Kostić, Svetislav V.

Link to this page

Authority KeyName Variants
c115808d-34f9-40b5-83ae-61cc8f1711b2
  • Kostić, Svetislav V. (3)
Projects

Author's Bibliography

Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji

Kostić, Svetislav V.

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Kostić, Svetislav V.
PY  - 2018
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2276
AB  - Препознавши потребу да се реши проблем злоупотребе уго-
вора о делу, односно ангажовања, од стране српских IT компанија,
особља као самосталних предузетника како би се прикрио суштин-
ски радни однос и избегли пратећи порез и доприноси за обавезно
социјално осигурање, аутор указује да у случају да постоје озбиљне
разлике између паушалних основица за опорезивање предузетни-
ка и накнада која се нуде у оквиру IT сектора, прилике за пореско
планирање су практично понуђене неадекватним законским оквири-
ма. Имајући у виду значај IT сектора за српску привреду и узимајући
у обзир горући проблем „одлива мозгова“ из Србије у овом раду се
предлаже да процес решавања уочених злоупотреба буде обухваћен
у склопу подстицајних мера за развој IT сектора. Међутим, аутор
објашњава шта приморава српског законодавца да наведене мере
предвиди у оквиру ширих пореских подстицаја који би били усмерени
на читаву индустрију знања, односно због чега он нема могућност
да уводи подстицаје који би били пружени само одређеним секто-
рима привреде. Коначно, у раду се детаљно анализирају три могућа
облика подстицаја чије се увођење предлаже у домену опорезивања
добити правних лица.
AB  - Recognizing the need to solve the problem of abusing service contracts,
whereby Serbian IT companies engage staff who pose as independent
entrepreneurs to disguise what are essentially employment relationships
thus avoiding corresponding taxes and mandatory social security
contributions, the author emphasizes that in the case that there are serious
discrepancies between lump sum taxation bases and remunerations
offered within the IT sector, tax planning opportunities are essentially offered
by an inadequate legal framework. Bearing in mind the relevance of
the IT sector for the Serbian economy and taking into account the burning
“brain drain” issue, in this article it is proposed that the process of
solving the detected problem of abuse be encompassed within a set corresponding
incentives targeted at the IT sector. However, the author explains
what is forcing the Serbian legislator to draft such measures within
broader tax incentives which should be focused at the entire knowledge
based economy, and not at just some industry sectors. Finally, the article
contains a detailed analysis of three possible incentives whose introduction
is proposed at the level of corporate income taxation.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018
T1  - Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji
T1  - Порески подстицаји за индустрију знања у Србији
EP  - 485
SP  - 469
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2276
ER  - 
@inbook{
author = "Kostić, Svetislav V.",
year = "2018",
abstract = "Препознавши потребу да се реши проблем злоупотребе уго-
вора о делу, односно ангажовања, од стране српских IT компанија,
особља као самосталних предузетника како би се прикрио суштин-
ски радни однос и избегли пратећи порез и доприноси за обавезно
социјално осигурање, аутор указује да у случају да постоје озбиљне
разлике између паушалних основица за опорезивање предузетни-
ка и накнада која се нуде у оквиру IT сектора, прилике за пореско
планирање су практично понуђене неадекватним законским оквири-
ма. Имајући у виду значај IT сектора за српску привреду и узимајући
у обзир горући проблем „одлива мозгова“ из Србије у овом раду се
предлаже да процес решавања уочених злоупотреба буде обухваћен
у склопу подстицајних мера за развој IT сектора. Међутим, аутор
објашњава шта приморава српског законодавца да наведене мере
предвиди у оквиру ширих пореских подстицаја који би били усмерени
на читаву индустрију знања, односно због чега он нема могућност
да уводи подстицаје који би били пружени само одређеним секто-
рима привреде. Коначно, у раду се детаљно анализирају три могућа
облика подстицаја чије се увођење предлаже у домену опорезивања
добити правних лица., Recognizing the need to solve the problem of abusing service contracts,
whereby Serbian IT companies engage staff who pose as independent
entrepreneurs to disguise what are essentially employment relationships
thus avoiding corresponding taxes and mandatory social security
contributions, the author emphasizes that in the case that there are serious
discrepancies between lump sum taxation bases and remunerations
offered within the IT sector, tax planning opportunities are essentially offered
by an inadequate legal framework. Bearing in mind the relevance of
the IT sector for the Serbian economy and taking into account the burning
“brain drain” issue, in this article it is proposed that the process of
solving the detected problem of abuse be encompassed within a set corresponding
incentives targeted at the IT sector. However, the author explains
what is forcing the Serbian legislator to draft such measures within
broader tax incentives which should be focused at the entire knowledge
based economy, and not at just some industry sectors. Finally, the article
contains a detailed analysis of three possible incentives whose introduction
is proposed at the level of corporate income taxation.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018",
booktitle = "Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji, Порески подстицаји за индустрију знања у Србији",
pages = "485-469",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2276"
}
Kostić, S. V.. (2018). Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 469-485.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2276
Kostić SV. Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018. 2018;:469-485.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2276 .
Kostić, Svetislav V., "Poreski podsticaj za industriju znanja u Srbiji" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније – 2018 (2018):469-485,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2276 .

Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama

Kostić, Svetislav V.

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje, 2017)

TY  - CHAP
AU  - Kostić, Svetislav V.
PY  - 2017
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2247
AB  - Овај рад се бави местом начела „ван дохвата руке“, одно-
сно правила о трансферним ценама у европском пореском законо-
давству. За боље разумевање ове веома актуелне теме аутор се
ослања на предмет који је почетком октобра 2017. године Европ-
ска комисија покренула пред Европским судом против Ирске, и то
због чињенице да је та држава пропустила да од свог пореског об-
везника, мултинационалне корпорације Епл, поврати 13 милијарди
ЕУР незаконите државне помоћи коју му је пружила путем посеб-
них пореских погодности које су произашле из гарантних аката из-
датих у вези примене правила о трансферним ценама за потребе
утврђивања пореза на добит правних лица. Независно од чињенице
да национално законодавство државе чланице уопште и не мора да
познаје начело „ван дохвата руке“, Европска комисија сматра да
је обавеза поштовања овог начела за потребе утврђивања добити
правних лица, уткана, односно проистиче из норме чл. 107, ст. 1
Споразума о функционисању Европске уније. Аутор указује да наче-
ло „ван дохвата руке“ има своје место у пореском праву Европске
уније, али је, нарочито због значајних процедуралних захтева које
његова исправна примена подразумева, потребно пронаћи бољи пут
за његово уношење у acquis и да није незамисливо да Европски суд
у будућности у предмету Епл разочара оне који су веровали да је
Европска комисија пронашла начин да стане на пут агресивном пре-
кограничном планирању великих мултинационалних корпорација.
AB  - This article deals with the position of the “at arm’s length” principle
and transfer pricing provisions in European tax legislation. For
the purposes of better understating this very relevant topic the author
relies on a case before the Court of Justice of the European Union, a case
which the European Commission has brought against Ireland because
this member state failed to recover from its taxpayer, a multinational corporation
Apple, 13 Billion EUR in prohibited state aid which was provided through granting tax privileges by virtue of tax rulings issued with
respect to the application of transfer pricing rules for the purposes of
assessing corporate income tax obligations. Irrespective of the fact that
the national tax legislation of a member state may not even mention the
“at arm’s length” principle, the European Commission deems the obligation
to abide by this principle for the purposes of determining corporate
income tax obligations to emanate from the provision of Art. 107(1) of
the Treaty on the Functioning of the European Union. The author points
out that the “at arm’s length” principle has its place in the tax legislation
of the European Union, but that it is necessary, primarily due to the
highly demanding procedural aspects of its proper application, to find a
more appropriate way of inserting it into the acquis. Therefore, it would
not be unimaginable for the Court of Justice of the European Union in
the Apple case to disappoint those who believed that the European Commission
found a way to stop aggressive tax planning by big multinational
corporations.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017
T1  - Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama
T1  - Пракса Европске комисије у препознавању забрањених облика државне помоћи у области примене правила о трансферним ценама
EP  - 483
SP  - 469
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2247
ER  - 
@inbook{
author = "Kostić, Svetislav V.",
year = "2017",
abstract = "Овај рад се бави местом начела „ван дохвата руке“, одно-
сно правила о трансферним ценама у европском пореском законо-
давству. За боље разумевање ове веома актуелне теме аутор се
ослања на предмет који је почетком октобра 2017. године Европ-
ска комисија покренула пред Европским судом против Ирске, и то
због чињенице да је та држава пропустила да од свог пореског об-
везника, мултинационалне корпорације Епл, поврати 13 милијарди
ЕУР незаконите државне помоћи коју му је пружила путем посеб-
них пореских погодности које су произашле из гарантних аката из-
датих у вези примене правила о трансферним ценама за потребе
утврђивања пореза на добит правних лица. Независно од чињенице
да национално законодавство државе чланице уопште и не мора да
познаје начело „ван дохвата руке“, Европска комисија сматра да
је обавеза поштовања овог начела за потребе утврђивања добити
правних лица, уткана, односно проистиче из норме чл. 107, ст. 1
Споразума о функционисању Европске уније. Аутор указује да наче-
ло „ван дохвата руке“ има своје место у пореском праву Европске
уније, али је, нарочито због значајних процедуралних захтева које
његова исправна примена подразумева, потребно пронаћи бољи пут
за његово уношење у acquis и да није незамисливо да Европски суд
у будућности у предмету Епл разочара оне који су веровали да је
Европска комисија пронашла начин да стане на пут агресивном пре-
кограничном планирању великих мултинационалних корпорација., This article deals with the position of the “at arm’s length” principle
and transfer pricing provisions in European tax legislation. For
the purposes of better understating this very relevant topic the author
relies on a case before the Court of Justice of the European Union, a case
which the European Commission has brought against Ireland because
this member state failed to recover from its taxpayer, a multinational corporation
Apple, 13 Billion EUR in prohibited state aid which was provided through granting tax privileges by virtue of tax rulings issued with
respect to the application of transfer pricing rules for the purposes of
assessing corporate income tax obligations. Irrespective of the fact that
the national tax legislation of a member state may not even mention the
“at arm’s length” principle, the European Commission deems the obligation
to abide by this principle for the purposes of determining corporate
income tax obligations to emanate from the provision of Art. 107(1) of
the Treaty on the Functioning of the European Union. The author points
out that the “at arm’s length” principle has its place in the tax legislation
of the European Union, but that it is necessary, primarily due to the
highly demanding procedural aspects of its proper application, to find a
more appropriate way of inserting it into the acquis. Therefore, it would
not be unimaginable for the Court of Justice of the European Union in
the Apple case to disappoint those who believed that the European Commission
found a way to stop aggressive tax planning by big multinational
corporations.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017",
booktitle = "Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama, Пракса Европске комисије у препознавању забрањених облика државне помоћи у области примене правила о трансферним ценама",
pages = "483-469",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2247"
}
Kostić, S. V.. (2017). Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 469-483.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2247
Kostić SV. Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017. 2017;:469-483.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2247 .
Kostić, Svetislav V., "Praksa Evropske komisije u prepoznavanju zabranjenih oblika državne pomoći u oblasti primene pravila o transfernim cenama" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2017 (2017):469-483,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2247 .

Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije

Kostić, Svetislav V.

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje, 2016)

TY  - CHAP
AU  - Kostić, Svetislav V.
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2223
AB  - Овај рад покушава да укаже на кључне недостатке српског
административног оквира који ће вероватно бити основна препре-
ка успешном усклађивању пореског права Србије са правом Европске
уније. Анализирајући јавно доступна документа аутор показује да
Пореска управа Републике Србије у овом тренутку има: недовољно
запослених, веома неповољну образовну и старосну структуру за-
послених, неодговарајући распоред запослених, веома ниске зараде
својих службеника у односу на задатке које они треба да извршавају
и одговорност коју носе, као и неадекватно финансирање које до-
води и до њене лоше опремљености за обављање поверених послова.
Пореска управа Републике Србије, која се већ више година суочава са
описаним изазовима, са све већим тешкоћама одговара и својим ре-
довним задацима. Аутор показује да је управо због уочених недоста-
така Србија на зачељу, и то глобално посматрано, када је у питању
праћење најзначајнијих светских дешавања у области пореза, као
што је на првом месту БЕПС пројекат који се одвија у под окриљем
Г 20 и ОЕЦД, а у коме учествује више од 100 држава на свету. Сто-
га је закључак и основна порука овог рада да се уз разматрање из-
мена прописа које посао прилагођавања пореског права Србије праву
Европске уније подразумева, можда са још већом пажњом усмеримо
на улагање у наш административни оквир и подизање способности
Пореске управе Републике Србије.
AB  - This article attempts to draw attention to the most relevant flaws of
the Serbian administrative framework, which will probably be the basic
obstacle to the successful alignment of the Serbian tax law to the law of
the European Union. By analyzing publicly available sources the author
show that the Serbian Tax Administration at this point in time has: an
insufficient number of staff, a highly inadequate age and educational employee
structure, a distorted dedication of employees, very low salaries of
its employees in proportion to the tasks they are to perform and responsibilities
they are to carry, as well as insufficient financing which leads
to its lacking of equipment to perform its prerogatives. The Serbian Tax
Administration which has been facing these obstacles for several years
is finding it more difficult to fulfill its basic tasks. The author shows that
precisely due to these problems Serbia is, globally speaking, severely lagging
behind in following the most relevant planetary tax developments,
such as the BEPS project, which is carried under the auspices of the G20
and the OECD, and in which today participate more than 100 countries
worldwide. Therefore, the conclusion and the basic message of this article
is that together with analyzing required changes in particular norms,
which the process of aligning the Serbian tax law to the law of the European
Union requires, we should with even greater attention focus on
investing in our administrative framework and increasing the capabilities
of the Serbian Tax Administration.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016
T1  - Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije
T1  - Административни оквир као кључна препрека усклађивању српског пореског права са правом Европске уније
EP  - 415
SP  - 400
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223
ER  - 
@inbook{
author = "Kostić, Svetislav V.",
year = "2016",
abstract = "Овај рад покушава да укаже на кључне недостатке српског
административног оквира који ће вероватно бити основна препре-
ка успешном усклађивању пореског права Србије са правом Европске
уније. Анализирајући јавно доступна документа аутор показује да
Пореска управа Републике Србије у овом тренутку има: недовољно
запослених, веома неповољну образовну и старосну структуру за-
послених, неодговарајући распоред запослених, веома ниске зараде
својих службеника у односу на задатке које они треба да извршавају
и одговорност коју носе, као и неадекватно финансирање које до-
води и до њене лоше опремљености за обављање поверених послова.
Пореска управа Републике Србије, која се већ више година суочава са
описаним изазовима, са све већим тешкоћама одговара и својим ре-
довним задацима. Аутор показује да је управо због уочених недоста-
така Србија на зачељу, и то глобално посматрано, када је у питању
праћење најзначајнијих светских дешавања у области пореза, као
што је на првом месту БЕПС пројекат који се одвија у под окриљем
Г 20 и ОЕЦД, а у коме учествује више од 100 држава на свету. Сто-
га је закључак и основна порука овог рада да се уз разматрање из-
мена прописа које посао прилагођавања пореског права Србије праву
Европске уније подразумева, можда са још већом пажњом усмеримо
на улагање у наш административни оквир и подизање способности
Пореске управе Републике Србије., This article attempts to draw attention to the most relevant flaws of
the Serbian administrative framework, which will probably be the basic
obstacle to the successful alignment of the Serbian tax law to the law of
the European Union. By analyzing publicly available sources the author
show that the Serbian Tax Administration at this point in time has: an
insufficient number of staff, a highly inadequate age and educational employee
structure, a distorted dedication of employees, very low salaries of
its employees in proportion to the tasks they are to perform and responsibilities
they are to carry, as well as insufficient financing which leads
to its lacking of equipment to perform its prerogatives. The Serbian Tax
Administration which has been facing these obstacles for several years
is finding it more difficult to fulfill its basic tasks. The author shows that
precisely due to these problems Serbia is, globally speaking, severely lagging
behind in following the most relevant planetary tax developments,
such as the BEPS project, which is carried under the auspices of the G20
and the OECD, and in which today participate more than 100 countries
worldwide. Therefore, the conclusion and the basic message of this article
is that together with analyzing required changes in particular norms,
which the process of aligning the Serbian tax law to the law of the European
Union requires, we should with even greater attention focus on
investing in our administrative framework and increasing the capabilities
of the Serbian Tax Administration.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016",
booktitle = "Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije, Административни оквир као кључна препрека усклађивању српског пореског права са правом Европске уније",
pages = "415-400",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223"
}
Kostić, S. V.. (2016). Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje., 400-415.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223
Kostić SV. Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije. in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016. 2016;:400-415.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223 .
Kostić, Svetislav V., "Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije" in Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016 (2016):400-415,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223 .