Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu

Some specific aspects of the civil liability for discharge and spill the oil from the ships

Нема приказа
Аутори
Janković, Svetislav
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Ovaj rad se bavi specifičnostima koje postoje u pravu naknade šteta usled izazivanja naftnih mrlja od 'brodova'u plovidbi uopšte (kako pomorskoj, tako i rečnoj, kanalskoj i jezerskoj). Specifičnosti ove odgovornosti se posmatraju, uglavnom, spram klasične odgovornosti u plovidbenom pravu. Ovde su posebno izdvojene razlike u pogledu osnova odgovornosti, subjekta odgovornosti, instituta obaveznog osiguranja od odgovornosti, kao i samog međunarodnog obeštećujućeg fonda. Cilj rada je da pokaže neke postojeće nelogičnosti u sistemu stvorenom međunarodnim konvencijama i njihovom primenom od strane država. Naročita pažnja je posvećena predlozima za poboljšanje postojećeg sistema i to kako kroz predloge de lege ferenda promene trenutnog pravnog režima, tako i kroz predloge sudskoj i arbitražnoj praksi u smislu kreativnijeg tumačenja pozitivnih pravila.
This work deals with some specific aspects of civil liability regarding the oil accident caused by discharge and spill of oil by seas and inlands ships. The main idea of the author in this paper is to try to explain and prove the genuine legal nature of (strict) civil liability for the oil accident caused by commercial ships. Although the Convention regime stipulated that only shipowner has had responsibility for oil accident, the author' opinion for this issue is opposite. He has considered that besides shipowner, the liability person should be the operator of the ship. The reason for this viewpoint is found in fact that operator has possession of the ship (and, also of the cargo oil) and therefore he has to bear liability' burden. The author concludes that although the operator is not registered owner of the ship, he has real possibility to manage with ship and to influences to increased and decreased of transport' risks. At the end of the work, it would be explained the role of the ...International Compensation Fund in the case of oil accident.

Кључне речи:
vlasnik broda / objektivna odgovornost / obavezno osiguranje od odgovornosti / Međunarodni obeštećujući fond / brodar / strict civil liability / shipowner / operator / International Compensation Fund
Извор:
Pravo i privreda, 2012, 49, 10-12, 52-71
Издавач:
  • Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd

ISSN: 0354-3501

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/661
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Janković, Svetislav
PY  - 2012
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/661
AB  - Ovaj rad se bavi specifičnostima koje postoje u pravu naknade šteta usled izazivanja naftnih mrlja od 'brodova'u plovidbi uopšte (kako pomorskoj, tako i rečnoj, kanalskoj i jezerskoj). Specifičnosti ove odgovornosti se posmatraju, uglavnom, spram klasične odgovornosti u plovidbenom pravu. Ovde su posebno izdvojene razlike u pogledu osnova odgovornosti, subjekta odgovornosti, instituta obaveznog osiguranja od odgovornosti, kao i samog međunarodnog obeštećujućeg fonda. Cilj rada je da pokaže neke postojeće nelogičnosti u sistemu stvorenom međunarodnim konvencijama i njihovom primenom od strane država. Naročita pažnja je posvećena predlozima za poboljšanje postojećeg sistema i to kako kroz predloge de lege ferenda promene trenutnog pravnog režima, tako i kroz predloge sudskoj i arbitražnoj praksi u smislu kreativnijeg tumačenja pozitivnih pravila.
AB  - This work deals with some specific aspects of civil liability regarding the oil accident caused by discharge and spill of oil by seas and inlands ships. The main idea of the author in this paper is to try to explain and prove the genuine legal nature of (strict) civil liability for the oil accident caused by commercial ships. Although the Convention regime stipulated that only shipowner has had responsibility for oil accident, the author' opinion for this issue is opposite. He has considered that besides shipowner, the liability person should be the operator of the ship. The reason for this viewpoint is found in fact that operator has possession of the ship (and, also of the cargo oil) and therefore he has to bear liability' burden. The author concludes that although the operator is not registered owner of the ship, he has real possibility to manage with ship and to influences to increased and decreased of transport' risks. At the end of the work, it would be explained the role of the International Compensation Fund in the case of oil accident.
PB  - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
T2  - Pravo i privreda
T1  - Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu
T1  - Some specific aspects of the civil liability for discharge and spill the oil from the ships
EP  - 71
IS  - 10-12
SP  - 52
VL  - 49
UR  - conv_2082
ER  - 
@article{
author = "Janković, Svetislav",
year = "2012",
abstract = "Ovaj rad se bavi specifičnostima koje postoje u pravu naknade šteta usled izazivanja naftnih mrlja od 'brodova'u plovidbi uopšte (kako pomorskoj, tako i rečnoj, kanalskoj i jezerskoj). Specifičnosti ove odgovornosti se posmatraju, uglavnom, spram klasične odgovornosti u plovidbenom pravu. Ovde su posebno izdvojene razlike u pogledu osnova odgovornosti, subjekta odgovornosti, instituta obaveznog osiguranja od odgovornosti, kao i samog međunarodnog obeštećujućeg fonda. Cilj rada je da pokaže neke postojeće nelogičnosti u sistemu stvorenom međunarodnim konvencijama i njihovom primenom od strane država. Naročita pažnja je posvećena predlozima za poboljšanje postojećeg sistema i to kako kroz predloge de lege ferenda promene trenutnog pravnog režima, tako i kroz predloge sudskoj i arbitražnoj praksi u smislu kreativnijeg tumačenja pozitivnih pravila., This work deals with some specific aspects of civil liability regarding the oil accident caused by discharge and spill of oil by seas and inlands ships. The main idea of the author in this paper is to try to explain and prove the genuine legal nature of (strict) civil liability for the oil accident caused by commercial ships. Although the Convention regime stipulated that only shipowner has had responsibility for oil accident, the author' opinion for this issue is opposite. He has considered that besides shipowner, the liability person should be the operator of the ship. The reason for this viewpoint is found in fact that operator has possession of the ship (and, also of the cargo oil) and therefore he has to bear liability' burden. The author concludes that although the operator is not registered owner of the ship, he has real possibility to manage with ship and to influences to increased and decreased of transport' risks. At the end of the work, it would be explained the role of the International Compensation Fund in the case of oil accident.",
publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd",
journal = "Pravo i privreda",
title = "Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu, Some specific aspects of the civil liability for discharge and spill the oil from the ships",
pages = "71-52",
number = "10-12",
volume = "49",
url = "conv_2082"
}
Janković, S.. (2012). Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu. in Pravo i privreda
Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 49(10-12), 52-71.
conv_2082
Janković S. Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu. in Pravo i privreda. 2012;49(10-12):52-71.
conv_2082 .
Janković, Svetislav, "Specifičnosti imovinske odgovornosti za štetu od izlivanja/izbacivanja nafte sa broda u vodu" in Pravo i privreda, 49, no. 10-12 (2012):52-71,
conv_2082 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB