional model of reputation mostly rests with regulation/
interventionist policy which rescues corporations from economic
responsibility and bankruptcy instead letting the market work and punish
all the economic agents that undermine their own reputation and generate
serious economic and social external effects.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016",
booktitle = "Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije",
pages = "145-129",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209"
}
Jovanović, A.. (2016). Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 129-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209
Jovanović A. Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016. 2016;:129-145.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209 .
Jovanović, Aleksandra, "Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 (2016):129-145,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB