Show simple item record

Television formats as (un)protected intellectual goods

dc.creatorPopović, Dušan
dc.date.accessioned2024-03-11T14:34:02Z
dc.date.available2024-03-11T14:34:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0003-2565
dc.identifier.urihttps://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/765
dc.description.abstractTelevizijski formati predstavljaju osmišljeni i u izvesnom stepenu originalni koncept određenog televizijskog programa. Prilikom sačinjavanja televizijskog programa, TV stanice se u sve većoj meri oslanjaju na formate čija uspešnost je već dokazana na inostranim televizijskim tržištima. U radu se analizira da li televizijski formati, kao intelektualna dobra, uživaju zaštitu u pravu intelektualne svojine. Autor zaključuje da samo pojedini elementi formata mogu uživati autorsko-pravnu zaštitu, dok se ona ne može priznati konceptu određenog televizijskog programa. Povrh toga, koncept televizijskog formata, pre nego što dođe do njegove realizacije, kao i tehnička uputstva za realizaciju formata, mogu se štititi kao poslovna tajna. Nakon realizacije televizijskog formata, njegov stvaralac može ostvariti zaštitu od imitacije na osnovu propisa o suzbijanju nelojalne konkurencije. Pošto imitacija per se nije zabranjena, propisi o suzbijanju nelojalne konkurencije biće povređeni samo u slučaju da se imitacijom izaziva zabuna ili opasnost od zabune u privrednom prometu, ili u slučaju parazitskog iskorišćavanja tuđeg rada.sr
dc.description.abstractA television format may be defined as a TV programme concept that exhibits certain original traits. TV stations rely extensively on formats whose success has already been proven on foreign television markets. In this paper, the author analyzes whether television formats, as intellectual goods, are protected in Intellectual Property Law, defined broadly. The author concludes that certain elements of TV formats may enjoy copyright protection, while excluding such protection to the programme concept itself. The unpublished formats (i.e. formats which have not yet been produced), as well as technical instructions for format production, can undoubtedly be protected as business secrets. Once the format is produced, its creator may prevent the imitation by relying on unfair competition rules. However, since imitation is not prohibited per se, the rules against unfair competition will be violated only in case the imitation creates confusion or possibility of confusion on the market, or in case of slavish copying.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd
dc.relationProjekat Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu: Razvoj pravnog sistema Srbije i harmonizacija s pravom Evropske unije - pravni, ekonomski, politički i sociološki aspekti
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceAnali Pravnog fakulteta u Beogradu
dc.subjectTV formatsr
dc.subjectpravo intelektualne svojinesr
dc.subjectpodražavanjesr
dc.subjectoriginalnostsr
dc.subjectautorsko pravosr
dc.subjectTV formaten
dc.subjectoriginalityen
dc.subjectintellectual property lawen
dc.subjectimitationen
dc.subjectcopyright lawen
dc.titleTelevizijski formati kao (ne)zaštićena intelektualna dobrasr
dc.titleTelevision formats as (un)protected intellectual goodsen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage101
dc.citation.issue1
dc.citation.other62(1): 84-101
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage84
dc.citation.volume62
dc.identifier.doi10.5937/AnaliPFB1401084P
dc.identifier.fulltexthttps://ralf.ius.bg.ac.rs/bitstream/id/464/762.pdf
dc.identifier.rcubconv_326
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record