Milenković, Marko

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0001-9170-1571
  • Milenković, Marko (11)
Projects

Author's Bibliography

Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2019)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2019
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2104
AB  - Diferencirana integracija od samog nastanka Evropske unije predstavlja
važan oblik organizovanja odnosa između država članica u okviru EU, ali i
same Unije, sa državama koje nisu njen članice. S druge strane, decentralizovane
agencije su postale nezaobilazno obeležje upravljanja u Evropskoj uniji.
Mnoge države koje nisu članice Unije imaju razvijene odnose sa agencijama
EU, što im omogućava da na različite načine utiču na procese regulacije i da
sarađuju sa EU kroz agencije. U ovom poglavlju smo dali osnovnu analizu postojećih
vidova saradnje i pravnih osnova za kooperaciju kroz agencije EU sa
trećim zemljama, kako najrazvijenih nečlanica, tako i država Zapadnog Balkana
koje se nalaze u neizvesnom višedecenijskom procesu integracije u Uniju.
Te države su u prethodne dve decenije prošle kroz različite faze u svom procesu
evropskih integracije i suočavaju se sa brojnim unutrašnjim problemima ali i sa
velikim zamorom od proširenja EU, te je u tom smislu i perspektiva njihovog
članstva u ovom trenutku veoma neizvesna. U poglavlju se ističe da su odnosi
sa evropskim agencijama, kao i učešće u raznovrsnim mrežama i programima
već značajna postojeća odlika diferencirane integracije za Balkan, kao i da se
unapređenje postojećeg okvira može iskoristiti kao način da se saradnja sa regionom
unapredi u nedostatku perspektiva za članstvo. Na taj način, fleksibilni
modeli saradnje kroz agencije postali bi deo alternative za članstvo, dok bi, s
druge strane, omogućile participaciju regiona u politikama EU i transfer evropskog
acquis-a. Imajući u vidu trenutni politički kontekst, otvara se potreba za
daljim istraživanjima pravnih aspekata diferencirane integracije Srbije i Zapadnog
Balkana, u kome participacija i odnosi sa agencijama čine samo jedan, ali
važan deo mozaika.
AB  - Differentiated integration is a long-established feature of relations among
EU members states and the EU relations with the non-member states. Decentralised
agencies are now indispensable feature of executive governance in the
European Union. Different groups of non-member states engage with decentralised
agencies, enabling them to participate in the EU regulatory process in various
ways. In this paper, we are particularly examining the case of (potential)
candidate countries for the EU membership from the Western Balkans. The
countries of the region have been facing numerous internal challenges coupled
with the EU enlargement fatigue for years and the prospects of their membership
are uncertain in the considerable future. We argue that even without full
membership in the EU, participation in agencies, networks and EU programmes
is an important feature of the differentiated integration approach for the region.
Stepping-up the existing engagement with EU agencies is a tangible way
forward in cooperation with the region in the absence of the membership prospects.
It is concluded that this participation of Western Balkan countries might
become important substitute to EU membership in decade(s) ahead and that a
flexible nature of cooperation through agencies could become valuable asset for
policy and acquis transfer. Having in mind the current political context within
the EU, it is necessary to further explore legal aspects of differentiated EU integration
of Serbia and Western Balkans. Participation in the EU agencies under
this approach would become just a piece in the complex puzzle, albeit a significant
one.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 9 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IX
T1  - Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU
T1  - Differentiated EU Integration for the Western Balkans and (Potential) Role of the EU Agencies
EP  - 245
SP  - 235
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2019",
abstract = "Diferencirana integracija od samog nastanka Evropske unije predstavlja
važan oblik organizovanja odnosa između država članica u okviru EU, ali i
same Unije, sa državama koje nisu njen članice. S druge strane, decentralizovane
agencije su postale nezaobilazno obeležje upravljanja u Evropskoj uniji.
Mnoge države koje nisu članice Unije imaju razvijene odnose sa agencijama
EU, što im omogućava da na različite načine utiču na procese regulacije i da
sarađuju sa EU kroz agencije. U ovom poglavlju smo dali osnovnu analizu postojećih
vidova saradnje i pravnih osnova za kooperaciju kroz agencije EU sa
trećim zemljama, kako najrazvijenih nečlanica, tako i država Zapadnog Balkana
koje se nalaze u neizvesnom višedecenijskom procesu integracije u Uniju.
Te države su u prethodne dve decenije prošle kroz različite faze u svom procesu
evropskih integracije i suočavaju se sa brojnim unutrašnjim problemima ali i sa
velikim zamorom od proširenja EU, te je u tom smislu i perspektiva njihovog
članstva u ovom trenutku veoma neizvesna. U poglavlju se ističe da su odnosi
sa evropskim agencijama, kao i učešće u raznovrsnim mrežama i programima
već značajna postojeća odlika diferencirane integracije za Balkan, kao i da se
unapređenje postojećeg okvira može iskoristiti kao način da se saradnja sa regionom
unapredi u nedostatku perspektiva za članstvo. Na taj način, fleksibilni
modeli saradnje kroz agencije postali bi deo alternative za članstvo, dok bi, s
druge strane, omogućile participaciju regiona u politikama EU i transfer evropskog
acquis-a. Imajući u vidu trenutni politički kontekst, otvara se potreba za
daljim istraživanjima pravnih aspekata diferencirane integracije Srbije i Zapadnog
Balkana, u kome participacija i odnosi sa agencijama čine samo jedan, ali
važan deo mozaika., Differentiated integration is a long-established feature of relations among
EU members states and the EU relations with the non-member states. Decentralised
agencies are now indispensable feature of executive governance in the
European Union. Different groups of non-member states engage with decentralised
agencies, enabling them to participate in the EU regulatory process in various
ways. In this paper, we are particularly examining the case of (potential)
candidate countries for the EU membership from the Western Balkans. The
countries of the region have been facing numerous internal challenges coupled
with the EU enlargement fatigue for years and the prospects of their membership
are uncertain in the considerable future. We argue that even without full
membership in the EU, participation in agencies, networks and EU programmes
is an important feature of the differentiated integration approach for the region.
Stepping-up the existing engagement with EU agencies is a tangible way
forward in cooperation with the region in the absence of the membership prospects.
It is concluded that this participation of Western Balkan countries might
become important substitute to EU membership in decade(s) ahead and that a
flexible nature of cooperation through agencies could become valuable asset for
policy and acquis transfer. Having in mind the current political context within
the EU, it is necessary to further explore legal aspects of differentiated EU integration
of Serbia and Western Balkans. Participation in the EU agencies under
this approach would become just a piece in the complex puzzle, albeit a significant
one.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 9 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IX",
booktitle = "Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU, Differentiated EU Integration for the Western Balkans and (Potential) Role of the EU Agencies",
pages = "245-235"
}
Milenković, M.. (2019). Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 9 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IX
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 235-245.
Milenković M. Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 9 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IX. 2019;:235-245..
Milenković, Marko, "Diferencirana integracija Zapadnog Balkana u Evropsku uniju i (potencijalna) uloga agencija EU" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 9 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IX (2019):235-245.

Modification of construction permits and transfer of subjective rights

Živković, Miloš; Milenković, Marko; Nikolić-Popadić, Sofija

(Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Živković, Miloš
AU  - Milenković, Marko
AU  - Nikolić-Popadić, Sofija
PY  - 2019
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1084
AB  - Amending construction permits is important for regulation of construction. Serbia had an inflexible system that did not allow it, due to lack of transferability of the underlying rights and state monopoly over construction land. Enabling ownership of construction land made it necessary to allow the transfer of construction permits. This was done while maintaining the system of issuing construction permits to developers and focusing on digitalization. This made the rights from administrative decisions transferable, which should not be the case. The root of confusion is a lack of distinction between public and private law aspects of construction. Comparatively, coupling construction permit with a developer is traditional in the former Yugoslav countries. In countries that did not have a socialist period, public and private law aspects of construction are distinguished and construction permit is coupled with the land. This solution is an indication for future development of construction law in Serbia.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd
T2  - Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
T1  - Modification of construction permits and transfer of subjective rights
EP  - 142
IS  - 3
SP  - 124
VL  - 67
DO  - 10.5937/AnaliPFB1903131Z
UR  - conv_498
ER  - 
@article{
author = "Živković, Miloš and Milenković, Marko and Nikolić-Popadić, Sofija",
year = "2019",
abstract = "Amending construction permits is important for regulation of construction. Serbia had an inflexible system that did not allow it, due to lack of transferability of the underlying rights and state monopoly over construction land. Enabling ownership of construction land made it necessary to allow the transfer of construction permits. This was done while maintaining the system of issuing construction permits to developers and focusing on digitalization. This made the rights from administrative decisions transferable, which should not be the case. The root of confusion is a lack of distinction between public and private law aspects of construction. Comparatively, coupling construction permit with a developer is traditional in the former Yugoslav countries. In countries that did not have a socialist period, public and private law aspects of construction are distinguished and construction permit is coupled with the land. This solution is an indication for future development of construction law in Serbia.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd",
journal = "Anali Pravnog fakulteta u Beogradu",
title = "Modification of construction permits and transfer of subjective rights",
pages = "142-124",
number = "3",
volume = "67",
doi = "10.5937/AnaliPFB1903131Z",
url = "conv_498"
}
Živković, M., Milenković, M.,& Nikolić-Popadić, S.. (2019). Modification of construction permits and transfer of subjective rights. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
Univerzitet u Beogradu - Pravni fakultet, Beograd., 67(3), 124-142.
https://doi.org/10.5937/AnaliPFB1903131Z
conv_498
Živković M, Milenković M, Nikolić-Popadić S. Modification of construction permits and transfer of subjective rights. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu. 2019;67(3):124-142.
doi:10.5937/AnaliPFB1903131Z
conv_498 .
Živković, Miloš, Milenković, Marko, Nikolić-Popadić, Sofija, "Modification of construction permits and transfer of subjective rights" in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 67, no. 3 (2019):124-142,
https://doi.org/10.5937/AnaliPFB1903131Z .,
conv_498 .

Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2018)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2018
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2085
AB  - У претходних петнаест година институционални оквир зашти-
те животне средине у Србији доживео је бројне трансформације које су
се одвијале паралелно са процесом европских интеграцијa које су посебно
изазовне у тој области. Значајан аспект институционалних промена
представљало је установљавање (јавних) агенција уз постојање дивергент-
них процеса агенцификације и деагенцификације у кратком временском
периоду a домен заштите животне средине је представљао главни локус
тих промена код нас. У поглављу се, осим оквира за оснивање и деловање
агенција у нашем праву, анализирају положај и улога две постојеће и једне
укинуте агенције у тој области – Агенције за животну средину, Агенције
за хемикалије и Агенције за заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну
сигурност Србије, уз разматрање могућности даљег развоја агенцијског мо-
дела у овој области у контексту интегративних процеса и усклађивања са
правом Европске уније. У раду се посебно анализирају контрадикторности
установљења агенција у нашем правном систему и отварају питања у вези
са могућностима остваривања самосталности експертских институција
уз постојеће аранжмане контроле њихових аката.
AB  - Public agencies have become an indispensible governance feature globally
over the past thirty years, especially in areas requiring high level of expertise.
This chapter examines agencification of environmental governance in the
Serbian context by studying three agencies established in the field during the
processes of public administration reform, European integration and harmonisation
with the EU environmental acquis. Over the studied period, the agencification is contrasted with the de-agencification process, with environmental
governance as a main locus of these divergent processes in Serbian society. It is
posible to draw conclusions and sketch the chaotic legislative and political context
in which protection of the environment and the expertise necessary for the
required highly complex tasks is being sidetracked and discredited. The findings
are also used to suggest possibilities for further development of the agency model
in Serbian law and especially the field of environmental protection.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII
T1  - Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije
T1  - From Agencification to Deagencification : Environmental Governance in Serbia and EU Integration
EP  - 334
SP  - 313
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2018",
abstract = "У претходних петнаест година институционални оквир зашти-
те животне средине у Србији доживео је бројне трансформације које су
се одвијале паралелно са процесом европских интеграцијa које су посебно
изазовне у тој области. Значајан аспект институционалних промена
представљало је установљавање (јавних) агенција уз постојање дивергент-
них процеса агенцификације и деагенцификације у кратком временском
периоду a домен заштите животне средине је представљао главни локус
тих промена код нас. У поглављу се, осим оквира за оснивање и деловање
агенција у нашем праву, анализирају положај и улога две постојеће и једне
укинуте агенције у тој области – Агенције за животну средину, Агенције
за хемикалије и Агенције за заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну
сигурност Србије, уз разматрање могућности даљег развоја агенцијског мо-
дела у овој области у контексту интегративних процеса и усклађивања са
правом Европске уније. У раду се посебно анализирају контрадикторности
установљења агенција у нашем правном систему и отварају питања у вези
са могућностима остваривања самосталности експертских институција
уз постојеће аранжмане контроле њихових аката., Public agencies have become an indispensible governance feature globally
over the past thirty years, especially in areas requiring high level of expertise.
This chapter examines agencification of environmental governance in the
Serbian context by studying three agencies established in the field during the
processes of public administration reform, European integration and harmonisation
with the EU environmental acquis. Over the studied period, the agencification is contrasted with the de-agencification process, with environmental
governance as a main locus of these divergent processes in Serbian society. It is
posible to draw conclusions and sketch the chaotic legislative and political context
in which protection of the environment and the expertise necessary for the
required highly complex tasks is being sidetracked and discredited. The findings
are also used to suggest possibilities for further development of the agency model
in Serbian law and especially the field of environmental protection.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII",
booktitle = "Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije, From Agencification to Deagencification : Environmental Governance in Serbia and EU Integration",
pages = "334-313"
}
Milenković, M.. (2018). Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 313-334.
Milenković M. Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII. 2018;:313-334..
Milenković, Marko, "Od agencifikacije do deagencifikacije : upravni poslovi u oblasti zaštite životne sredine u Srbiji i evropske integracije" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 8 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VIII (2018):313-334.

Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2017)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2017
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2017
AB  - Једно од најважнијих питања положаја и улоге агенција Европске
уније представља њихово учешће у доношењу аката Уније, како опш-
тих тако и посебних. Посебан изазов представља чињеница да агенције
нису оснивачким уговорима предвиђене као институције Европске уније,
нити је приликом преговарања Уговора из Лисабона постигнут спора-
зум да се посебним чланом уговора установи правни основ за њихово ос-
нивање иако сам Уговор у већем броју чланова реферира на постојање
агенција и експлицитно предвиђа могућност контроле њихових аката.
У овом поглављу анализирамо доношења аката у Европској унији, деле-
гирање овлашћења Комисији за усвајање дела нелегислативних аката,
као и питањем доношења нелегислативних и појединачних аката од
стране европских агенција и утицаја судске праксе на делегирање аген-
цијама. Иако уговори начелно задржавају монопол Комисије за доношење
нелегислативних аката, увиђа се да су у законодавној пракси развијени
паралелни системи делегације који омогућавају све проминентнију улогу
агенција, чиме њихов положај остаје актуелно питање за правну тео-
рију.
AB  - One of the central issues of the position of the European Union agencies is
their participation in the adoption of Union acts, both general and individual.
A particular challenge is fact that the agencies are not envisaged as EU institutions
in founding treaties, nor it was decided by Lisbon Treaty to introduce a
specific legal basis the establishment of agencies, even though the Treaty in a
number of articles refers to the existence of agencies and explicitly enables control
of their acts. In this chapter, we analyze the adoption of acts in the European
Union, delegation to the Commission to adopt part of the non-legislative acts,
adoption of general and individual acts by European agencies and the impact
of case law on delegation to the agencies. Although Treaty in principle retain
the monopoly of the Commission for the adoption of non-legislative acts, it is
noticeable that parallel systems of delegation have been developed in legislative
practice, allowing for a more prominent role for the agencies, thus their position
remains a topical issue for legal theory.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII
T1  - Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi
T1  - Agencies of the European Union and Decision Making : Long Road to Finding the Place within Constitutional Structure
EP  - 318
SP  - 299
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2017",
abstract = "Једно од најважнијих питања положаја и улоге агенција Европске
уније представља њихово учешће у доношењу аката Уније, како опш-
тих тако и посебних. Посебан изазов представља чињеница да агенције
нису оснивачким уговорима предвиђене као институције Европске уније,
нити је приликом преговарања Уговора из Лисабона постигнут спора-
зум да се посебним чланом уговора установи правни основ за њихово ос-
нивање иако сам Уговор у већем броју чланова реферира на постојање
агенција и експлицитно предвиђа могућност контроле њихових аката.
У овом поглављу анализирамо доношења аката у Европској унији, деле-
гирање овлашћења Комисији за усвајање дела нелегислативних аката,
као и питањем доношења нелегислативних и појединачних аката од
стране европских агенција и утицаја судске праксе на делегирање аген-
цијама. Иако уговори начелно задржавају монопол Комисије за доношење
нелегислативних аката, увиђа се да су у законодавној пракси развијени
паралелни системи делегације који омогућавају све проминентнију улогу
агенција, чиме њихов положај остаје актуелно питање за правну тео-
рију., One of the central issues of the position of the European Union agencies is
their participation in the adoption of Union acts, both general and individual.
A particular challenge is fact that the agencies are not envisaged as EU institutions
in founding treaties, nor it was decided by Lisbon Treaty to introduce a
specific legal basis the establishment of agencies, even though the Treaty in a
number of articles refers to the existence of agencies and explicitly enables control
of their acts. In this chapter, we analyze the adoption of acts in the European
Union, delegation to the Commission to adopt part of the non-legislative acts,
adoption of general and individual acts by European agencies and the impact
of case law on delegation to the agencies. Although Treaty in principle retain
the monopoly of the Commission for the adoption of non-legislative acts, it is
noticeable that parallel systems of delegation have been developed in legislative
practice, allowing for a more prominent role for the agencies, thus their position
remains a topical issue for legal theory.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII",
booktitle = "Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi, Agencies of the European Union and Decision Making : Long Road to Finding the Place within Constitutional Structure",
pages = "318-299"
}
Milenković, M.. (2017). Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 299-318.
Milenković M. Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII. 2017;:299-318..
Milenković, Marko, "Agencije Evropske unije i donošenje odluka : dug put do pronalaženja pozicije u ustavnoj strukturi" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 7 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VII (2017):299-318.

Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2016)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2016
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/2049
AB  - Током њеног вишедеценијског постојања, продубљивањем интегра-
ција у оквиру Европске уније, државе чланице су ЕУ повериле већи број на-
длежности, што је, с једне стране, увећало број послова, а с друге стране,
створило потребу за кадровским проширењем комунитарне администра-
ције. У многим областима је решење пронађено у формирању специјализо-
ваних организација ради обављања консултативних, информативних и
других послова по угледу на агенције у националним државама. Данас ЕУ у
различитим областима свог деловања има преко четрдесет различитих
агенција. Приликом преговарања Уговора из Лисабона није постигнут
споразум да се специфичним (јединственим) чланом уговора установи
правни основ за њихово оснивање, али је њихово функционисање уређе-
но многим члановима оснивачких уговора. Анализа постојећих агенција
у ЕУ указује на непостојање јединственог модела њиховог устројства и
функционисања, већ на хетерогеност решења, и у односу са Европском
комисијом и у делокругу послова и временском периоду за који се аген-
ције оснивају. У овом раду се анализирају разлози за оснивање агенција
ЕУ и нека од најзначајнијих питања положаја и улоге европских агенција,
укључујући главне препреке за њихову проминентнију улогу у управљању
ЕУ. У раду се констатује да агенције и даље представљају једно од најком-
плекснијих питања управљања у Европској унији и да су многа питања
њиховог уставног и управног положаја и даље отворена.
AB  - During the previous decades with deepening of integration within the European
Union, the member states have entrusted the EU wide competences,
which, on the one hand, increased the number of jobs, and on the other created
the need for personnel expansion of the community administration. In many
areas, the solution was found through the establishment of specialized organization
to perform consultative, informative and other activities as in many national
jurisdictions. Today the European Union has over thirty different agencies
working in various areas. Treaty of Lisbon has not envisioned a specific
article that would provide a legal basis for agencies’ establishment and functioning,
but their work is regulated by a series of different Treaties’ provisions.
Analysis of the existing agencies in the EU points to the lack of a single model
of their organization and functioning, but rather the heterogeneity of solutions,
both in terms of relations with the European Commission and the scope of work
and the time period for which they is established. The chapter analyzes the reasons
for the establishment of EU agencies, the most challenging questions of the
status and role of the European agencies, including the main obstacles for their
prominent role in the Union governance. The chapter concludes that the EU
agencies continue to be one of the most complex issues of governance in the European
Union and that many questions of their constitutional and administrative
positions still remain open.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI
T1  - Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije
T1  - Position and Types of Agencies in the European Union Law
EP  - 292
SP  - 270
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2016",
abstract = "Током њеног вишедеценијског постојања, продубљивањем интегра-
ција у оквиру Европске уније, државе чланице су ЕУ повериле већи број на-
длежности, што је, с једне стране, увећало број послова, а с друге стране,
створило потребу за кадровским проширењем комунитарне администра-
ције. У многим областима је решење пронађено у формирању специјализо-
ваних организација ради обављања консултативних, информативних и
других послова по угледу на агенције у националним државама. Данас ЕУ у
различитим областима свог деловања има преко четрдесет различитих
агенција. Приликом преговарања Уговора из Лисабона није постигнут
споразум да се специфичним (јединственим) чланом уговора установи
правни основ за њихово оснивање, али је њихово функционисање уређе-
но многим члановима оснивачких уговора. Анализа постојећих агенција
у ЕУ указује на непостојање јединственог модела њиховог устројства и
функционисања, већ на хетерогеност решења, и у односу са Европском
комисијом и у делокругу послова и временском периоду за који се аген-
ције оснивају. У овом раду се анализирају разлози за оснивање агенција
ЕУ и нека од најзначајнијих питања положаја и улоге европских агенција,
укључујући главне препреке за њихову проминентнију улогу у управљању
ЕУ. У раду се констатује да агенције и даље представљају једно од најком-
плекснијих питања управљања у Европској унији и да су многа питања
њиховог уставног и управног положаја и даље отворена., During the previous decades with deepening of integration within the European
Union, the member states have entrusted the EU wide competences,
which, on the one hand, increased the number of jobs, and on the other created
the need for personnel expansion of the community administration. In many
areas, the solution was found through the establishment of specialized organization
to perform consultative, informative and other activities as in many national
jurisdictions. Today the European Union has over thirty different agencies
working in various areas. Treaty of Lisbon has not envisioned a specific
article that would provide a legal basis for agencies’ establishment and functioning,
but their work is regulated by a series of different Treaties’ provisions.
Analysis of the existing agencies in the EU points to the lack of a single model
of their organization and functioning, but rather the heterogeneity of solutions,
both in terms of relations with the European Commission and the scope of work
and the time period for which they is established. The chapter analyzes the reasons
for the establishment of EU agencies, the most challenging questions of the
status and role of the European agencies, including the main obstacles for their
prominent role in the Union governance. The chapter concludes that the EU
agencies continue to be one of the most complex issues of governance in the European
Union and that many questions of their constitutional and administrative
positions still remain open.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI",
booktitle = "Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije, Position and Types of Agencies in the European Union Law",
pages = "292-270"
}
Milenković, M.. (2016). Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 270-292.
Milenković M. Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI. 2016;:270-292..
Milenković, Marko, "Vrste i pravni položaj agencija u pravu Evropske unije" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 6 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume VI (2016):270-292.

Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2015)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2015
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1997
AB  - Tokom njenog višedecenijskog postojanja, produbljivanjem integracija u
okviru Evropske unije, države članice su poverile veći broj nadležnosti EU, što je,
sa jedne strane, uvećalo broj poslova, a sa druge stvorilo potrebu za proširenjem
EU administracije. U mnogim oblastima je rešenje pronađeno kroz formiranje
specijalizovanih organizacija radi obavljanja konsultativnih, informativnih, i drugih
poslova po ugledu na javne agencije u državama. U ovom poglavlju ispitujemo
položaj Evropske agencije za životnu sredinu koji je posebno interesantan s obzirom
na to da je bio model za osnivanje kasnijih agencija tokom 1990-tih godina prošlog
veka. Takođe, ispituje se i njena uloga u upravljanju zaštitom životne sredine u
Evropskoj uniji, koja se iako predmet dugotrajnih debata zadržala na informativnoj,
ali uz značajne mogućnosti uticaja na donošenje odluka u oblasti zaštite životne
sredine. Naročita pažnja se posvećuje njenom odnosu sa Evropskom komisijom i
tenzijama koje su postojale u pogledu usaglašavanja uloga koje EEA treba da obavlja
u procesu upravljanja životnom sredinom. Takođe se obrađuje i pitanje referentne
mreže kojom koordinira agencija. U poglavlju se sumarno ispituju i potencijali
mreže kao relativno novog vida upravljanja politikom životne sredine u Evropi,
imajući u vidu divergentne tendencije u pogledu podele nadležnosti između komunitarnih
i nacionalnih organa sa jedne, i potrebe kontinuirane i intenzivne saradnje
i usaglašavanja praksi implementacije standarda, sa druge strane.
AB  - Deepening of the European integration has led to increased conferal of competences
from the member states to the European Union. This has resulted in both
increase of administrative activities and need to increase the public administration
of the Union. In many areas these new responsibilities were tasked to newly form
specialized organizations to perform consultative, informative and other activities
as their counterparts on national level. In the chapter we analyze the position of
the European Environmental Agency as its model has been used for setting further
agencies from 90es. EEA role in Environmental governance in the EU is also examined
including the reasons for keeping it mostly as information provider which is
nevertheless indispensible in decision making process. The attention is given to
relation between the agency and the European Commission and the tensions that
existed over the role of the agency in its first years. The chapter then explores the
potentials of relevant networks in the field of environment protection to meet the
growing demand for cooperation and coordination in environmental governance.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 5 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume V
T1  - Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU
T1  - Position and Role of the European Environmental Agency in the EU Environmental Governance
EP  - 312
SP  - 291
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2015",
abstract = "Tokom njenog višedecenijskog postojanja, produbljivanjem integracija u
okviru Evropske unije, države članice su poverile veći broj nadležnosti EU, što je,
sa jedne strane, uvećalo broj poslova, a sa druge stvorilo potrebu za proširenjem
EU administracije. U mnogim oblastima je rešenje pronađeno kroz formiranje
specijalizovanih organizacija radi obavljanja konsultativnih, informativnih, i drugih
poslova po ugledu na javne agencije u državama. U ovom poglavlju ispitujemo
položaj Evropske agencije za životnu sredinu koji je posebno interesantan s obzirom
na to da je bio model za osnivanje kasnijih agencija tokom 1990-tih godina prošlog
veka. Takođe, ispituje se i njena uloga u upravljanju zaštitom životne sredine u
Evropskoj uniji, koja se iako predmet dugotrajnih debata zadržala na informativnoj,
ali uz značajne mogućnosti uticaja na donošenje odluka u oblasti zaštite životne
sredine. Naročita pažnja se posvećuje njenom odnosu sa Evropskom komisijom i
tenzijama koje su postojale u pogledu usaglašavanja uloga koje EEA treba da obavlja
u procesu upravljanja životnom sredinom. Takođe se obrađuje i pitanje referentne
mreže kojom koordinira agencija. U poglavlju se sumarno ispituju i potencijali
mreže kao relativno novog vida upravljanja politikom životne sredine u Evropi,
imajući u vidu divergentne tendencije u pogledu podele nadležnosti između komunitarnih
i nacionalnih organa sa jedne, i potrebe kontinuirane i intenzivne saradnje
i usaglašavanja praksi implementacije standarda, sa druge strane., Deepening of the European integration has led to increased conferal of competences
from the member states to the European Union. This has resulted in both
increase of administrative activities and need to increase the public administration
of the Union. In many areas these new responsibilities were tasked to newly form
specialized organizations to perform consultative, informative and other activities
as their counterparts on national level. In the chapter we analyze the position of
the European Environmental Agency as its model has been used for setting further
agencies from 90es. EEA role in Environmental governance in the EU is also examined
including the reasons for keeping it mostly as information provider which is
nevertheless indispensible in decision making process. The attention is given to
relation between the agency and the European Commission and the tensions that
existed over the role of the agency in its first years. The chapter then explores the
potentials of relevant networks in the field of environment protection to meet the
growing demand for cooperation and coordination in environmental governance.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 5 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume V",
booktitle = "Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU, Position and Role of the European Environmental Agency in the EU Environmental Governance",
pages = "312-291"
}
Milenković, M.. (2015). Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 5 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume V
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 291-312.
Milenković M. Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 5 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume V. 2015;:291-312..
Milenković, Marko, "Položaj i uloga Evropske agencije za životnu sredinu u upravljanju zaštitom životne sredine u EU" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 5 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume V (2015):291-312.

Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2014)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2014
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1973
AB  - У поглављу се анализира општи оквир за оснивање и функциони-
сање јавних агенција у праву Србије, као и положај и улога Агенције за
заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну сигурност Србије која,
осим решавања у управним стварима, укључује и регулаторну функ-
цију и доношење подзаконских аката у специфичној области које за-
хтева висок ниво експертизе. Истиче се значајно ограничење у погледу
решавања у управним стварима, као и у доношењу подзаконских ака-
та, чиме се значајно нарушава концепција самосталног стручног тела
коју предвиђа релевантно законодавство. У поглављу се испитују и ар-
гументи за пренос инспекцијских послова на Агенцију. Констатује се да
пример агенција у области заштите животне средине указује на зако-
нодавна и политичка лутања у опредељењу за адекватне модалитете
обављања управне делатности, чије последице могу бити далекосежне,
а као највеће истичемо немогућност континуитета изградње капаци-
тета управних организација и стварање неповерења у експертизу.
AB  - The chapter analyzes the general framework for the establishment and
functioning of public agencies in Serbian law, and the position and role of the
Serbian Radiation Protection and Nuclear Safety Agency. The agency is specific
in the domestic administrative system as it tasked with licensing and regulatory
function – adoption of secondary legislation in the specific area that requires
high level of expertise. It is argued that significant constraint have been put in
place regarding both the licensing and regulatory tasks, which significantly undermines
the concept of independent professional body as provided the relevant
legislation. The chapter also argues for the transfer of inspection tasks to the
Agency. It is noted that the case of agencies in the field of environmental protection
indicates the legislative and political meandering to find adequate modalities
for performing administrative tasks. It is concluded that the consequences of
this approach could be far-reaching with inability to continue of capacity building
within public administration as well as creating mistrust in expertise in the
society.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 4 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IV
T1  - Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija
T1  - Agencification and Public Administration Tasks in the Field of Ionizing Radiation Protection and Nuclear Safety in the Context of European Integration
EP  - 263
SP  - 248
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2014",
abstract = "У поглављу се анализира општи оквир за оснивање и функциони-
сање јавних агенција у праву Србије, као и положај и улога Агенције за
заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну сигурност Србије која,
осим решавања у управним стварима, укључује и регулаторну функ-
цију и доношење подзаконских аката у специфичној области које за-
хтева висок ниво експертизе. Истиче се значајно ограничење у погледу
решавања у управним стварима, као и у доношењу подзаконских ака-
та, чиме се значајно нарушава концепција самосталног стручног тела
коју предвиђа релевантно законодавство. У поглављу се испитују и ар-
гументи за пренос инспекцијских послова на Агенцију. Констатује се да
пример агенција у области заштите животне средине указује на зако-
нодавна и политичка лутања у опредељењу за адекватне модалитете
обављања управне делатности, чије последице могу бити далекосежне,
а као највеће истичемо немогућност континуитета изградње капаци-
тета управних организација и стварање неповерења у експертизу., The chapter analyzes the general framework for the establishment and
functioning of public agencies in Serbian law, and the position and role of the
Serbian Radiation Protection and Nuclear Safety Agency. The agency is specific
in the domestic administrative system as it tasked with licensing and regulatory
function – adoption of secondary legislation in the specific area that requires
high level of expertise. It is argued that significant constraint have been put in
place regarding both the licensing and regulatory tasks, which significantly undermines
the concept of independent professional body as provided the relevant
legislation. The chapter also argues for the transfer of inspection tasks to the
Agency. It is noted that the case of agencies in the field of environmental protection
indicates the legislative and political meandering to find adequate modalities
for performing administrative tasks. It is concluded that the consequences of
this approach could be far-reaching with inability to continue of capacity building
within public administration as well as creating mistrust in expertise in the
society.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 4 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IV",
booktitle = "Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija, Agencification and Public Administration Tasks in the Field of Ionizing Radiation Protection and Nuclear Safety in the Context of European Integration",
pages = "263-248"
}
Milenković, M.. (2014). Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 4 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IV
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 248-263.
Milenković M. Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 4 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IV. 2014;:248-263..
Milenković, Marko, "Agencifikacija i poslovi uprave u oblasti zaštite od jonizujućih zračenja i nuklearne sigurnosti u kontekstu evropskih integracija" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 4 / Perspectives of Implementa                  tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume IV (2014):248-263.

Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2013)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2013
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1953
AB  - Uspostavljanje efikasnog režima upravljanja hemikalijama predstavlja značajan
ekološki i regulatorni izazov, imajući u vidu potencijalne štetne uticaje na
životnu sredinu i zdravlje ljudi. Režim upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji
značajno je transformisan prethodnih decenija, uz postepeni transfer nadležnosti
na organe EU. Za obavljanje dela upravnih poslova u toj oblasti, 2008. godine je
osnovana Evropska agencija za hemikalije (ECHA). U radu se preispituju najvažnija
institucionalna rešenja postavljena relevantnom regulativom odnosno osobenosti
položaja Evropske agencije za hemikalije kao upravne organizacije u administrativnom
sistemu EU. Kompleksna struktura agencije i njen odnos sa Evropskom
komisijom odražava i eksperimentalne tendencije u pogledu organizacije upravljanja
u EU i prenosa ovlašćenja za rešavanje u konkretnim situacijama i donošenje
pravno obavezujućih odluka na agencije EU. Iskustva sa Evropskom agencijom za
hemikalije će, u tom smislu, uticati na dalje formiranje sličnih upravnih organizacija,
pravnu transformaciju i pronalaženja prominentnijeg mesta za agencije u institucionalnom
mozaiku EU. Izučavanje ECHA je značajno i za razmatranje pravne
transformacije upravljanja hemikalijama i implementacije evropskih standarda
u pravni sistem Srbije u procesu evropskih integracija.
AB  - Chemicals management is a significant regulatory challenge due to potential
harm to environment and human health related to chemicals exposure.
European Chemicals Agency (ECHA) was established in 2008 as to perform a
part of administrative tasks in the chemicals management. The article examines
institutional aspects the regulatory regime and specificities of ECHA position
in the administrative system of the EU, whose composition reflects experimentalist
tendencies in regard to power of agencies to adopt legally binding decisions. ECHA experience with implementation of regulatory regime is expected
to influence further development of similar agencies, legal transformation and
search for more suitable position of agencies in the EU institutional setting. Examination
of ECHA arrangements is also significant for the research into legal
transformation of chemicals management and implementation of European
standards in Serbian legal system.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III
T1  - Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji
T1  - Some Institutional Apects of Chemicals Management in the European Union
EP  - 291
SP  - 275
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2013",
abstract = "Uspostavljanje efikasnog režima upravljanja hemikalijama predstavlja značajan
ekološki i regulatorni izazov, imajući u vidu potencijalne štetne uticaje na
životnu sredinu i zdravlje ljudi. Režim upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji
značajno je transformisan prethodnih decenija, uz postepeni transfer nadležnosti
na organe EU. Za obavljanje dela upravnih poslova u toj oblasti, 2008. godine je
osnovana Evropska agencija za hemikalije (ECHA). U radu se preispituju najvažnija
institucionalna rešenja postavljena relevantnom regulativom odnosno osobenosti
položaja Evropske agencije za hemikalije kao upravne organizacije u administrativnom
sistemu EU. Kompleksna struktura agencije i njen odnos sa Evropskom
komisijom odražava i eksperimentalne tendencije u pogledu organizacije upravljanja
u EU i prenosa ovlašćenja za rešavanje u konkretnim situacijama i donošenje
pravno obavezujućih odluka na agencije EU. Iskustva sa Evropskom agencijom za
hemikalije će, u tom smislu, uticati na dalje formiranje sličnih upravnih organizacija,
pravnu transformaciju i pronalaženja prominentnijeg mesta za agencije u institucionalnom
mozaiku EU. Izučavanje ECHA je značajno i za razmatranje pravne
transformacije upravljanja hemikalijama i implementacije evropskih standarda
u pravni sistem Srbije u procesu evropskih integracija., Chemicals management is a significant regulatory challenge due to potential
harm to environment and human health related to chemicals exposure.
European Chemicals Agency (ECHA) was established in 2008 as to perform a
part of administrative tasks in the chemicals management. The article examines
institutional aspects the regulatory regime and specificities of ECHA position
in the administrative system of the EU, whose composition reflects experimentalist
tendencies in regard to power of agencies to adopt legally binding decisions. ECHA experience with implementation of regulatory regime is expected
to influence further development of similar agencies, legal transformation and
search for more suitable position of agencies in the EU institutional setting. Examination
of ECHA arrangements is also significant for the research into legal
transformation of chemicals management and implementation of European
standards in Serbian legal system.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III",
booktitle = "Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji, Some Institutional Apects of Chemicals Management in the European Union",
pages = "291-275"
}
Milenković, M.. (2013). Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 275-291.
Milenković M. Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III. 2013;:275-291..
Milenković, Marko, "Neka institucionalna pitanja režima upravljanja hemikalijama u Evropskoj uniji" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 3 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume III (2013):275-291.

Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia

Milenković, Marko; Milenković, Miloš

(2013)

TY  - JOUR
AU  - Milenković, Marko
AU  - Milenković, Miloš
PY  - 2013
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1570
AB  - Over the past 10 years, there has been a proliferation of agencies in the Serbian public sector with varying degrees of independence and delegation by the government. Agencification in Serbia has been rarely discussed in scholarship, and in most recent public debates it is often criticized as being an unnecessary budgetary burden, a grave threat to democracy and the party-based atomization of state administration . In the context in which Serbia is in need of a larger government in order to consolidate democracy, improve respect for human rights and enhance economic development, the agencies have also become collateral public damage from the mantra of the requirement to save. Having in mind that Serbian economic and political development over the past decades has been more than troublesome, this article looks into the public perception of agencification and related political debates, including some policy proposals. The article offers preliminary explanations of possible causes of the specific perception of agencies in the Serbian public, as well as an account of the consequences of current perceptions of agencification. Special emphasis is put on the de-legitimization of the authority of scientific knowledge in society.
T2  - Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
T1  - Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia
EP  - 150
IS  - 3
SP  - 135
VL  - 61
UR  - conv_3200
ER  - 
@article{
author = "Milenković, Marko and Milenković, Miloš",
year = "2013",
abstract = "Over the past 10 years, there has been a proliferation of agencies in the Serbian public sector with varying degrees of independence and delegation by the government. Agencification in Serbia has been rarely discussed in scholarship, and in most recent public debates it is often criticized as being an unnecessary budgetary burden, a grave threat to democracy and the party-based atomization of state administration . In the context in which Serbia is in need of a larger government in order to consolidate democracy, improve respect for human rights and enhance economic development, the agencies have also become collateral public damage from the mantra of the requirement to save. Having in mind that Serbian economic and political development over the past decades has been more than troublesome, this article looks into the public perception of agencification and related political debates, including some policy proposals. The article offers preliminary explanations of possible causes of the specific perception of agencies in the Serbian public, as well as an account of the consequences of current perceptions of agencification. Special emphasis is put on the de-legitimization of the authority of scientific knowledge in society.",
journal = "Anali Pravnog fakulteta u Beogradu",
title = "Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia",
pages = "150-135",
number = "3",
volume = "61",
url = "conv_3200"
}
Milenković, M.,& Milenković, M.. (2013). Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 61(3), 135-150.
conv_3200
Milenković M, Milenković M. Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia. in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu. 2013;61(3):135-150.
conv_3200 .
Milenković, Marko, Milenković, Miloš, "Administrative reform and debates over public agencies role in Serbia" in Anali Pravnog fakulteta u Beogradu, 61, no. 3 (2013):135-150,
conv_3200 .

Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2012)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2012
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1936
AB  - Važan aspekt reformi u oblasti zaštite životne sredine i evropskih integracija
predstavlja i izgradnja sistema za upravljanje hemikalijama na nacionalnom
nivou, uz razvoj institucionalnih kapaciteta za sprovođenje kompleksnog
zakonodavstva u ovoj oblasti. U Srbiji je prethodnom periodu usvojen Zakon o
upravljanju hemikalijama, strateškim dokumentima je predviđena kontinuirana
izgradnja ovog sistema i ustanovljena je Agencija za hemikalije koja je obavljala
značajan broj upravnih poslova u ovoj oblasti. Odlukom Narodne skupštine Republike
Srbije, 25. septembra 2012. godine, usvojene su izmene i dopune Zakona
kojima je predviđeno ukidanje Agencije za hemikalije i prelazak nadležnosti
na Ministarstvo energetike, razvoja i zaštite životne sredine. U radu se analizira
okvir upravljanja hemikalijama u Srbiji, ispituju modaliteti obavljanja upravnih
(i regulatornih) poslova u oblasti upravljanja hemikalijama (i biocidnim proizvodima)
u Srbiji i njihova transformacija u prethodnom periodu, položaj i uloga
(ukinute) Agencije za hemikalije, određeni upravni poslovi i njihovo obavljanje.
AB  - An important aspect of the European integration process and reforms in
the field of environmental protection is the enactment of chemicals management
system at national level and development of institutional capacities for the
implementation of complex legislation in the area. In the previous period, Serbia
has adopted the Law on chemicals management; strategic documents provided
for continuous improvement of this established system with introduction
of Chemicals Agency that was performing significant number of administrative
tasks in the area. The Agency was dismantled by the Decision of the National
Assembly of the Republic of Serbia on 25 September 2012 and competences transferred to the Ministry of Energy, Development and the Environment. The
article analyzes the framework for chemicals management in Serbia, modalities
of performance of administrative (and regulatory) tasks in the field of chemicals
management in Serbia, their transformation in the past and the position of the
(former) Chemicals Agency.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 2 / Perspectives of Implementa                                                                     tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume II
T1  - Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije
T1  - Administrative tasks and chemicals management in the context of European integrations
EP  - 335
SP  - 317
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2012",
abstract = "Važan aspekt reformi u oblasti zaštite životne sredine i evropskih integracija
predstavlja i izgradnja sistema za upravljanje hemikalijama na nacionalnom
nivou, uz razvoj institucionalnih kapaciteta za sprovođenje kompleksnog
zakonodavstva u ovoj oblasti. U Srbiji je prethodnom periodu usvojen Zakon o
upravljanju hemikalijama, strateškim dokumentima je predviđena kontinuirana
izgradnja ovog sistema i ustanovljena je Agencija za hemikalije koja je obavljala
značajan broj upravnih poslova u ovoj oblasti. Odlukom Narodne skupštine Republike
Srbije, 25. septembra 2012. godine, usvojene su izmene i dopune Zakona
kojima je predviđeno ukidanje Agencije za hemikalije i prelazak nadležnosti
na Ministarstvo energetike, razvoja i zaštite životne sredine. U radu se analizira
okvir upravljanja hemikalijama u Srbiji, ispituju modaliteti obavljanja upravnih
(i regulatornih) poslova u oblasti upravljanja hemikalijama (i biocidnim proizvodima)
u Srbiji i njihova transformacija u prethodnom periodu, položaj i uloga
(ukinute) Agencije za hemikalije, određeni upravni poslovi i njihovo obavljanje., An important aspect of the European integration process and reforms in
the field of environmental protection is the enactment of chemicals management
system at national level and development of institutional capacities for the
implementation of complex legislation in the area. In the previous period, Serbia
has adopted the Law on chemicals management; strategic documents provided
for continuous improvement of this established system with introduction
of Chemicals Agency that was performing significant number of administrative
tasks in the area. The Agency was dismantled by the Decision of the National
Assembly of the Republic of Serbia on 25 September 2012 and competences transferred to the Ministry of Energy, Development and the Environment. The
article analyzes the framework for chemicals management in Serbia, modalities
of performance of administrative (and regulatory) tasks in the field of chemicals
management in Serbia, their transformation in the past and the position of the
(former) Chemicals Agency.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 2 / Perspectives of Implementa                                                                     tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume II",
booktitle = "Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije, Administrative tasks and chemicals management in the context of European integrations",
pages = "335-317"
}
Milenković, M.. (2012). Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 2 / Perspectives of Implementa                                                                     tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume II
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 317-335.
Milenković M. Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 2 / Perspectives of Implementa                                                                     tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume II. 2012;:317-335..
Milenković, Marko, "Upravni poslovi u oblasti upravljanja hemikalijama i evropske integracije" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 2 / Perspectives of Implementa                                                                     tion of European Standards in Serbian Legal System : Volume II (2012):317-335.

Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine

Milenković, Marko

(Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje, 2011)

TY  - CHAP
AU  - Milenković, Marko
PY  - 2011
UR  - https://ralf.ius.bg.ac.rs/handle/123456789/1914
AB  - Zaštita životne sredine predstavlja dinamičnu oblast delovanja javne uprave
uz kontinuirani rast broja upravnih poslova. Radi efikasnog obavljanja sve
složenijih poslova, savremeni upravni sistemi u sve većoj meri koriste agencijski
oblik organizacije i obavljanja poslova. U radu se ispituju specifičnosti položaja
Agencije za zaštitu životne sredine u upravnom sistemu Srbije, odnos sa klasičnim
modelom javnih agencija u našem pravu i obim zakonom predviđenih poslova.
Sagledavaju se sadašnji kapacitet i potencijali agencije kao instrumenta
za ostvarivanje ustavom garantovanog prava na zdravu životnu sredinu odnosno
informisanja o njenom stanju kao komponente prava.
AB  - Environmental protection is a dynamic field of public administration activity
with a continuous increase in the number of administrative tasks. In order to
effectively perform complex tasks, modern administrative systems are increasingly
using agency model for execution of activities. The paper examines the
specific position of the Serbian Environmental Protection Agency in the Serbian
administrative system, its relationship with the classical model of public agencies
in national legal system and its role. Current agency’s capacities and potentials
for exercise of the right to environmental information are examined.
PB  - Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje
T2  - Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 1 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume I
T1  - Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine
T1  - Role and position of Serbian environmental protection agency
EP  - 259
SP  - 251
ER  - 
@inbook{
author = "Milenković, Marko",
year = "2011",
abstract = "Zaštita životne sredine predstavlja dinamičnu oblast delovanja javne uprave
uz kontinuirani rast broja upravnih poslova. Radi efikasnog obavljanja sve
složenijih poslova, savremeni upravni sistemi u sve većoj meri koriste agencijski
oblik organizacije i obavljanja poslova. U radu se ispituju specifičnosti položaja
Agencije za zaštitu životne sredine u upravnom sistemu Srbije, odnos sa klasičnim
modelom javnih agencija u našem pravu i obim zakonom predviđenih poslova.
Sagledavaju se sadašnji kapacitet i potencijali agencije kao instrumenta
za ostvarivanje ustavom garantovanog prava na zdravu životnu sredinu odnosno
informisanja o njenom stanju kao komponente prava., Environmental protection is a dynamic field of public administration activity
with a continuous increase in the number of administrative tasks. In order to
effectively perform complex tasks, modern administrative systems are increasingly
using agency model for execution of activities. The paper examines the
specific position of the Serbian Environmental Protection Agency in the Serbian
administrative system, its relationship with the classical model of public agencies
in national legal system and its role. Current agency’s capacities and potentials
for exercise of the right to environmental information are examined.",
publisher = "Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje",
journal = "Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 1 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume I",
booktitle = "Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine, Role and position of Serbian environmental protection agency",
pages = "259-251"
}
Milenković, M.. (2011). Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 1 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume I
Beograd : Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu Centar za izdavaštvo i informisanje., 251-259.
Milenković M. Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine. in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 1 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume I. 2011;:251-259..
Milenković, Marko, "Položaj i uloga Agencije za zaštitu životne sredine" in Perspektive implementacije evropskih standarda u pravni sistem Srbije : zbornik radova. Knj. 1 / Perspectives of Implementation of European Standards in Serbian Legal System : Volume I (2011):251-259.