Приказ основних података о документу

Анализа ефеката прописа у Републици Србији – првих петнаест година

dc.creatorRadulović, Branko
dc.date.accessioned2025-12-06T11:22:48Z
dc.date.available2025-12-06T11:22:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-7630-776-0
dc.identifier.urihttps://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2273
dc.description.abstractРегулаторне реформе у Европској унији и земљама чланица- ма током последње две деценије усмерене су ка коришћењу разли- читих инструмената у циљу побољшања квалитета регулативе. Овај тренд присутан је и у Републици Србији која је оквир за ана- лизу ефеката прописа усвојила још 2004. године. Користећи неко- лико скоро развијених методологија рад детаљно приказује кључне догађаје у примени анализе ефеката и разматра да ли је дошло до квалитативног помака. Рад наводи неадекватан оквир и ограниче- ну улогу надзорног тела као кључне препреке за унапређење окви- ра анализе ефеката. На основу резултата добијених коришћењем ОЕЦД методологије формиран је регулаторни индикатор за Србију. Добијени резултати указују да је Србија напредовала у примени ана- лизе ефеката током последњих петнаест година, али да постоје бројни и отклоњиви недостаци. Рад указује на потенцијалне ефекте новог Закона о планском систему Републике Србије услед бољег уређење процеса анализе ефеката и унапређења постојеће методологије.sr
dc.description.abstractRegulatory reforms in European Union and member states in the last two decades have focused on various tools that would improve ‘regulatory quality’. This trend was also followed by Serbia where regulatory impact assessment (RIA) was institutionalized on a formal level in 2004. Although the practice of performing RIAs has continuously been gaining in importance, RIA is far from reaching its full potential. Reflecting and borrowing from several recently developed methodologies, the article provides an in-depth review of the most important developments and discusses whether any qualitative improvements can be observed in practice. We argue that the lack of high quality RIA is inevitability stemming from the shortcomings of the current Serbian framework and oversight mechanism with limited powers. Based on the results obtained using the OECD Regulatory Indicators Survey methodology, the article shows that, although Serbia has come a long way in improving regulatory quality over the past fifteen years, there is still plenty of room for improvement. The article also shows that the new Law on Planning System will provide significant qualitative improvement due to the standardization of RIA process and enhanced methodologies.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanjesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179077/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceУсклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018sr
dc.subjectанализа ефеката прописаsr
dc.subjectрегулаторна реформаsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectregulatory impact analysissr
dc.subjectregulatory reformsr
dc.subjectSerbiasr
dc.titleAnaliza efekta propisa u Republici Srbiji – prvih petnaest godinasr
dc.titleАнализа ефеката прописа у Републици Србији – првих петнаест годинаsr
dc.typebookPartsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage412
dc.citation.spage387
dc.identifier.fulltexthttps://ralf.ius.bg.ac.rs/bitstream/id/3691/bitstream_3691.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2273
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу