Репозиторијум Правног факултета Универзитета у Београду
Универзитет у Београду - Правни факултет
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje

Precedence of natural law

Thumbnail
2016
Преузимање 🢃
889.pdf (133.1Kb)
Аутори
Zdravković, Miloš
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Savremeni jusnaturalizam promoviše stav da se prirodno pravo sastoji od tri grupe principa. Prva i najvažnija grupa principa rukovodi ljudske izbore i postupke ka ostvarivanju osnovnih ljudskih dobara, poput života, znanja, prijateljstva, koja su po sebi vredna. Druga grupa principa usmerava ljude ka valjanim izborima, koji ih vode prema osnovnim dobrima. Neki od tih principa su da treba imati jedan racionalan i koherentan životni plan, da treba delati na opšte dobro zajednice, da treba u svakoj radnji i aktu poštovati sva osnovna ljudska dobra, da treba slediti naloge svoje savesti itd. Proizvod svih ovih principa jeste moralnost. Pošto ovi principi rukovode od suda o tome šta su osnovna dobra do zaključka o tome šta je ispravno da se čini ovde i sad, oni se mogu nazvati i principima praktičke razboritosti. Treća grupa principa, koji se mogu nazvati i posebnim moralnim normama, odnosi se na dozvoljavanje ili zabranjivanje određenih ljudskih ponašanja, poput zabrane ubistva nedužne oso...be. Budući da pravo ima svoju moralnu svrhu, norme pozitivnog prava treba da budu utemeljene u prirodnom pravu. Ova stara koncepcija ima dugu istoriju razvitka počev od Aristotela, preko Tome Akvinskog, sve do današnjih dana. U okviru moderne teorije prirodnog prava, ta koncepcija za osnovnu svrhu ima utvrđivanje kriterijuma kako norme pozitivnog prava treba da proističu iz prirodnopravnih principa.

Modern jusnaturalism claims that natural law consists of three sets of principles. First and most fundamentally, a set of principles directing human choice and action toward intelligible purposes, i.e. basic human goods such as life, knowledge, friendship and health. Second, a set of intermediate moral principles directing choice and actions toward integral human fulfillment. Finally, third set of fully specific (moral) norms requires or forbids certain possible choices like forbidding killing an innocent person. Because the creating of law has a moral purpose, positive law norms have to be grounded in natural law. This old conception has own genesis from Aristotle and Thomas Aquinas to nowadays. Today, in modern natural law theory, this conception has purpose to establish criteria for deriving general norms of positive law from natural law principles.
Кључне речи:
Toma Akvinski / Robert P. Džordž / prirodnopravni principi / Prirodnopravna teorija / pozitivno pravo / Džon Finis / Aristotel / Thomas Aquinas / Robert P. George / positive law / Natural law theory / natural law principles / John Finnis / Aristotle
Извор:
Pravni zapisi, 2016, 7, 2, 213-229
Издавач:
  • Univerzitet Union - Pravni fakultet, Beograd
Финансирање / пројекти:
  • Projekat Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu: Identitetski preobražaj Srbije

DOI: 10.5937/pravzap0-12638

ISSN: 2217-2815

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/892
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Radovi - Advancing Cooperation on the Foundations of Law - Project
  • Radovi - Centar za temeljna pravna znanja / Center for Legal Fundamentals
  • Radovi - Institut za pravne i društvene nauke / Institute for Legal and Social Sciences
Институција/група
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Zdravković, Miloš
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/892
AB  - Savremeni jusnaturalizam promoviše stav da se prirodno pravo sastoji od tri grupe principa. Prva i najvažnija grupa principa rukovodi ljudske izbore i postupke ka ostvarivanju osnovnih ljudskih dobara, poput života, znanja, prijateljstva, koja su po sebi vredna. Druga grupa principa usmerava ljude ka valjanim izborima, koji ih vode prema osnovnim dobrima. Neki od tih principa su da treba imati jedan racionalan i koherentan životni plan, da treba delati na opšte dobro zajednice, da treba u svakoj radnji i aktu poštovati sva osnovna ljudska dobra, da treba slediti naloge svoje savesti itd. Proizvod svih ovih principa jeste moralnost. Pošto ovi principi rukovode od suda o tome šta su osnovna dobra do zaključka o tome šta je ispravno da se čini ovde i sad, oni se mogu nazvati i principima praktičke razboritosti. Treća grupa principa, koji se mogu nazvati i posebnim moralnim normama, odnosi se na dozvoljavanje ili zabranjivanje određenih ljudskih ponašanja, poput zabrane ubistva nedužne osobe. Budući da pravo ima svoju moralnu svrhu, norme pozitivnog prava treba da budu utemeljene u prirodnom pravu. Ova stara koncepcija ima dugu istoriju razvitka počev od Aristotela, preko Tome Akvinskog, sve do današnjih dana. U okviru moderne teorije prirodnog prava, ta koncepcija za osnovnu svrhu ima utvrđivanje kriterijuma kako norme pozitivnog prava treba da proističu iz prirodnopravnih principa.
AB  - Modern jusnaturalism claims that natural law consists of three sets of principles. First and most fundamentally, a set of principles directing human choice and action toward intelligible purposes, i.e. basic human goods such as life, knowledge, friendship and health. Second, a set of intermediate moral principles directing choice and actions toward integral human fulfillment. Finally, third set of fully specific (moral) norms requires or forbids certain possible choices like forbidding killing an innocent person. Because the creating of law has a moral purpose, positive law norms have to be grounded in natural law. This old conception has own genesis from Aristotle and Thomas Aquinas to nowadays. Today, in modern natural law theory, this conception has purpose to establish criteria for deriving general norms of positive law from natural law principles.
PB  - Univerzitet Union - Pravni fakultet, Beograd
T2  - Pravni zapisi
T1  - Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje
T1  - Precedence of natural law
EP  - 229
IS  - 2
SP  - 213
VL  - 7
DO  - 10.5937/pravzap0-12638
UR  - conv_2811
ER  - 
@article{
author = "Zdravković, Miloš",
year = "2016",
abstract = "Savremeni jusnaturalizam promoviše stav da se prirodno pravo sastoji od tri grupe principa. Prva i najvažnija grupa principa rukovodi ljudske izbore i postupke ka ostvarivanju osnovnih ljudskih dobara, poput života, znanja, prijateljstva, koja su po sebi vredna. Druga grupa principa usmerava ljude ka valjanim izborima, koji ih vode prema osnovnim dobrima. Neki od tih principa su da treba imati jedan racionalan i koherentan životni plan, da treba delati na opšte dobro zajednice, da treba u svakoj radnji i aktu poštovati sva osnovna ljudska dobra, da treba slediti naloge svoje savesti itd. Proizvod svih ovih principa jeste moralnost. Pošto ovi principi rukovode od suda o tome šta su osnovna dobra do zaključka o tome šta je ispravno da se čini ovde i sad, oni se mogu nazvati i principima praktičke razboritosti. Treća grupa principa, koji se mogu nazvati i posebnim moralnim normama, odnosi se na dozvoljavanje ili zabranjivanje određenih ljudskih ponašanja, poput zabrane ubistva nedužne osobe. Budući da pravo ima svoju moralnu svrhu, norme pozitivnog prava treba da budu utemeljene u prirodnom pravu. Ova stara koncepcija ima dugu istoriju razvitka počev od Aristotela, preko Tome Akvinskog, sve do današnjih dana. U okviru moderne teorije prirodnog prava, ta koncepcija za osnovnu svrhu ima utvrđivanje kriterijuma kako norme pozitivnog prava treba da proističu iz prirodnopravnih principa., Modern jusnaturalism claims that natural law consists of three sets of principles. First and most fundamentally, a set of principles directing human choice and action toward intelligible purposes, i.e. basic human goods such as life, knowledge, friendship and health. Second, a set of intermediate moral principles directing choice and actions toward integral human fulfillment. Finally, third set of fully specific (moral) norms requires or forbids certain possible choices like forbidding killing an innocent person. Because the creating of law has a moral purpose, positive law norms have to be grounded in natural law. This old conception has own genesis from Aristotle and Thomas Aquinas to nowadays. Today, in modern natural law theory, this conception has purpose to establish criteria for deriving general norms of positive law from natural law principles.",
publisher = "Univerzitet Union - Pravni fakultet, Beograd",
journal = "Pravni zapisi",
title = "Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje, Precedence of natural law",
pages = "229-213",
number = "2",
volume = "7",
doi = "10.5937/pravzap0-12638",
url = "conv_2811"
}
Zdravković, M.. (2016). Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje. in Pravni zapisi
Univerzitet Union - Pravni fakultet, Beograd., 7(2), 213-229.
https://doi.org/10.5937/pravzap0-12638
conv_2811
Zdravković M. Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje. in Pravni zapisi. 2016;7(2):213-229.
doi:10.5937/pravzap0-12638
conv_2811 .
Zdravković, Miloš, "Prvenstvo prirodnog prava - geneza jedne ideje" in Pravni zapisi, 7, no. 2 (2016):213-229,
https://doi.org/10.5937/pravzap0-12638 .,
conv_2811 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму RALF | Пошаљите запажања

EU_logoOpenAIRERCUB