Приказ основних података о документу

Consumer protection as the outcome of market surveillance

dc.creatorJovanić, Tatjana
dc.date.accessioned2024-03-11T14:23:36Z
dc.date.available2024-03-11T14:23:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0354-3501
dc.identifier.urihttps://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/662
dc.description.abstractPravo na bezbednost (sigurnost) je jedno od temeljnih prava potrošača. Neka druga prava, kao što su pravo na informisanje, obrazovanje, zdravu životnu sredinu su, između ostalog, u funkciji ostvarenja ovog prava. Obzirom da naš zakonodavac nastoji da uskladi regulatorni režim zaštite potrošača sa propisima EU u domenu zaštite zdravlja i bezbednosti potrošača, u radu je ukratko prikazan normativni okvir tržišnog nadzora u EU i elementi procesa tržišnog nadzora, da bi se potom ukazalo na neka otvorena pitanja institucionalnog ustrojstva i nadležnosti organa za tržišni nadzor u kontekstu ostvarivanja prava potrošača. Stvaranje pravog tržišnog nazdora kao nadzora nad tržištem podrazumeva promenu paradigme uloge države, metoda regulacije kao javno-privatnog partnerstva i mora biti zasnovano na realnim potencijalima naše zemlje i jasnim ovlašćenjima onih koji ih obavljaju, u skladu sa najboljim uporednim iskustvima u oblasti nadzora nad tržištem.sr
dc.description.abstractRight to safety is one of the basic consumer rights. Some other rights, such as right to information, education, clean environment, a^ in the function of the realisation of this consumer right. As our legislator aims to harmonise the regulatory regime of consumer protection with the EU legislation in the domain of protection of safety and health, this paper briefly addresses the normative framework of market surveillance in the EU and components of the process of market surveillance, and subsequently points to some issues related to the institutional framework and competences of market surveillance competent bodies in the context of the enforcement of consumer rights. The set-up of a stable system of market surveillance as surveillance over the market assumes a shift in the paradigm of the regulatory role of a state, methods of regulation as a public private partnership and must be based on real potentials of our country and clear competences of those exercising them, in line with best experiences in market surveillance from a comparative perspective.en
dc.publisherUdruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
dc.relationProjekat Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu: Razvoj pravnog sistema Srbije i harmonizacija s pravom Evropske unije - pravni, ekonomski, politički i sociološki aspekti
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourcePravo i privreda
dc.subjectzaštita potrošačasr
dc.subjecttržišni nadzorsr
dc.subjectinspekcijasr
dc.subjectinfrastruktura kvalitetasr
dc.subjectbezbednost proizvodasr
dc.subjectquality infrastructureen
dc.subjectproduct safetyen
dc.subjectmarket surveillanceen
dc.subjectinspectionen
dc.subjectconsumer protectionen
dc.titleZaštita potrošača kao rezultat tržišnog nadzorasr
dc.titleConsumer protection as the outcome of market surveillanceen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage477
dc.citation.issue4-6
dc.citation.other49(4-6): 452-477
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage452
dc.citation.volume49
dc.identifier.rcubconv_2065
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу