Приказ основних података о документу

Директива ЕУ о ауторском праву на јединственом дигиталном тржишту: (пре)амбициозни одговор на изазове интернета

dc.creatorPopović, Dušan V.
dc.date.accessioned2025-12-17T19:40:12Z
dc.date.available2025-12-17T19:40:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-7630-834-7
dc.identifier.urihttps://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2303
dc.description.abstractКрајем 2015. године започела је свеобухватна реформа аутор- ског права Европске уније, у оквиру које је 2019. године усвојена Ди- ректива ЕУ о ауторском праву на јединственом дигиталном тржиш- ту. У раду се анализирају поједине одредбе Директиве, и то оне ко- јима се уређује област ограничења ауторског права и сродних права, уређује одговорност хостинг сајтова за повреду ауторског права и сродних права, уводи ново сродно право издавача и уређује поступак дигитализације дела која нису у промету. Рок за усаглашавање наци- оналних прописа држава чланица са одредбама Директиве износи две године од њеног ступања на снагу. Српски законодавац такође треба да започне са припремама за усаглашавање домаћих прописа, имајући у виду обавезе преузете закључивањем Споразума о стабилизацији и придруживању са Европском унијом.sr
dc.description.abstractThe EU copyright law reform started in late 2015 and comprised the adoption of several regulations and directives. In this paper, the author analyzes the EU Directive on copyright in the digital single market (usually referred to as the DSM Directive), adopted in 2019, and particularly its provisions related to new copyright law exceptions and limitations, to certain uses of protected content by online content-sharing service providers, to the protection of press publications concerning online uses, and to the process of digitization of out-of-commerce works by cultural heritage institutions. The EU member states need to bring into force the laws, regulations and administrative provisions necessary to comply with this Directive by 24 months after the date of entry into force of the Directive. The Serbian legislator should also start the harmonization procedure, given the country’s IP law related obligations stemming from the Stabilization and Association Agreement concluded with the European Union.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanjesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179077/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceУсклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2019sr
dc.subjectауторско право и сродна праваsr
dc.subjectумножавањеsr
dc.subjectјавно саопштавањеsr
dc.subjectограничење праваsr
dc.subjectправо ЕУsr
dc.subjectинтернетsr
dc.subjectcopyright and related rightssr
dc.subjectreproductionsr
dc.subjectcommunication to the publicsr
dc.subjectexceptions and limitationssr
dc.subjectEU lawsr
dc.subjectInternetsr
dc.titleDirektiva EU o autorskom pravu na jedinstvenom digitalnom tržištu: (pre)ambiciozni odgovor na izazove internetasr
dc.titleДиректива ЕУ о ауторском праву на јединственом дигиталном тржишту: (пре)амбициозни одговор на изазове интернетаsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage239
dc.citation.spage221
dc.identifier.fulltexthttps://ralf.ius.bg.ac.rs/bitstream/id/3751/bitstream_3751.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2303
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу