Repository of the University of Belgrade Faculty of Law
University of Belgrade - Faculty of Law
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija)

Controveries Regarding the New Draft Law on General Administrative Procedure of Serbia (In the Context of European Integrations)

Thumbnail
2013
Download 🢃
PDF (171.7Kb)
Authors
Lilić, Stevan
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013. godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi l...ogiku teorijskih radova nego što poštuje nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke, kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja; problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju, o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti.

Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013. godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi l...ogiku teorijskih radova nego što poštuje nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke, kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja; problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju, o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti.

Keywords:
Reforma upravnog zakonodavstva / Nacrt Zakona o opštem upravnom postupku / Evropske integracije Srbije / Reform of administrative legislation / Draft Law on General Administrative Procedure / European integrations of Serbia
Source:
Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III, 2013, 11-27
Publisher:
  • Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
Funding / projects:
  • Perspectives of Implementing European Standards in the Serbian Legal System (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179059)

ISBN: 978-86-7630-431-8

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1938
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institution/Community
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - CHAP
AU  - Lilić, Stevan
PY  - 2013
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1938
AB  - Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći
jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon
o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave
Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što
sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je
dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj
uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima
u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku
Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek
nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013.
godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta
Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto
je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi logiku teorijskih radova nego što poštuje
nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke,
kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja;
problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o
upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju,
o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer
nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu
uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti.
AB  - Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći
jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon
o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave
Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što
sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je
dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj
uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima
u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku
Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek
nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013.
godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta
Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto
je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi logiku teorijskih radova nego što poštuje
nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke,
kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja;
problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o
upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju,
o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer
nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu
uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III
T1  - Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija)
T1  - Controveries Regarding the New Draft Law on General Administrative Procedure of Serbia (In the Context of European Integrations)
EP  - 27
SP  - 11
ER  - 
@inbook{
author = "Lilić, Stevan",
year = "2013",
abstract = "Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći
jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon
o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave
Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što
sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je
dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj
uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima
u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku
Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek
nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013.
godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta
Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto
je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi logiku teorijskih radova nego što poštuje
nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke,
kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja;
problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o
upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju,
o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer
nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu
uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti., Od kad je prestala da postoji Državna zajednica Srbije i Crne Gore, „treći
jugoslovenski” Zakon o opštem upravnom postupku (1997) primenjuje se kao Zakon
o opštem upravnom postupku Srbije. Prema Strategiji reforme državne uprave
Srbije, reforma državne uprave uključuje i reformu upravnog zakonodavstva, što
sa svoje strane uključuje i reformu zakonodavstva o upravnom postupku. Srbija je
dužna da nakon potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj
uniji započne postupak usklađivanja domaćih propisa sa komunitarnim propisima
u oblastima određenim tim Sporazumom. U Izveštaju Evropske komisije o napretku
Srbije za 2012. godinu, između ostalog se navodi da je „zakonski okvir još uvek
nepotpun” jer „tek treba usvojiti nov zakon o upravnom postupku”. Sredinom 2013.
godine, Ministarstvo pravde i državne uprave Srbije objavilo je Radnu verziju Nacrta
Zakona o opštem upravnom postupku. U javnoj raspravi, između ostalog istaknuto
je da tekst Nacrta ZUP-a više sledi logiku teorijskih radova nego što poštuje
nomotehnička pravila o strukturi propisa. Nacrt ZUP-a sadrži brojne nedostatke,
kao što su nejasnoća da li je to o „novi” ili „stari” Nacrt ZUP-a; slab kvalitet Obrazloženja;
problematične i kontroverzne formulacije (npr. o predmetu regulacije, o
upravnoj stvari, o ćutanju uprave, o uporebi pojedinih izraza, o protivizvršenju,
o obaveštavanju i dr.). Postupak izrade Nacrta ZUP-a bio je netransparentan, jer
nisu objavljeni podaci o tome ko čini Radnu grupu za izradu Nacrta ZUP-a, a nisu
uključeni međunarodno priznati eksperte iz ove oblasti.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III",
booktitle = "Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija), Controveries Regarding the New Draft Law on General Administrative Procedure of Serbia (In the Context of European Integrations)",
pages = "27-11"
}
Lilić, S.. (2013). Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija). in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 11-27.
Lilić S. Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija). in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III. 2013;:11-27..
Lilić, Stevan, "Kontroverze u vezi sa novom radnom verzijom Nacrta Zakona o opštem upravnom postupku Srbije (u kontekstu evropskih integracija)" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III (2013):11-27.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the RALF Repository | Send Feedback

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the RALF Repository | Send Feedback

EU_logoOpenAIRERCUB