| dc.creator | Jovanović, Aleksandra | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-24T11:11:09Z | |
| dc.date.available | 2025-11-24T11:11:09Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.identifier.isbn | 978-86-7630-675-6 | |
| dc.identifier.uri | https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2209 | |
| dc.description.abstract | Анализа карактера везе између репутације и регулације –
супституција и/или комплементарност – даје теоријске основе за
регулаторну реформу. Аутор дискутује да ли је традиционални еко-
номски модел репутације данас примењив на понашање корпорација
у редуковању информационе асиметрије. С друге стране, улога
репутације се ревитализује захваљујући иновативним технологијама
и на њима заснованој економији дељења која настаје као одговор на
економску кризу. Иако многи супротстављају два поменута секто-
ра, пре свега на идеолошкој и вредносној равни, економија дељења
показује идеје/решења које могу бити релевантне и за традиционал-
ни сектор који је уобичајено прекомерно регулисан. Аутор закључује
да проблем непримењивости традиционалног модела репутације
треба тражити у регулацији/државној интервенцији која, уместо
да дозволи тржишту да казни, под различитим изговорима спаша-
ва од одговорности и стечаја оне који су урушавањем сопствене
репутације довели до озбиљних економских и социјалних екстерних
ефеката. | sr |
| dc.description.abstract | The paper analyzes the nature of relationship between reputation
and regulation – substitution and/or complementary – and offers theoretical
basis for regulatory reform. The author discusses the contested
applicability of the model of reputation in corporate sector today. On the
other side, the role of reputation has been revitalized due to the development
of sharing economy and innovative technologies. Although, sharing
economy and traditional economic sector are understood as opposites
in regard of ideological and value considerations, the sharing economy
demonstrates ideas/solutions that could be relevant for traditional sector
which is usually overregulated. The author finds that the problem of applicability
of the traditional model of reputation mostly rests with regulation/
interventionist policy which rescues corporations from economic
responsibility and bankruptcy instead letting the market work and punish
all the economic agents that undermine their own reputation and generate
serious economic and social external effects. | sr |
| dc.language.iso | sr | sr |
| dc.publisher | Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje | sr |
| dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179077/RS// | sr |
| dc.rights | openAccess | sr |
| dc.source | Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 | sr |
| dc.subject | репутација | sr |
| dc.subject | репутациони посредници | sr |
| dc.subject | овладавање репутационим посредником | sr |
| dc.subject | економија дељења | sr |
| dc.subject | ЕУ агенда за економију колаборативне потрошње | sr |
| dc.subject | reputation | sr |
| dc.subject | reputational intermediaries | sr |
| dc.subject | “capture of the reputational intermediary” | sr |
| dc.subject | sharing economy | sr |
| dc.subject | a European agenda for the collaborative economy | sr |
| dc.title | Reputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacije | sr |
| dc.type | bookPart | sr |
| dc.rights.license | ARR | sr |
| dc.citation.epage | 145 | |
| dc.citation.spage | 129 | |
| dc.identifier.fulltext | https://ralf.ius.bg.ac.rs/bitstream/id/3438/bitstream_3438.pdf | |
| dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209 | |
| dc.type.version | publishedVersion | sr |