@inbook{
author = "Kostić, Svetislav V.",
year = "2016",
abstract = "Овај рад покушава да укаже на кључне недостатке српског
административног оквира који ће вероватно бити основна препре-
ка успешном усклађивању пореског права Србије са правом Европске
уније. Анализирајући јавно доступна документа аутор показује да
Пореска управа Републике Србије у овом тренутку има: недовољно
запослених, веома неповољну образовну и старосну структуру за-
послених, неодговарајући распоред запослених, веома ниске зараде
својих службеника у односу на задатке које они треба да извршавају
и одговорност коју носе, као и неадекватно финансирање које до-
води и до њене лоше опремљености за обављање поверених послова.
Пореска управа Републике Србије, која се већ више година суочава са
описаним изазовима, са све већим тешкоћама одговара и својим ре-
довним задацима. Аутор показује да је управо због уочених недоста-
така Србија на зачељу, и то глобално посматрано, када је у питању
праћење најзначајнијих светских дешавања у области пореза, као
што је на првом месту БЕПС пројекат који се одвија у под окриљем
Г 20 и ОЕЦД, а у коме учествује више од 100 држава на свету. Сто-
га је закључак и основна порука овог рада да се уз разматрање из-
мена прописа које посао прилагођавања пореског права Србије праву
Европске уније подразумева, можда са још већом пажњом усмеримо
на улагање у наш административни оквир и подизање способности
Пореске управе Републике Србије., This article attempts to draw attention to the most relevant flaws of
the Serbian administrative framework, which will probably be the basic
obstacle to the successful alignment of the Serbian tax law to the law of
the European Union. By analyzing publicly available sources the author
show that the Serbian Tax Administration at this point in time has: an
insufficient number of staff, a highly inadequate age and educational employee
structure, a distorted dedication of employees, very low salaries of
its employees in proportion to the tasks they are to perform and responsibilities
they are to carry, as well as insufficient financing which leads
to its lacking of equipment to perform its prerogatives. The Serbian Tax
Administration which has been facing these obstacles for several years
is finding it more difficult to fulfill its basic tasks. The author shows that
precisely due to these problems Serbia is, globally speaking, severely lagging
behind in following the most relevant planetary tax developments,
such as the BEPS project, which is carried under the auspices of the G20
and the OECD, and in which today participate more than 100 countries
worldwide. Therefore, the conclusion and the basic message of this article
is that together with analyzing required changes in particular norms,
which the process of aligning the Serbian tax law to the law of the European
Union requires, we should with even greater attention focus on
investing in our administrative framework and increasing the capabilities
of the Serbian Tax Administration.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu, Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Усклађивање пословног права Србије са правом Европске уније - 2016",
booktitle = "Administrativni okvir kao ključna prepreka usklađivanju srpskog poreskog prava sa pravom Evropske unije, Административни оквир као кључна препрека усклађивању српског пореског права са правом Европске уније",
pages = "415-400",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ralf_2223"
}