„Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit
„Увоз“ услуга у српском систему пореза на добит
2016
Преузимање 🢃
Поглавље у монографији (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Ауторка се у овом раду бави, у домену пореза на добит прав-
них лица, пореским третманом прихода по основу накнада за пру-
жене услуге, посебно анализирајући три типа ситуација: (а) пружа-
лац услуге је резидент земље са којом Србија има закључен уговор
о избегавању двоструког опорезивања и резидентном примаоцу је
доставио потврду о резидентности и доказ да је стварни власник
прихода, (б) пружалац услуге је резидент земље са којом Србија
нема закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања, или,
пак, уговор постоји, али он није доставио потврду о резидентности
или доказ да је стварни власник прихода, и (в) пружалац услуге је
резидент јурисдикције са преференцијалним пореским системом. У
раду се указује на одређене дилеме због недовољно прецизних закон-
ских формулација. Посебно је указано на постојећу правну празнину
у погледу одређивања места где је услуга пружена, односно где се
она користи, тј. да ли је то територија Републике Србије или друга
земља, јер од тога з...ависи да ли ће накнада исплаћена нерезидентном
пружаоцу услуга бити подвргнута порезу по одбитку или не. Таква
недореченост законодавца доводи до правне несигурности, јер поре-
ски органи могу да на различите начине третирају исте или сличне
врсте услуга, док домаћи исплатиоци сносе ризик сопствене процене
да ли у конкретном случају треба да обрачунају и плате порез по
одбитку. Стога је препорука ауторке да се та питања нормативно
ближе уреде, а прелазно решење види у одговарајућим мишљењима
Министарства финансија.
In this paper the author deals, in the field of corporate profits
tax, with the tax treatment of the income from the fees for rendering services,
especially by analyzing a three types of situations: (a) the service
provider is a resident of a country with which Serbia has concluded an
agreement on avoidance of double taxation and he submitted a certificate
of residence, as well as a proof that he is a beneficial owner of such
income, (b) the service provider is a resident of a country with which
Serbia has not signed an agreement on avoidance of double taxation, or there is a contract, but he has not submitted a certificate of residency or
a proof that he is a beneficial owner, and (c) the service provider is a
resident of the jurisdiction with the preferential tax system. The author
points out certain dilemmas that are raised because of the lack of precise
legal formulations. In particular, it is pointed to the existing legal gap in
terms of determining the place where the... service is provided or where
it is used (i.e., the territory of the Republic of Serbia or other country).
This determines whether the compensation paid out to the non-resident
legal entity will be subject to the withholding tax or not. Such vagueness
of the legislator leads to a legal uncertainty, since the tax authorities can
treat the same or similar types of services differently, while the domestic
payers bear the risk if they should calculate and pay the withholding tax
in a particular case. Therefore, the author recommends that these issues
should be regulated by the by-laws, while the relevant opinions of the
Ministry of Finance could serve as a temporary solution.
Кључне речи:
место пружања услуге / нерезидентно правно лице / порез на добит / порез по одбитку / потврда о резидентности / услуге / уговор о избегавању двоструког опорезивања / certificate of residence / corporate profits tax / nonresident legal entity / place of service / services / tax treaty / withholding taxИзвор:
Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016, 2016, 253-271Издавач:
- Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
Финансирање / пројекти:
- Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179077)
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of BelgradeTY - CHAP AU - Ilić-Popov, Gordana PY - 2016 UR - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2215 AB - Ауторка се у овом раду бави, у домену пореза на добит прав- них лица, пореским третманом прихода по основу накнада за пру- жене услуге, посебно анализирајући три типа ситуација: (а) пружа- лац услуге је резидент земље са којом Србија има закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања и резидентном примаоцу је доставио потврду о резидентности и доказ да је стварни власник прихода, (б) пружалац услуге је резидент земље са којом Србија нема закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања, или, пак, уговор постоји, али он није доставио потврду о резидентности или доказ да је стварни власник прихода, и (в) пружалац услуге је резидент јурисдикције са преференцијалним пореским системом. У раду се указује на одређене дилеме због недовољно прецизних закон- ских формулација. Посебно је указано на постојећу правну празнину у погледу одређивања места где је услуга пружена, односно где се она користи, тј. да ли је то територија Републике Србије или друга земља, јер од тога зависи да ли ће накнада исплаћена нерезидентном пружаоцу услуга бити подвргнута порезу по одбитку или не. Таква недореченост законодавца доводи до правне несигурности, јер поре- ски органи могу да на различите начине третирају исте или сличне врсте услуга, док домаћи исплатиоци сносе ризик сопствене процене да ли у конкретном случају треба да обрачунају и плате порез по одбитку. Стога је препорука ауторке да се та питања нормативно ближе уреде, а прелазно решење види у одговарајућим мишљењима Министарства финансија. AB - In this paper the author deals, in the field of corporate profits tax, with the tax treatment of the income from the fees for rendering services, especially by analyzing a three types of situations: (a) the service provider is a resident of a country with which Serbia has concluded an agreement on avoidance of double taxation and he submitted a certificate of residence, as well as a proof that he is a beneficial owner of such income, (b) the service provider is a resident of a country with which Serbia has not signed an agreement on avoidance of double taxation, or there is a contract, but he has not submitted a certificate of residency or a proof that he is a beneficial owner, and (c) the service provider is a resident of the jurisdiction with the preferential tax system. The author points out certain dilemmas that are raised because of the lack of precise legal formulations. In particular, it is pointed to the existing legal gap in terms of determining the place where the service is provided or where it is used (i.e., the territory of the Republic of Serbia or other country). This determines whether the compensation paid out to the non-resident legal entity will be subject to the withholding tax or not. Such vagueness of the legislator leads to a legal uncertainty, since the tax authorities can treat the same or similar types of services differently, while the domestic payers bear the risk if they should calculate and pay the withholding tax in a particular case. Therefore, the author recommends that these issues should be regulated by the by-laws, while the relevant opinions of the Ministry of Finance could serve as a temporary solution. PB - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje T2 - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 T1 - „Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit T1 - „Увоз“ услуга у српском систему пореза на добит EP - 271 SP - 253 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2215 ER -
@inbook{
author = "Ilić-Popov, Gordana",
year = "2016",
abstract = "Ауторка се у овом раду бави, у домену пореза на добит прав-
них лица, пореским третманом прихода по основу накнада за пру-
жене услуге, посебно анализирајући три типа ситуација: (а) пружа-
лац услуге је резидент земље са којом Србија има закључен уговор
о избегавању двоструког опорезивања и резидентном примаоцу је
доставио потврду о резидентности и доказ да је стварни власник
прихода, (б) пружалац услуге је резидент земље са којом Србија
нема закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања, или,
пак, уговор постоји, али он није доставио потврду о резидентности
или доказ да је стварни власник прихода, и (в) пружалац услуге је
резидент јурисдикције са преференцијалним пореским системом. У
раду се указује на одређене дилеме због недовољно прецизних закон-
ских формулација. Посебно је указано на постојећу правну празнину
у погледу одређивања места где је услуга пружена, односно где се
она користи, тј. да ли је то територија Републике Србије или друга
земља, јер од тога зависи да ли ће накнада исплаћена нерезидентном
пружаоцу услуга бити подвргнута порезу по одбитку или не. Таква
недореченост законодавца доводи до правне несигурности, јер поре-
ски органи могу да на различите начине третирају исте или сличне
врсте услуга, док домаћи исплатиоци сносе ризик сопствене процене
да ли у конкретном случају треба да обрачунају и плате порез по
одбитку. Стога је препорука ауторке да се та питања нормативно
ближе уреде, а прелазно решење види у одговарајућим мишљењима
Министарства финансија., In this paper the author deals, in the field of corporate profits
tax, with the tax treatment of the income from the fees for rendering services,
especially by analyzing a three types of situations: (a) the service
provider is a resident of a country with which Serbia has concluded an
agreement on avoidance of double taxation and he submitted a certificate
of residence, as well as a proof that he is a beneficial owner of such
income, (b) the service provider is a resident of a country with which
Serbia has not signed an agreement on avoidance of double taxation, or there is a contract, but he has not submitted a certificate of residency or
a proof that he is a beneficial owner, and (c) the service provider is a
resident of the jurisdiction with the preferential tax system. The author
points out certain dilemmas that are raised because of the lack of precise
legal formulations. In particular, it is pointed to the existing legal gap in
terms of determining the place where the service is provided or where
it is used (i.e., the territory of the Republic of Serbia or other country).
This determines whether the compensation paid out to the non-resident
legal entity will be subject to the withholding tax or not. Such vagueness
of the legislator leads to a legal uncertainty, since the tax authorities can
treat the same or similar types of services differently, while the domestic
payers bear the risk if they should calculate and pay the withholding tax
in a particular case. Therefore, the author recommends that these issues
should be regulated by the by-laws, while the relevant opinions of the
Ministry of Finance could serve as a temporary solution.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016",
booktitle = "„Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit, „Увоз“ услуга у српском систему пореза на добит",
pages = "271-253",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2215"
}
Ilić-Popov, G.. (2016). „Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 253-271. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2215
Ilić-Popov G. „Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016. 2016;:253-271. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2215 .
Ilić-Popov, Gordana, "„Uvoz“ usluga u srpskom sistemu poreza na dobit" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 (2016):253-271, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2215 .



