Repozitorijum Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
  •   RALF
  • Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe

Exercising consumer rights in case of non-conformity of goods

Nema prikaza
Autori
Mišković, Maša
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
U ovom radu autor razmatra prava potrošača prema novom Zakonu o zaštiti potrošača iz 2014. godine, koja potrošač može ostvarivati u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru. Ostvarivanje prava potrošača podrazumeva izjavljivanje reklamacije prodavcu uz zahtev za otklanjanje nesaobraznosti na jedan od zakonom predviđenih načina. Autor poredi prava, koja potrošač ima po Zakonu o zaštiti potrošača sa pravima, koja ima po Zakonu o obligacionim odnosima i Bečkoj konvenciji, uz navođenje i određenih uporednopravnih rešenja. Pored toga, skreće se pažnja na ostvarivanje prava potrošača, kada postoji garancija za ispravno funkcionisanje robe, uz razmatranje koja lica su odgovorna po osnovu garancije. Konačno, autor ukazuje na praktične probleme u ostvarivanju prava potrošača, koji se tiču uloge udruženja i saveza za zaštitu potrošača, ovlašćenja tržišne inspekcije, vansudskog načina rešavanja potrošačkih sporova i prava na sudsku zaštitu.
In this paper the author analyzes the rights of consumers according to Serbian Law on Consumer Protection 2014, which a consumer can excercise in case of non-conformity of goods. Exercising consumer rights means that a consumer should submit consumer complaint with request for removal of non-conformity in way provided by Law on Consumer Protection. The author compares the rights of consumers according to the Law on Consumer Protection with the rights he has according to the Law on Contracts and Torts and the CISG, and considers some solutions in comparative law. In addition, the author draws the attention to exercising the rights of consumers, when the guarantee for the proper functioning of the goods exists, and considers the persons, who should be liable under the guarantee. Finally, the author points out the practical problems in exercising consumer rights, relating to the role of the organizations for consumer protection, power of market inspection, alternative dispute resolution a...nd the right to judicial protection.

Ključne reči:
prava potrošača / ostvarivanje prava potrošača / odgovornost za nesaobraznost / nesaobraznost robe / non-conformity of goods / liability for non-conformity of goods / exercising consumer rights / consumer rights
Izvor:
Pravo i privreda, 2016, 54, 7-9, 751-780
Izdavač:
  • Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd

ISSN: 0354-3501

[ Google Scholar ]
URI
https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/894
Kolekcije
  • Radovi istraživača / Researchers’ publications
Institucija/grupa
Pravni fakultet / Faculty of Law University of Belgrade
TY  - JOUR
AU  - Mišković, Maša
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/894
AB  - U ovom radu autor razmatra prava potrošača prema novom Zakonu o zaštiti potrošača iz 2014. godine, koja potrošač može ostvarivati u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru. Ostvarivanje prava potrošača podrazumeva izjavljivanje reklamacije prodavcu uz zahtev za otklanjanje nesaobraznosti na jedan od zakonom predviđenih načina. Autor poredi prava, koja potrošač ima po Zakonu o zaštiti potrošača sa pravima, koja ima po Zakonu o obligacionim odnosima i Bečkoj konvenciji, uz navođenje i određenih uporednopravnih rešenja. Pored toga, skreće se pažnja na ostvarivanje prava potrošača, kada postoji garancija za ispravno funkcionisanje robe, uz razmatranje koja lica su odgovorna po osnovu garancije. Konačno, autor ukazuje na praktične probleme u ostvarivanju prava potrošača, koji se tiču uloge udruženja i saveza za zaštitu potrošača, ovlašćenja tržišne inspekcije, vansudskog načina rešavanja potrošačkih sporova i prava na sudsku zaštitu.
AB  - In this paper the author analyzes the rights of consumers according to Serbian Law on Consumer Protection 2014, which a consumer can excercise in case of non-conformity of goods. Exercising consumer rights means that a consumer should submit consumer complaint with request for removal of non-conformity in way provided by Law on Consumer Protection. The author compares the rights of consumers according to the Law on Consumer Protection with the rights he has according to the Law on Contracts and Torts and the CISG, and considers some solutions in comparative law. In addition, the author draws the attention to exercising the rights of consumers, when the guarantee for the proper functioning of the goods exists, and considers the persons, who should be liable under the guarantee. Finally, the author points out the practical problems in exercising consumer rights, relating to the role of the organizations for consumer protection, power of market inspection, alternative dispute resolution and the right to judicial protection.
PB  - Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd
T2  - Pravo i privreda
T1  - Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe
T1  - Exercising consumer rights in case of non-conformity of goods
EP  - 780
IS  - 7-9
SP  - 751
VL  - 54
UR  - conv_2194
ER  - 
@article{
author = "Mišković, Maša",
year = "2016",
abstract = "U ovom radu autor razmatra prava potrošača prema novom Zakonu o zaštiti potrošača iz 2014. godine, koja potrošač može ostvarivati u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru. Ostvarivanje prava potrošača podrazumeva izjavljivanje reklamacije prodavcu uz zahtev za otklanjanje nesaobraznosti na jedan od zakonom predviđenih načina. Autor poredi prava, koja potrošač ima po Zakonu o zaštiti potrošača sa pravima, koja ima po Zakonu o obligacionim odnosima i Bečkoj konvenciji, uz navođenje i određenih uporednopravnih rešenja. Pored toga, skreće se pažnja na ostvarivanje prava potrošača, kada postoji garancija za ispravno funkcionisanje robe, uz razmatranje koja lica su odgovorna po osnovu garancije. Konačno, autor ukazuje na praktične probleme u ostvarivanju prava potrošača, koji se tiču uloge udruženja i saveza za zaštitu potrošača, ovlašćenja tržišne inspekcije, vansudskog načina rešavanja potrošačkih sporova i prava na sudsku zaštitu., In this paper the author analyzes the rights of consumers according to Serbian Law on Consumer Protection 2014, which a consumer can excercise in case of non-conformity of goods. Exercising consumer rights means that a consumer should submit consumer complaint with request for removal of non-conformity in way provided by Law on Consumer Protection. The author compares the rights of consumers according to the Law on Consumer Protection with the rights he has according to the Law on Contracts and Torts and the CISG, and considers some solutions in comparative law. In addition, the author draws the attention to exercising the rights of consumers, when the guarantee for the proper functioning of the goods exists, and considers the persons, who should be liable under the guarantee. Finally, the author points out the practical problems in exercising consumer rights, relating to the role of the organizations for consumer protection, power of market inspection, alternative dispute resolution and the right to judicial protection.",
publisher = "Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd",
journal = "Pravo i privreda",
title = "Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe, Exercising consumer rights in case of non-conformity of goods",
pages = "780-751",
number = "7-9",
volume = "54",
url = "conv_2194"
}
Mišković, M.. (2016). Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe. in Pravo i privreda
Udruženje pravnika u privredi Srbije, Beograd., 54(7-9), 751-780.
conv_2194
Mišković M. Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe. in Pravo i privreda. 2016;54(7-9):751-780.
conv_2194 .
Mišković, Maša, "Ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti robe" in Pravo i privreda, 54, no. 7-9 (2016):751-780,
conv_2194 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RALF | Pošaljite zapažanja

EU_logoOpenAIRERCUB