Приказ основних података о документу

dc.creatorJovanović, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-11-24T11:11:09Z
dc.date.available2025-11-24T11:11:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-7630-675-6
dc.identifier.urihttps://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2209
dc.description.abstractАнализа карактера везе између репутације и регулације – супституција и/или комплементарност – даје теоријске основе за регулаторну реформу. Аутор дискутује да ли је традиционални еко- номски модел репутације данас примењив на понашање корпорација у редуковању информационе асиметрије. С друге стране, улога репутације се ревитализује захваљујући иновативним технологијама и на њима заснованој економији дељења која настаје као одговор на економску кризу. Иако многи супротстављају два поменута секто- ра, пре свега на идеолошкој и вредносној равни, економија дељења показује идеје/решења које могу бити релевантне и за традиционал- ни сектор који је уобичајено прекомерно регулисан. Аутор закључује да проблем непримењивости традиционалног модела репутације треба тражити у регулацији/државној интервенцији која, уместо да дозволи тржишту да казни, под различитим изговорима спаша- ва од одговорности и стечаја оне који су урушавањем сопствене репутације довели до озбиљних економских и социјалних екстерних ефеката.sr
dc.description.abstractThe paper analyzes the nature of relationship between reputation and regulation – substitution and/or complementary – and offers theoretical basis for regulatory reform. The author discusses the contested applicability of the model of reputation in corporate sector today. On the other side, the role of reputation has been revitalized due to the development of sharing economy and innovative technologies. Although, sharing economy and traditional economic sector are understood as opposites in regard of ideological and value considerations, the sharing economy demonstrates ideas/solutions that could be relevant for traditional sector which is usually overregulated. The author finds that the problem of applicability of the traditional model of reputation mostly rests with regulation/ interventionist policy which rescues corporations from economic responsibility and bankruptcy instead letting the market work and punish all the economic agents that undermine their own reputation and generate serious economic and social external effects.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanjesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179077/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceУсклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016sr
dc.subjectрепутацијаsr
dc.subjectрепутациони посреднициsr
dc.subjectовладавање репутационим посредникомsr
dc.subjectекономија дељењаsr
dc.subjectЕУ агенда за економију колаборативне потрошњеsr
dc.subjectreputationsr
dc.subjectreputational intermediariessr
dc.subject“capture of the reputational intermediary”sr
dc.subjectsharing economysr
dc.subjecta European agenda for the collaborative economysr
dc.titleReputacija, regulacija, inovativne tehnologije i primenjivost tradicionalnog modela reputacijesr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage145
dc.citation.spage129
dc.identifier.fulltexthttps://ralf.ius.bg.ac.rs/bitstream/id/3438/bitstream_3438.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2209
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу