Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zaštita kolektivnih interesa potrošača

Legislative changes in the field of consumer collective redress

Thumbnail
2014
Преузимање 🢃
774.pdf (100.1Kb)
Аутори
Babović, Branka
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Predmet ovog rada je analiza sistema o kolektivnoj zaštiti potrošača sadržanih u Zakonu o zaštiti potrošača iz 2010. godine i poređenje s novokreiranim sistemom iz tek usvojenog Zakona o zaštiti potrošača iz 2014. godine. Naime, za razliku od pređašnjeg u kome je za zaštitu kolektivnih interesa potrošača bio predviđen parnični postupak, u novom sistemu je zaštita kolektivnih interesa potrošača poverena organima uprave. Autor analizira prednosti i mane jednog i drugog sistema ograničavajući se na: (i) pojam kolektivnog interesa, (ii) disperziju ovlašćenja za pokretanje postupka za zaštitu kolektivnih interesa potrošača u našem pravu i (iii) poređenje vrsta tužbenih zahteva koji su se mogli istaći u tim postupcima i obima zaštite u upravnom postupku.
Subject of this paper is the comparative analysis of the system of collective redress in the field of consumer protection contained in the Law on Consumer Protection from 2010 and the new Law on Consumer Protection from 2014. While the previous Law on Consumer Protection contained the provisions on collective redress in litigation proceedings, the new Law on Consumer Protection provided for collective redress in administrative proceedings. Therefore, analysis of advantages and disadvantages of both systems is provided, limited to: (i) meaning of the collective interest, (ii) dispersion of the motion for collective redress in Serbian law and (iii) analysis of requests which could have been raised in the litigation proceedings and scope of protection granted in administrative proceedings.
Кључне речи:
prava potrošača / organizaciona tužba / kolektivni interes / kolektivna zaštita / organizational claim / consumer protection / collective redress / collective interest
Извор:
Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 2014, 62, 2, 215-228
Издавач:
  • Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd

DOI: 10.5937/AnaliPFB1402215B

ISSN: 0003-2565

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/777
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Babović, Branka
PY  - 2014
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/777
AB  - Predmet ovog rada je analiza sistema o kolektivnoj zaštiti potrošača sadržanih u Zakonu o zaštiti potrošača iz 2010. godine i poređenje s novokreiranim sistemom iz tek usvojenog Zakona o zaštiti potrošača iz 2014. godine. Naime, za razliku od pređašnjeg u kome je za zaštitu kolektivnih interesa potrošača bio predviđen parnični postupak, u novom sistemu je zaštita kolektivnih interesa potrošača poverena organima uprave. Autor analizira prednosti i mane jednog i drugog sistema ograničavajući se na: (i) pojam kolektivnog interesa, (ii) disperziju ovlašćenja za pokretanje postupka za zaštitu kolektivnih interesa potrošača u našem pravu i (iii) poređenje vrsta tužbenih zahteva koji su se mogli istaći u tim postupcima i obima zaštite u upravnom postupku.
AB  - Subject of this paper is the comparative analysis of the system of collective redress in the field of consumer protection contained in the Law on Consumer Protection from 2010 and the new Law on Consumer Protection from 2014. While the previous Law on Consumer Protection contained the provisions on collective redress in litigation proceedings, the new Law on Consumer Protection provided for collective redress in administrative proceedings. Therefore, analysis of advantages and disadvantages of both systems is provided, limited to: (i) meaning of the collective interest, (ii) dispersion of the motion for collective redress in Serbian law and (iii) analysis of requests which could have been raised in the litigation proceedings and scope of protection granted in administrative proceedings.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd
T2  - Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
T1  - Zaštita kolektivnih interesa potrošača
T1  - Legislative changes in the field of consumer collective redress
EP  - 228
IS  - 2
SP  - 215
VL  - 62
DO  - 10.5937/AnaliPFB1402215B
UR  - conv_342
ER  - 
@article{
author = "Babović, Branka",
year = "2014",
abstract = "Predmet ovog rada je analiza sistema o kolektivnoj zaštiti potrošača sadržanih u Zakonu o zaštiti potrošača iz 2010. godine i poređenje s novokreiranim sistemom iz tek usvojenog Zakona o zaštiti potrošača iz 2014. godine. Naime, za razliku od pređašnjeg u kome je za zaštitu kolektivnih interesa potrošača bio predviđen parnični postupak, u novom sistemu je zaštita kolektivnih interesa potrošača poverena organima uprave. Autor analizira prednosti i mane jednog i drugog sistema ograničavajući se na: (i) pojam kolektivnog interesa, (ii) disperziju ovlašćenja za pokretanje postupka za zaštitu kolektivnih interesa potrošača u našem pravu i (iii) poređenje vrsta tužbenih zahteva koji su se mogli istaći u tim postupcima i obima zaštite u upravnom postupku., Subject of this paper is the comparative analysis of the system of collective redress in the field of consumer protection contained in the Law on Consumer Protection from 2010 and the new Law on Consumer Protection from 2014. While the previous Law on Consumer Protection contained the provisions on collective redress in litigation proceedings, the new Law on Consumer Protection provided for collective redress in administrative proceedings. Therefore, analysis of advantages and disadvantages of both systems is provided, limited to: (i) meaning of the collective interest, (ii) dispersion of the motion for collective redress in Serbian law and (iii) analysis of requests which could have been raised in the litigation proceedings and scope of protection granted in administrative proceedings.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd",
journal = "Anali Pravnog fakulteta u Beogradu",
title = "Zaštita kolektivnih interesa potrošača, Legislative changes in the field of consumer collective redress",
pages = "228-215",
number = "2",
volume = "62",
doi = "10.5937/AnaliPFB1402215B",
url = "conv_342"
}
Babović, B.. (2014). Zaštita kolektivnih interesa potrošača. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd., 62(2), 215-228.
https://doi.org/10.5937/AnaliPFB1402215B
conv_342
Babović B. Zaštita kolektivnih interesa potrošača. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu. 2014;62(2):215-228.
doi:10.5937/AnaliPFB1402215B
conv_342 .
Babović, Branka, "Zaštita kolektivnih interesa potrošača" in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 62, no. 2 (2014):215-228,
https://doi.org/10.5937/AnaliPFB1402215B .,
conv_342 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB